Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem minden trolinak van...

Nem minden trolinak van mostansag aramszedoje?

Figyelt kérdés
Vagy en nem lattam es egyebkent van? Elektromosok ez esetben, ha nincs?

#troli #Aramszedo
szept. 7. 12:09
 1/6 anonim ***** válasza:
42%
A troli kötöttpályás jármű. Azért sincs rendszáma. Ha nem lenne áramszedője, akkor nem lenne kötöttpályás jármű, és rendes rendszáma lenne.
szept. 7. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Léteznek már elektromos buszok, úgy működnek mint az elektromos autók, akkumulátorról. Annak nincs áramszedője.
szept. 7. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
De, mindegyiknek van, de az újabbakban van aksi is, ezért egy darabon képesek felsővezeték nélkül, leengedett áramszedővel menni.
szept. 7. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Ezeket hívják önjáró trolinak. Alapvetően ezek trolibuszok, tehát a meghajtáshoz szükséges energiát a felsővezetékből nyerik, viszont rendelkeznek segédhajtással. Ez lehet dízelmotor is (Debrecen), de a többségében akkumulátorokat használnak (Budapesten is). Az teljesen változó, hogy mennyi km-t tudnak megtenni akkuról, Budapesten ez garantált 4 km ( a valóságban viszont akár 10-15 km-t is el tudnak menni ideális körülmények között, de üzemszerűen nem ekkora önjárásra vannak tervezve).

Amennyiben az önjárás tervezett, a sofőrnek ki sem kell szállnia a troliból, minden megy automatikusan. Az áramszedőt egy gombnyomásra le tudja vezérelni (bárhol), a kialakított helyeken pedig szintén gombnyomásra felmegy az áramszedő és magától csatlakozik a vezetékhez. Utóbbihoz egy fehér kis terelőelem van a vezetékre szerelve (gyakran becézik pillangónak), ez segít az áramszedőnek a megfelelő pozícionálásban.

szept. 7. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Hat en elso ulesen ultem, astoria - arany janos utca kozott es nem lattam felsovezeteket.
szept. 10. 11:15
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Így van, a 72-es troli a Kálvin tér és a Báthory utca / Bajcsy-Zsilinszky út között önjáró üzemben, akkumulátorról közlekedik.

Zugló vasútállomás felé a Kálvin téri megállóban engedik le az áramszedőt a sofőrök, és a Báthory utca / Bajcsy-Zsilinszky út megállóban van pillangó, ott engedik fel.

Orczy tér irányában a Báthory utca / Bajcsy-Zsilinszky út megállóban engedik le a szedőket (vannak sofőrök, akik néha korábban, főleg ha kikapnak egy piros lámpát), és a Kálvin téri megálló után, a Szentkirályi utca megálló ellőtt csatlakoznak vissza a felsővezetékhez.

Ez az útvonal mindkét irányban nagyjából 2,5 kilométer, ezért ezeknek a Solaris troliknak ez nem jelent gondot. Ahogyan néztem, ilyen 80%-ra szokott az akku lemerülni az önjárós szakasz végére, de durva téli időben sem megy 70% alá.

szept. 10. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!