Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A reptér árából mit lehetne...

A reptér árából mit lehetne elérni a vasút fejlesztésben?

Figyelt kérdés

Tudom, hogy ezer más helyre is kell a pénz, csak a tegnapi kisiklás után és azt látva, milyen kocsik voltak besorozva IC-be, szóval utána gondolkodtam el ezen a kérdésen.


Ok, most kivételesen nem sérült meg senki, azon kívül, hogy a 80 éves édesapám holnap a Keletiből utazott volna, most a jó ég tudja honnan fog...


Szóval mennyi pénzből lehetne végre fejleszteni? 20 éve olyan IC kocsikban utaztam, hogy le a kalappal, most meg fecskék vannak IC-be besorozva?



aug. 26. 07:58
 1/8 anonim ***** válasza:
75%

50 éve az expressz vonat 2 óra alatt tette meg a Szeged - Budapest távolságot. Ma?


De ha a közpénz elvesztheti a közpénz jellegét, akkor kisiklanak a vonatok.


Attól tartok, hogy itt is az lesz, ami sok üzemben, intézményben, ... volt gyakorlat. Tönkretétel, eladás bagóért, aztán ...

aug. 26. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Ma mennyi Szeged-Budapest?
aug. 26. 08:14
 3/8 anonim ***** válasza:
44%

Mondjuk oktatásra lehetne költeni belőle és akkor nem lennél ennyire nyomoronc és megnéznéd magadnak önállóan mennyi a menetidő....


Már az elég lenne ha a sok lassúmenetet megszüntetnék. Az nagyon sok idő mire lelassít a vonat 120-ról 60-ra aztán megint vissza és megint lassít, stb.

Nem kell csúcs pálya 160-200-300 kmh ekkora országba! Stabil 120 legyen végig és akkor már jók vagyunk.


Az ilyen helyzetek mint ami a keletinél történt most azok pedig a legjobban karbantartott helyeken is előfordulnak. A sokszor emlegetett ausztriában is összekuszálódnak néha a váltók. Csak persze arról nem jönnek a fröcsögős hírek a médiában.

Hatalmas terhelést kapnak nap mint nap a vágányhálózat elemei. Nem csoda hogy néha eltörik valami.

aug. 26. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Szolovjov ***** válasza:
83%
Ide semennyi pénz nem elég, ha mindet ellopják. A Keleti felújításának folyamata már el volt indítva, Lézer lemondta. Az új mozdonyok beszerzése és az IC flotta megújítása el volt indítva, Lézer Jani leállította. Amihez ez a vásárhelyi kampós orrú hozzányúl, annak vége.
aug. 26. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
64%
Az a baj, hogy jelenleg ott tartunk, hogy valós árakat sem lehet mondani. Mert ami kijön a propagandából már önmagában nem reális, valós szám, olyan régóta el vagyunk zárva a valós piaci versenytől és a korrupciómentes beruházásoktól, állami fejlesztésektől, hogy valójában becsülni sem lehet igazán.
aug. 26. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

#2

Menetrend szerint 2h 25', de - szinte - mindig késik az IC-nek titulált járat.

aug. 26. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

#3

Szerinted az rendben van, ha kisiklik a vonat. Hát ...

aug. 26. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

1200 milliárd forint volt a reptér ára. A BAVS-ra 2000 milliárd forintot mondtak 2021-ben: [link]

Nyilván az árak változtak azóta, de talán közel a felét meg lehetne csinálni (hogy ebben benne van-e a reptéri vasút, azt nem tudom).

Soknak tűnik az 1200 milliárd, de ha egy tényleg patent vasutat szeretnénk, akkor pillanatok alatt el lehet költeni, és ebben nincs benne a gördülőállomány.

aug. 26. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!