Nálunk miért lebeszélni próbálják az embereket a tömegközlekedésről?
A legtöbb európai országban hatalmas hangsúlyt fektetnek arra, hogy minnél inkább a tömegközlekedéssel, vasúttal való utazás felé tereljék az embereket, ennek megfelelően építik, fejlesztik a szolgáltatást is.
Magyarországon viszont megdöbbenve olvastam, hogy a legzsúfoltabb, nyaralásos időszakban a nyárra való hivatkozással a MÁV azt szajkózza, hogy mindenki próbálja elhalasztani a vasúton való utazását, csak akkor keljünk útra vonattal, ha nagyon szükséges és nem elhalasztható dolgunk van.
Nálunk miért pont lebeszélni akarják az embereket a vasútról? Pláne ha fizetnek is érte. Ez ugyanaz, mintha lenne egy boltom, ahol hatalmas forgalom van, sok vásárló, és kiírnám, hogy ne gyertek már be ide vásárolni, csak ha elkerülhetetlenül fontos.
Ez most komoly? Ez csak nekem tűnik hihetetlenül abszurdnak? Másnál nem veri ki a biztosítékot?
Maga a tömegközlekedés beszél le a tömegközlekedésről.
Utóbbi élményeim városom-Budapest IC 100 fok, légkondi nem működik, ablakot nem lehet lehúzni. Büfékocsi nincs. Te vagy a hülye, hogy nem 2 liter vízzel indultál útnak csak fél literrel. És persze még késett is. Sajnos ezen a vonalon ez mindennapos, nem ritka, kirívó eset. 25-30 éve rövidebb volt a menetidő, mint most!
Helyi buszon szintén nem megy a légkondi, pedig van már évek óta, de minek bekapcsolni, jó az úgyis, ha 40 fok van a buszon. A menetrend csak dísznek van, vagy jön a busz, vagy nem. Egyébként itt baloldali a vezetés. Szóval egyik oldal se jobb, mint a másik.
Úgyhogy nekem senki se mondja, hogy ne autózzak addig, amíg normális állapotok nem lesznek. Már az állatok szállítására szigorúbb szabályok vannak. Azokat tuti nem lehetne ilyen körülmények között "utaztatni".
#4
Kedves 4-es! Nagyon félre értettél valamit. Nem a késésekről, járattörlésekről szól a kérdésem. Ki beszélt most erről, miért kevered ezt ide?
Én arról a döbbenetes helyzetről kérdeztem, hogy a MÁV pár napja azt szajkózza, hogy halasszunk el minden vonatos utazást, ami nem feltétlen szükséges, mert most éppen nyár van.
Szerinted valamelyik légitársaság előállt még az utasai felé ugyanezzel a kéréssel, hogy szorítsuk már vissza a légiutazásokat amennyire lehet és ne repkedjenek mindefelé az emberek most nyáron, csak azok, akiknak halaszthatatlan dolguk van valahol? Tudtommal nem volt ilyen bejelentés, csak a MÁV részéről. Erről szól ez a kérdés.
"pár napja azt szajkózza"
Egy kijelentése volt a vezig helyettesnek. Ez nem szajkózás.
Téli időjárásnál is el szokták mondani hogy ne szivasd magad, ne utazz ha nem muszály.
Amikor jön a Putyin vagy a Csing-csüng-ping-pong vagy hogy hívják vagy augustus 20-i ünnepség van és lezárják fél Budapestet, akkor az autósoknak is el szokták mondani hogy ne menjenek kocsival a városba ha nem muszály.
Ez egy általános tájékoztatás. Elmondják az embereknek hogy most kemény a helyzet, szar az időjárás, stb, maradjanak inkább otthon ha nincs halasztható dolguk.
Továbbra sem értem hogy miért mindig a MÁV-ról kerülnek ki ezek a kérdések? A politika kategóriába is napi szinten kiírja valaki (talán te, de ott már leszarnak, ezért jöttél ide a tömegközlekedésbe?) ezt a kérdést.
Nem akarom én védeni a MÁV-ot... de basszus sok más helyen is kupleráj van. Azokról miért nem írtok ki naponta kérdést?
Ez így nem kérdés, csak provokáció, hangulatkeltés!
Azért ez egy kicsit ferdítés. Nem a tömegközlekedésről akarnak minket lebeszélni, hanem a vasútról, vagy úgy ánblokk a közlekedésről. Az ok pedig az, hogy a MÁV szenved. A pályák állapota katasztrofális, nem ritkák a 30-60 perces késések (múltkor volt "szerencsém" utazni azon a Helikon interrégión, ami Győr helyett csak Celldömölkig közlekedett, mert annyit késett...), sok szerelvényben nem, hogy klíma nincs, de még felhúzott ablaknál is 40-45 fokot lehet mérni (BZ és társai), és mivel valódi megoldás a közeljövőben nem lesz, ezért inkább kitalálták a minisztériumban, hogy "beszéljük le az embereket a vonatozásról". Ezzel csak az a gond, hogy ha kb. 50 km-nél távolabb mész, akkor általában az nem, vagy csak nagy áldozatok árán váltható ki busszal. Csak egy példa: Sopron - Budapest vonattal 2 és fél óra (személlyel, átszállásokkal közel 4 óra), busszal 5 és fél és 8 óra közötti időtartam, és legalább egy, de inkább 2 átszállás. Vagy pl. Budapest - Poroszló 2 óra vonattal, busszal 2 és háromnegyev, illetve 4 és fél óra között változik, leggyakrabban 3 és fél óra. Vagy Szolnokról Fonyódra 4 óra a menetidő, busszal 7-9 óra. Aránytalanul több idő busszal eljutni egy kicsit távolabbi úticélra, és emellett nagyobb távolságra a vonatok rendszeresebben indulnak. És akkor csodálkoznak, hogy miért nem mennek az emberek busszal?
Egyébként pl. a GySEV-nél meg azt hirdetik, hogy válts zöldre, válts vonatra...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!