Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Minek hívhatták azt az eszközt...

Minek hívhatták azt az eszközt, amivel régen fűtöttek a vasúti kocsikon?

Figyelt kérdés
A 2000-es években is még utaztam olyan régi MÁV vasúti kocsikon, ahol fűtés gyanánt az ablakok alatt volt egy ilyen kazettaszerű tárgy, ami felül nyitható volt és égő parazsat tettek bele. Ez melegítette a kocsit. Egyszer rátettem cipőstül a lábamat és majdnem ráolvadt a cipőm.

szept. 9. 14:25
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
69%

Idézet ebből ( [link]


B r i q u e t f ű t é s .

A gőzfűtésre némely pályánál alkalmazott tökéletlen szerkezet, vagy a helyes szerkezet hibás foganatosítása s a nem elég gondos kezelés miatt e fűtés gyakran megzavartatott s fenakadást szenvedett. Ezen körülmény szolgált főkép indító -

okul egy czélszerübb fűtőkészülék szerkesztésére, a melynél a kezelés könnyűségén s a működés biztosságán kívül a kocsiknak egymástól függetlenítésére is482_

fő súly fektettettett. E legújabb fűtésmód, mely úgyszólván a gőzfűtéssel párhuzamosan feljődik, a praeparált szén vagy briquet-fűtés.

E fűtés abban áll, hogy az egyes kupék ülései alatt megerősített csövekben könnyű rostélyra kisebb tömegű s lehetőleg szabályos alakú oly széndarabok helyeztetnek s égettetnek el, melyek akár mesterséges vegyalkatok,

akár comprimálás által nyert tömött egynemű szerkezetöknél fogva gyenge

léghuzam mellett is folytonosan éghetnek, lassú égés mellett is jelentékeny

meleget fejlesztenek s kevés hamut hagynak hátra

szept. 9. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
83%

1-es te kb 100 évvel arrébb keresgéltél.

Amire kérdező kiváncsi az sima egyszerű fűtőszálas hősugárzó. Csak kicsit erősebb. A mozdonyból érkező 1500V-os fűtési fővezeték táplálja ezeket.

szept. 9. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
53%

#2 Szerintem te sem keresgélsz jó helyen, ha a kérdező egyértelműen azt írja, hogy az általa leírt "fűtőtestbe" parazsat tettek.

Én mondjuk ilyet sosem láttam, de attól még lehetett...

szept. 9. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
100%
Nagyvasúti kocsin kizártnak tartom, hogy ilyen parazsas fűtés a 2000-es években még létezett. Kisvasúton volt kályhás fűtés is, elvileg ilyen is lehetett még.
szept. 10. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
Kályhás fűtés az ma már csak a Gyermekvasúton van.
szept. 10. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

A 2000-es években te már sehol nem láthattál olyat, hogy égő parazsat tennének egy személyvagon utasterében bármibe.


#3:

Akkor neked is, te kis kekeckedő, NEM, nem lehetett,

a 2000-es években már nem volt sehol sem széntüzelésű fűtés vasúti személykocsikban. A kérdező valamit nagyon benézett.

szept. 10. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
#6 Nem vagyok kekeckedő bmeg! De ha a kérdező parazsasról ír, te meg arról semmit, hanem villamos fűtőtestről, az rohadtul nem helyes válasz.
szept. 10. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Nem tudjuk hogy Kérdező hol és mivel utazott pontosan. Úgyhogy normálisan válaszolni sem lehet.

Ahogy írtam 2-ben és 4, 6 is megerősített benne, a közforgalmú, nagyvasúti kocsikban 1000% hogy nem volt semmiféle ilyen fűtés a 2000-es évek elején. Már a gőzfűtés is kihalt addigra. (nem csak gőzmozdonyokkal, de például M40-esekkel is fűtőttek gőzzel kocsikat) De a gőzfűtés sem parázslott. Azt el tudom képzelni hogy az említett fűtőszálas fűtésben a fűtőszál felizzott vörösre és ez téveszthette meg Kérdezőt. De ha ténylegesen izzó fával, szénnel fűtést látott, akkor jó lenne ha adna némi támpontot hogy hol látta....

Segélynyújtó kocsikon, pályakarbantartó kocsikon, stb speciális rendeltetésű járműveken szokott lenni egyedi és álló helyzetben, mozdony nélkül is működni képes fűtés ami sok esetben fás vagy szenes kályhát jelentett.

szept. 10. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

A kérdező nem írta, hogy normál üzemben közlekedő vasúti kocsiról lenne szó. Lehetett nosztalgiavonat, és abban olyan kocsi, ahol a régi brikettfűtés működött. Az mondjuk érdekes, hogy égő parazsat tettek bele. Hol gyújtották volna meg, hol tárolták volna odáig, hogy parázs legyen belőle? Esetleg begyújtáskor a másik kályhából raktak bele parazsat, amiről begyulladt a friss brikett, ilyet tudok elképzelni.

Én anno a gyöngyösi kisvasúton láttam fával fűtött álló kályhákat, üzem közben, 1990 táján. Az erdészet üzemeltette a vasutat, volt fa bőven. A hasábok egy ládában voltak a kályha mellett, a jegyvizsgáló időnként bedobott párat.

szept. 11. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Vagy csak simán trollkodik a kérdező. Mivel nem válaszol ez a valószínű. Csak röhög rajtunk.
szept. 11. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!