A reptér árából mit lehetne elérni a vasút fejlesztésben?
Tudom, hogy ezer más helyre is kell a pénz, csak a tegnapi kisiklás után és azt látva, milyen kocsik voltak besorozva IC-be, szóval utána gondolkodtam el ezen a kérdésen.
Ok, most kivételesen nem sérült meg senki, azon kívül, hogy a 80 éves édesapám holnap a Keletiből utazott volna, most a jó ég tudja honnan fog...
Szóval mennyi pénzből lehetne végre fejleszteni? 20 éve olyan IC kocsikban utaztam, hogy le a kalappal, most meg fecskék vannak IC-be besorozva?
50 éve az expressz vonat 2 óra alatt tette meg a Szeged - Budapest távolságot. Ma?
De ha a közpénz elvesztheti a közpénz jellegét, akkor kisiklanak a vonatok.
Attól tartok, hogy itt is az lesz, ami sok üzemben, intézményben, ... volt gyakorlat. Tönkretétel, eladás bagóért, aztán ...
Mondjuk oktatásra lehetne költeni belőle és akkor nem lennél ennyire nyomoronc és megnéznéd magadnak önállóan mennyi a menetidő....
Már az elég lenne ha a sok lassúmenetet megszüntetnék. Az nagyon sok idő mire lelassít a vonat 120-ról 60-ra aztán megint vissza és megint lassít, stb.
Nem kell csúcs pálya 160-200-300 kmh ekkora országba! Stabil 120 legyen végig és akkor már jók vagyunk.
Az ilyen helyzetek mint ami a keletinél történt most azok pedig a legjobban karbantartott helyeken is előfordulnak. A sokszor emlegetett ausztriában is összekuszálódnak néha a váltók. Csak persze arról nem jönnek a fröcsögős hírek a médiában.
Hatalmas terhelést kapnak nap mint nap a vágányhálózat elemei. Nem csoda hogy néha eltörik valami.
#2
Menetrend szerint 2h 25', de - szinte - mindig késik az IC-nek titulált járat.
#3
Szerinted az rendben van, ha kisiklik a vonat. Hát ...
1200 milliárd forint volt a reptér ára. A BAVS-ra 2000 milliárd forintot mondtak 2021-ben: [link]
Nyilván az árak változtak azóta, de talán közel a felét meg lehetne csinálni (hogy ebben benne van-e a reptéri vasút, azt nem tudom).
Soknak tűnik az 1200 milliárd, de ha egy tényleg patent vasutat szeretnénk, akkor pillanatok alatt el lehet költeni, és ebben nincs benne a gördülőállomány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!