Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha akarnék vehetnék magamnak...

Ha akarnék vehetnék magamnak egy vonatot?

Figyelt kérdés
Tegyük fel milliárdos vagyok és nem Lamborghinit meg hasonlót vennék, hanem vennék saját magamnak egy Flirt-et, amit csak én használok és leteszem a mozdonyvezető vizsgát, hogy vezethessem (akár úgy hogy elhelyezkedem a MÁV-nál, aztán vizsga után felmondok, ha egyszer nincs ilyen, mint a C+E kategóriánál, hogy csak leteszem a jogsit és aztán keresek céget, hol alkalmaznak vagy saját teherautót veszek). Ha van vizsgám és fizetem a pályahasználati díjakat (villanyszámlát, tankolást) bármennyi is legyen, akkor megtehetem, hogy ha kedvem tartja elmegyek Kelenföldről Debrecenbe csakúgy a magánvonatommal? (Ha nincs érvényes jogsim, akkor lesz privát sofőröm akarom mondani privát mozdonyvezetőm). Sőt ez működne villamossal vagy metróval is? (Metró szigetüzem, bármi nem mehet, ezért direkt olyat vennék, amit jelenleg használnak, mondjuk lenne saját Alstomom vagy Pandám) Szervízelésre megkérhetném a MÁV-ot, ha fizetem a szervízdíjat? Vagy ez esetben saját magamnak kellene szervízelnem? Akár sínautóban is gondolkodhatnék? Vicces lenne a bemondás: Sínautó halad át a 2-es vágányon, kérjük a vágány mellett vigyázzanak! :D Ha a privát vonatom / villamosom nyílt pályán lerobban, akkor nekem kellene gyorsan megoldanom valahogy hogy elvontassam vagy ilyen esetben azért odaküldené a MÁV az állomási tartalékot, hogy félrerakja a legközelebbi állomáson, hogy ne miattam álljon a forgalom (persze kiszámlázva a segélyezés költségeit) Az én sínautóm (magánvonatom) haladását akadályozza a személyvonat, akkor mi a protokol, akár azt is elintézhetem, hogy az egyik állomáson legyen előztetés, hogy tudjak haladni, vagy simán megyek 1-2 térközzel mögötte és állok, amikor ő is áll?
okt. 29. 11:18
 1/7 anonim ***** válasza:
96%

Nem, mármint nem így. A vasúti pálya használata sokkal szigorúbb szabályokat követel. Egy vasúttársaságot csinálhatsz, és kérhetsz pályahasználatot az infrát üzemeltető társaságtól.

De ez nem úgy megy, hogy gondolsz egyet, bepattansz a vonatodba, hogy te most mész Szolnokra. Ők majd megmondják mikor és hogyan kapsz pályakapacitást

okt. 29. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Telelő Teve ***** válasza:
89%

Egyszerűbb, ha kinézel magadnak egy vonalat ahol megszűnt a menetrendszerű közlekedés. A Kisterenye - Kál-Kápolna vonalon pl. szökőévente egyszer megy át egy tehervonat vagy valami nosztalgiajárat, azon kívül azt csinálsz rajta amit akarsz. Mehetsz a vonalon kb. 20-al a korlátozások és a pálya állapota miatt, szóval a Flirt nem indokolt, elég egy kis teljesítményű valami Dacia szerűség és az is lehet, hogy neked kell kézzel állítgatnod a váltókat meg sorompókat.

Villamossínekre pl. egyetemi hajtányversenyek alkalmával engednek fel, de abból is balhé volt a múltkor, mert valamelyik részeg BME-s kihajtott nyílt pályára, szóval már egy ideje nem tudok róla, hogy megrendeznék.

okt. 29. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
84%

Ha jól tudom, itt kell kérned menetvonalat: [link]

Nem annyira ismerem a rendszert, de kb. úgy működik, hogy a menetrendben szereplő személyszállító vonatok menetvonalai fixek, és ami azon kívül marad, azokat lehet megvenni a tehervonatoknak, különvonatoknak stb., így neked is. Így ha minden jól megy, akkor nincs olyan kérdés, hogy kinek van elsőbbsége, hiszen megvan, hogy 12:05-kor melyik vonat mehet azon a vonalon. Persze ha valami gebasz van, akkor borul a dolog, de kétlem, hogy azért félreraknának egy személyvonatot, mert te éppen arra mennél, valószínűbb, hogy neked kellene várni (de ez lehet máshogy is, a helyzettől függ).

okt. 29. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

"De ez nem úgy megy, hogy gondolsz egyet, bepattansz a vonatodba, hogy te most mész Szolnokra. Ők majd megmondják mikor és hogyan kapsz pályakapacitást"

De a gyakorlatban úgy megy. A vasúttársaság diszpécsere kér egy menetvonalat, a VPE kiutalja és megcsinálja a menetrendet ami általában sosem úgy lesz, hanem visz a forgalom ahogy visz.

A többi jó. Kell egy vasúttársaság.


"Egyszerűbb, ha kinézel magadnak egy vonalat ahol megszűnt a menetrendszerű közlekedés ... azt csinálsz rajta amit akarsz"

Na ezt meg pont nem így van. Ha közforgalmú pálya akkor oda biza kell a menetvonal, stb. Ha a szakaszon nincs rendszeres forgalom, akkor még sokminden más is. A pályások kimennek előre megnézni hogy minden rendben van-e, sorompókat le kell zárni, vagy más módon biztosítani, stb. Egyszerűbb az 1-es vonalon közlekedni csúcsidőben mint az ilyen világvégi helyeken.


"kétlem, hogy azért félreraknának egy személyvonatot, mert te éppen arra mennél"

Ha a csávókám a Flirtjével csapat 120-al végig, a minden bokorban megállós személyvonat aminek az átlagsebessége kb 60 kmh akkor ki fogják tenni elé. Még a 100-as tehervonatokat is kiteszi a 120-as személy elé. Az első megállónál úgyis lemarad a személy.


"Szervízelésre megkérhetném a MÁV-ot, ha fizetem a szervízdíjat? Vagy ez esetben saját magamnak kellene szervízelnem?"

Sok vasúti jármű javító cég van. Szerződés és pénz kérdése hogy kivel csináltatod.


"Akár sínautóban is gondolkodhatnék?"

Régen voltak.

okt. 30. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Tehát nem kivitelezhetetlen, csak kell jó sok pénz. Ha van egy banknyi pénzem, akkor megalapíthatom a Gyakori Tours vasúttársaságot vagy éppen a GyKCH (Gyakori Kérdések Cargo Hungária) vasúttársaságot és mehetek a privát Flirtemmel 😀 De jó is lenne 😀
okt. 31. 06:09
 6/7 anonim ***** válasza:
Nem kell banknyi pénz sem. Néhány10millióból már lehet vasúttársaságot grundolni és bérelt gépekkel mehet is a vonatozás.
okt. 31. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

2

Na azért ennek a vonalnak az alsó fele elég jól ki volt használva. Most pont leálltak, de hosszú időn át napi 2 köves szerelvény ment fel Recskre, nyíltvonali rakodásra, még vasárnap is. Plusz emellett még 2 helyen van állomási kőrakodás időnként. Mielőtt beindult a szállítás, a pálya ki lett javítva. Igaz, még így se lehetett volna Nohabot ráengedni a súlya miatt, de a mérnököt, aki a pályásoktól nem volt hajlandó aláírni, gyorsan nyugdíjba küldték. (Fideszes biznisz, semmi szabályt nem kell betartani.) Plusz még egy fénysorompó is sötét egész nap, mert a behatási ponton belül rakodnak, de ez se számít. (Fideszes biznisz, mint említettem.)

nov. 1. 05:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!