Budapesten kívül létezik olyan más nagy város, ahol olyan forgalmas villamosjáratok közlekednek mint például az 1-es, és a 4-es, 6-os. Vagy ebben világelsők vagyunk?
Figyelt kérdés
júl. 31. 16:30
11/16 anonim válasza:
#9 A körúton nem nagyon tudok más tömegközlekedési eszközt elképzelni. Az utasok jelentős része csak néhány megállót megy, egy többé-kevésbé párhuzamos földalatti (a "kis" földalatti szerűre gondolok) nem jelentene jelentős könnyítést, a buszt pedig nem véletlenül szüntették meg, kb 1/3 ekkora autóforgalom mellett.
12/16 anonim válasza:
Egy normális város ekkora forgalomnál már metrót épít. Azzal az lenne a gond, hogy túl sűrűn állna meg, legalább minden második megállót ki kéne hagyni. Bár a villamossal is ez a baj, gyakran megáll, aztán áll a lámpánál, pedig nem áthangolták a villamosokra már lassan egy évtizede?
13/16 anonim válasza:
A 4/6 valóban zsúfolt, de ha egy metró sűrűn áll meg, elveszti a gyorsaságát, ha ritkán, akkor nem jelent előnyt annak, aki a körúton 3-4 megállót megy. ettől függetelnül persze kellene valamilyen alternatív megoldás.
14/16 anonim válasza:
#11 #13 pedig sok helyen töltenek be ilyen funkciót metróvonalak. nem mindenhol szokás 80 km/h csúcssebességgel és 1 km állomásközökkel tervezni. párizsban például jó pár vonal van, ahol az átlagos állomásköz 500 méter, vagy még annyi sincs. de nem is kell hosszú perceket mozgólépcsőzni, kéregvezetés jellemző. az átlagsebesség nyilván nem olyan magas, de így is sokkal nagyobb kapacitású, mint a villamos, már eleve peronkialakítás terén is nagyobb a szabadság a föld alatt, és hát persze nincsenek közlekedési lámpák, zebrák, kereszteződések, forgalmi akadályok, valamint nem vonatkoznak rá olyan szabályozások, mint gyök kettővel döcögni a váltókon.
15/16 anonim válasza:
Nem igazán, mert a Budapesthez hasonlóan jól kiépült tömegközlekedéssel rendelkező városokban egy hasonló forgalmú szakaszon
1. fonódó-hálózat van, vagyis mondjuk 4-5 viszonylat viszi el az utasokat
2. metró jár
Kevésbé fejlett helyeken pedig inkább az autóbusz jellemző, így ott már csak ezért sem lehet olyan forgalmas vonalszakasz.
16/16 anonim válasza:
"fonódó-hálózat van, vagyis mondjuk 4-5 viszonylat viszi el az utasokat"
na ez meg a másik. az 1-es villamos és a 4/6 még olyan forgalmat is elvisz, hogy az utas tulajdonképpen budáról megy budára. nagyon kéne az a déli fonódó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!