Havi országos diákbérlet jár levelező tagozatos egyetemi hallgatónak(1890ft)?
Fenomenális. Köszönöm!
De az 50% kedvezmény még jár ugye?
Nem jár.
Betöltötted a 25-öt, nem tanulsz nappali tagozaton, értelemszerűen nyugdíjas sem vagy, gondolom, közalkalmazott, menekült, állami gondozott, hadirokkant sem, szóval teljes árú jegyet és/vagy bérletet kell venned.
#8: Félreértés ne essék, gyűlölöm ezt az egész bandát, meg azokat is mélységesen megvetem, akik ezeket támogatják. Hosszasan tudnám sorolni, hogy mennyi kárt okoztak ezek nekünk, de azt azért meg kell hagyni, hogy az országbérlet egy jó ötlet. Nyilván ettől nem lesz elnézve nekik a rengeteg mocsokság, amiket tettek...
Nyilván nem járt ezzel mindenki jobban, de azért a nagyon nagy többség igen. Az 5 km-es bérlettel utazók tényleg rosszabbul jártak (bár a munkáltató általában a bérlet 86%-át fizetni szokta, szóval ez mindössze párszáz forintos kár, cserébe viszont megyén belül bárhová utazhat az illető, nem csak a munkahelyig), meg azok is, akik megyehatáron át ingáznak.
De a 25 év feletti diákok miért is? Levelező tagozaton eddig sem válthattak kedvezményes bérletet, most pedig alig kétezer forintért adnak egy országbérletet. Való igaz, ha egy 25 év feletti, nappali tagozatos diák/hallgató csak menetjegyet szeretne venni, akkor azt nem teheti meg kedvezményesen. De vajon hány olyan ember van Magyarországon, akit ez tényleg hátrányosan érint? Ha bejáró, akkor úgyis bérletet vesz, amit 90% kedvezménnyel megtehet. Ha meg kollégista, akkor is havonta kb. 8-szor megtesz egy legalább 50 km-es távot, ami még diákjeggyel is többe került, mint most egy országbérlet.
És a 14 év feletti gyerekkel vonaton utazók miért is jártak volna rosszabbul? Eddig a felnőtt egész jeggyel utazhatott, a gyermek pedig 50%-os kedvezményűvel. Most a felnőtt egész jeggyel utazhat (ha nincs bérlete, vagy valamilyen kedvezménye), a gyermek pedig 50%-os kedvezményű jeggyel, vagy ha diák (a legtöbb 14 feletti gyerek az), akkor vehet bérletet is, így ha mondjuk nagyobb távolságra utaznak, még olcsóbban is kijöhetnek.
Szóval reálisan tényleg csak azok jártak potenciálisan rosszabbul, akik megyehatáron ingáznak, vagy eddig 5km-es bérlettel utaztak, de igazából ők is csak akkor, ha más vonalon nem szándékoztak utazni, csak és kizárólag a lakóhely és a munkahely között. Ők mondjuk most egy ezressel rosszabbul jártak, ez tény. A tömegközlekedők 99%-a meg jobban járt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!