Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen műszaki hibája lehet...

Milyen műszaki hibája lehet egy 2020-ban gyártott emeletes vonatnak?

Figyelt kérdés

Rendszeresen olvasom az appban, hogy "Vonat műszaki hibája miatti késés".


Van még a biztosítóberendezés, társvasúttól átvett meg rongálás. Ezek érthetőek.


Ahogy a műszaki hiba is egy 50 éves mozdonynál, ami klíma nélküli, de amúgy feláras marhavagonokat húz.


Azt is értem, hogy régen Nyugaton és Keleten is tudtak tartós termékeket, időtálló berendezéseket gyártani, újabban meg egyre inkább a tervezett elavulás jegyében állítják össze még a mérnöki kerettanterveket is, ami kéz a kézben jár a profitmaximalizációval.


De 4 éves szerelvényekről van szó, 5 év garancia még a konzumerpiacon is előfordul, ezekre meg minimum 10, ha nem többet kellene vállalni.


Szóval milyen műszaki hibák fordulhatnak elő ilyen zsír új szerelvényeknél?



aug. 27. 13:40
 1/10 anonim ***** válasza:
81%
Bármilyen.
aug. 27. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Bármi.

Minél bonyolultabb egy berendezés, annál több a hibalehetőség.

Egy kalapács pl. nehezebben romlik el, mint egy vasúti kocsi, mert egyszerűbb. Érthető ez, kérdező?

aug. 27. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
94%

A garancia nem azt jelenti hogy a gari idő alatt nem fog meghibásodni!

Sok dolgot lehet műszaki okra kódolni. Ha megtelik a wc és lezárja magát azt is általában műszaki ok-ra írják. Az ajtóvezérléssel lehetnek problémák, azok nagyon sokat működnek, ki vannak téve az időjárás hatásainak, 1000 ember tapossa, nyomja egész nap, nem csoda hogy lehet probléma velük. Az ajtó alatt van lépcső ami kinyílik az is meg tud hibásodni hiszen gyakorlatilag kint van az esőben, melegben. Sokszor előfordul az hogy a kimozduló lépcső a sok felszálló utas miatt lejjebb ereszkedő kocsiszekrény miatt ráfekszik a peronra és megszorul, ilyenkor kézzel kell helyre erőszakolni ami késéshez vezet és ezt műszaki ok-ra kódolják.

A vonatbefolyásoló berendezés hibás működése is műszaki ok. Ezekben nem feltétlenül keletkezik komoly probléma, de mivel a közlekedés biztonsága múlik rajtuk ezért már egy egyszerű rendellenesség miatt is inkább hibásnak minősítik minthogy baj legyen belőle.

A jármű fény- és handjelző berendezéseinek hibája is műszaki ok. Beverheti egy madár például.

A vonó- és kapcsolókészülék szintén preciz és bonyolult szerkezet ami mostoha körülmények között üzemel, ezért ez is hajlamos meghibásodásra. Ha nem teszik rá a burkolatot, akkor a menetszélt minden vackot behord olyan helyekre ami gondot okozhat.

Áramszedők szintén a külvilágban mindennek kitéve üzemelnek, bármikor megsérülhetnek.

A vontatási energia átalakítására szolgáló szerkezetek, transzformátor, áramirányítók, valamint a vontatómotorok, erőátviteli berendezések és képesek olyan rendellenes üzemre ami hibajelzéshez vezet és ezt a mozdonyvezető biztonsági okokból nem tudja felülbírálni. Ma már nem nagyon van lehetősége (sem képzettsége, sen felhatalmazása) a mozdonyvezetőknek arra hogy a járművön mélyebb beavatkozással járó hibafeltárást, elhárítást végezzenek. Megkapják a hibajelzést, a tanultaknak megfelelően 1-2-3 kapcsolást elvégeznek és kb ennyi. Lehet nem nagy hibáról van szó amit a műhelyben néhány perc alatt orvosol a szakavatott személyzet.


Ne feledd hogy ezek a járművek nem olyanok mint Ilonka néni 30 éves Suzukija amiben még nincs 50ezer km és októbertől áprilisig ki sem hozza a garázsból. Ezek évi 250ezer kmt futnak többmillió utast szállítva. Azok a meghibásodások amik szoktak lenni bőven beleférnek ekkora terhelés mellett!

Ha megnézed a cikkeket autós magazinokban hogy 100e km környékén már teljes motorgenerál kell egy mai autónak, akkor nem is annyira gáz a helyzet a mai vasúti járművekkel....

aug. 27. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
90%
Igazából annyira bugyuta kérdés ez, hogy nehéz rá bármit is válaszolni.
aug. 27. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
17%
Ezek a modern motorvonatok hamarabb hullanak mint a régiek. Egy 50 éves mozdonyon a menetkar közvetlenül a villanymotorra van kötve, amíg van villany és a motor működik, az elmegy a saját kerekén, bármi egyéb műszaki probléma van ami miatt utast nem szállíthat. A modern vonatokban már vezérlő elektronika és szoftver van a kezelőszervek és a motor között, ha az megadja magát (márpedig köztudott, hogy a szoftverek szeretnek lefagyni) nem megy a vonat sehova.
aug. 27. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
76%

#5:

Okoskatörp...egy 50 éves mozdonyban már nincs eredeti gyári alkatrész, szinte minden cserélve van benne. Csak megsúgom. ;)

aug. 27. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
9%

Bármi lehet. Magyarországon bevett szokás, hogy mindig a legrosszabb és a legdrágább járműveket szerzik be.

Viszont az appban és a webes felületen a késés okát random generátorral állítják elő, a valósággal való egyezés csak a véletlen műve lehet. Elvégre a késés oka legtöbbször a menetrend tarthatatlansága vagy a forgalomirányítás balfácánsága, ezeket meg mégsem írhatják ki.

aug. 28. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 BlackSword ***** válasza:
Bármi, ami elhasználódhat... de a kérdés is rávilágít egy komplexebb problémára ami a mai magyar társadalom problémája: megcsinálunk valamit és nézzük ahogy tönkremegy, és akkor sem teszünk semmit, ha már nem az igazi, de lehetne ellene tenni... megvárjuk mig akkorára nő a baj, hogy kezelhetetlen, akkor meg sajnálkozunk...
aug. 28. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

"Rendszeresen olvasom az appban, hogy "Vonat műszaki hibája miatti késés"."


Amúgy az appban szerintem sorsolás alapján írnak okot a késésre, teljesen véletlenszerű hogy mi van ott, nem sok köze van a valósághoz.


Egyébként konkrétan bármi lehet, nem is igazán értem a kérdést, 4 év alatt bármi tönkremehet.

aug. 29. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

#3: Köszönöm a kimerítő választ! A tied volt a legértelmesebb.


#9: 4 év alatt bármi tönkremehet? Valóban, akár pár hónapon belül is. Csak akkor régen mégiscsak tudtak megfelelő berendezéseket gyártani, amiben ha azóta cserélgetve is lett ez meg az, ahogy a 6-os is írja, a mai napig elműködnek. Az újakkal meg mindig csak a gond van. Az egyik ugyebár a WC, ami bár luxuskivitel a pottyantóshoz képest, de ha gond van vele, akkor még az elektronika is elkezd nyígni. Vagy ott az ajtó. Régen nem volt egyszerű kinyitni, de a mechanikusban nem sok minden tudott elromlani. Aki meg hülye, haljon meg, Darwin díjasok mindig voltak és lesznek.


Ezekre - ha gondolnának azok a napjaink sztárjai, a túlfizetett mérnökök - lehetne fallback pontosan arra az esetre, amit a mai Z meg milleniumi generációs mérnökök nem vesznek figyelembe: Murphy törvénye.

aug. 31. 22:31

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!