Megoldás lenne ha egyes fővonalakon a MÁV helyett a
magánvasutak, mint pl a FlixTrain, RegioJet, vennék át az
utasszállítást ?
Figyelt kérdés
A MÁV vasúti szerelvényeinek rossz állapota miatt.
Az átvétel lehetne akár ideiglenes, addig üzemeltetnék a személyszállítást egyes fővonalakon magánvasutak míg a MÁV gördülőállományát teljesen fel nem újítják/le nem cserélik.
Ha akarnának ilyesmire pénzt szánni, akkor a saját állomány is karban lenne tartva.
szept. 7. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 anonim válasza:
Nem érné meg a magánvasútnak.
Akkor az ő embereit kellene oda betolni, akik jelenleg nincsennek. Meg olyan szerelvények kellenének, amik jelenleg nincsennek nekik.
Majd a gyér utasforgalom mellett ezt fenntartani.
Miért nem te vállalod el az utas szállítást. Neked nem érné meg beruházni 100 milliárdokat egy ilyen üzletbe?? Ha már annyira nagy biznisz??
szept. 7. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
"egyes fővonalakon"
Aha. Tehát az akár nyereséggel üzemeltethető járatokat vigyék inkább a magánvállalatok, de a nagy rozsdatenger és a kisforgalmú járatok maradjanak csak az állami cégnél.
szept. 7. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
A magyarok árérzékenyek, csak ezért nem éri meg. Amúgy lenne rá igény például a debreceni és a szegedi vonalon, akár a MÁV vonatai mellett mint plusz járatok. Csak azért nem használnák, mert nem lenne rá jó az országbérlet. Én is ilyen vagyok, szegeden is inkább megvártam a tramtraint a 2-es villamos helyett.
szept. 7. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Óriási hiba volt annak idején a MÁV-ból a teherszállítást, az egyetlen nyereséges ágazatot privatizálni. Azzal együtt talán lenne olyan magánvasút, aki hajlandó lenne szolgáltatást nyújtani, így viszont esélytelen. Pár éven belül meg fog szűnni a vasúti személyszállítás Magyarországon.
szept. 7. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
Valószínűleg akkor érné meg, ha teljesen megnyitnák a személyszállítási lehetőségeket a magánvasútaknak, nem pedig csak random szakaszokat.
Persze érdemes lenne a teherszállítás lehetőségét is megteremteni ezeknek
szept. 7. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
A lehetőség most is adott.
Vajon miért nem kaptkodnak a lehetőségért az említett társaságok? Talán mert nem rentábilis...
szept. 7. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
Szerintem sokan keverik a dolgokat. Közszolgáltást a MÁV-Start és a GYSEV nyújt ma Magyarországon, kereskedelmi szolgáltatást pedig a Máv Rail Tours és a CRS-en (Continental Railway Solutions Kft.) keresztül a RegioJet (meg a MÁV-Start is, például különvonatok, a GYSEV-ről nem tudok, de lehet). Ennek a négy cégnek (MÁV-Start, Máv Rail Tours, GYSEV, CRS) országos személyszállítási engedélye.
A RegioJet abszolút mértékben piaci alapon működik az 1-es vasútvonalon, versenyképes árakkal, szolgáltatásokkal. Csehországban viszont kereskedelmi szolgáltatások mellett közszolgáltatásokat is végez. Ez úgy működik kb., hogy az állam megrendel egy bizonyos szolgáltatást (például Nyugati-Szeged IC-ket), és aki a legkedvezőbb ajánlatot adja, az megkapja az állami dotációt. Ennek lenne létjogosultsága, a MÁV-Start is olcsóbban adna jobb szolgáltatást.
szept. 8. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 A kérdező kommentje:
A MÁV jelenleg és még hosszú ideig szvsz nem tud olcsóbban jobb szolgáltatást nyújtani mert a gördülőállomány le van rohadva. Hogy ezt teljesítse ahhoz nagyarányú vasúti kocsi, mozdony cserékre, vagy felújításokra lenne szükség, meg béremelésre, meg az alkatrészutánpótlás folyamatos biztosítására a javításokhoz. A kocsifelújítások cserék beletelnek 1-2 évbe minimum, ezért vetettem fel magánszolgáltatók behívásának lehetőségét belföldi vasúti személyszállításra, akár arra az időre amíga MÁV járműparkjának felújítása / cseréje zajlik. Magánvasúti szolgáltatók behívásához és a MÁV járműparkjának cseréjéhez szvsz mindenképp kormányváltás kell. Nyilván maguktól nem fognak idejönni a magánvasúti szolgáltatók, tehát közszolgálati alapon rendelném meg tőlük a szolgáltatást, pl a Szeged Budapest viszonylatot. A kedvezményeket visszavágnám az ingyenességet(nyugdíjasok / mák) megszüntetném, hogy az állam tudja finanszírozni a magánvasútak által ellátott utasszálítási viszonylatokat. Pályázatot kellene kiírni az egyes vasúti személyszállítási viszonylatokra, szolgáltatási minőségi minimum meghatározásával, műszaki tartalom előírásával(milyen és hány éves mozdonyok vasúti kocsik, motorvonatokat közlekedtethetnek stb). A minimum szintnek úgy vélem egy RegioJet / FlixTrain szintű műszaki szívonalat kellene előírni, tehát nem egy RailJet szerű már már luxust, amit az állam nem vagy nehezen tudna megfinanszírozni.
szept. 8. 13:12
10/11 anonim válasza:
Inkább abban látnék fantáziát, hogy közepes, vagy annál kisebb szakaszokon koncesszióba adják a személyszállítást.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!