Megéri letenni a D kategóriás jogosítványt úgy hogy csak B-vel rendelkezem?
Kisgyerek korom óta szeretnék buszt vezetni és most lejárt a 2 évem a B megszerzése után. Olvastam, hogy a START autósiskolában van B-ről D-re képzés Zalaegerszegen.
Érdemes belevágni vagy ajánlott a C kategóriás jogsi?
Mostanság milyen a Volánbusznál dolgozni és milyen fizetésekre lehet számítani?
Öngyilkosság. Ha nincs C-d, hozzá E-d, akkor felelőtlenség buszra vágyakozni...
először próbálkozz 9 személyes kisbisszal(elég a C), majd egy év balesetmentesség után jelentkezz D-re.
Felesleges a C, ha csak buszra akarsz jogsit.
#1: 9 személyes kisbuszra a B is elég.
Menjél nyugodtan, de csak akkor, ha B-vel tényleg tudsz vezetni. Én C-ről csinálom a képzést, sok pluszt nem ad, annyi, hogy ismerem a légféket, jobban érzem a méretet és csak 550 km, nem 850 az elvárás vizsgáig.
Viszont a D sokkal nehezebb. Egyrészt 90 perc a forgalmi vizsga, ami kétszer olyan hosszú, mint eddig bármelyik forgalmi vizsgád, nehezebb körülmények között. Be lehet szopni, akár utolsó percben is, és itt nem olyan elnézőek, mint kiskategóriánál.
Szia.
Én most csinálom a D kategóriát. KRESZ megvan, 2 alkalmat voltam rutin tanfolyamon, és holnap lesz a rutin vizsgám. Utána irány a forgalomba vezetni. Meglévő C kategóriával nem kell annyi órát venni (értelemszerűen) mint ha csak sima B-d lenne. Elvileg a forgalmi vezetés így 20-24 óra körül van, a pont kilométer számot nem tudom, engem annyira nem is izgat.
Én 5 év után iratkoztam be C kategóriára, ami ugye a teherautó. Én a jogosítvány megléte óta napi rendszerességgel vezetek. Kicsit több mint 2 évig főállásban voltam pizzafutár, 9 település között ingáztam és rengeteget mentem. Heti 6 nap és állandó 12 + óra mindennap. Előtte, mellette és azóta is megyek ha kell ha nem.
Nekem a C kategória 2 éve van meg. 2022 június 2-án vizsgáztam le belőle, vagyis akkor lett meg a forgalmi vizsga.
Azóta eltelt 2 év, és most pedig a buszt csinálom.
Én azt mondom neked, hogy ha úgy érzed hogy van érzéked a vezetéshez, érdekel (ez a legfontosabb) és valóban szeretnéd, akkor végülis vágj bele.
Minden egó nélkül mondhatom, hogy nekem a rutinpályán simán ment múlt hétvégén minden, és biztos vagyok benne, hogy most is menni fog elsőre, mint annó a teherautónál.
B-ből és C-ből is átmentem elsőre mindenből, most a D-nél is elsőre meglett a kresz, holnap remélem a rutin is és majd a végén pedig a vezetés.
Annyi, hogy ha bevállalod B kategóriával azt, hogy D kategóriát csinálsz, akkor elsőre nagyon-nagyon furcsa lesz az, hogy:
1, Magasan ülsz jóval, még egy sima B kat.-al vezethető furgonhoz képest.
2, Szélesség, magasság és hosszúság. Ezt időbe telik megszokni.
3, Légfék (nem összekeverendő egy mezei személyautóéval)
4, Levegőnyomásra figyelni kell első indításkor főleg, hogy mikor termelődik fel, és tudsz-e indulni. Amíg a levegő fel nem termelődött, addig felejtsd el a kuplungot és a féket is.
5, Itt már tiltásokra is nagyon figyelni kell, és nem csak egy sima behajtani tilos táblára gondolok. Súly, magasság, hosszúság, szélesség korlátozás stb.
Nekem meglévő C kategóriával 550.000Ft-ra jön ki a teljes összeg, ha minden megy elsőre.
Ha nem lenne C kategóriám, akkor a több és nagyobb óraszám miatt 750.000Ft-ra jönni ki a vége, és ez "csak" maga a D kategóriás jogosítvány.
Ehhez kell még neked egy GKI tanfolyam és vizsga, valamint egy tachográf kártya. Ezeket 5 évente újítani kell, ahogyan az orvosit is a jogsiba, hiszen a hivatásos gépkocsivezetőknek 102-es kód szerepel a jogosítványban, nem pedig 101, szóval ezt is 5 évente és nem pedig 10 évente kell újítanod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!