Elméletben ha megvenném a Tokaj IC-re az összes létező helyjegyet, akkor csak én lennék a vonaton, ha tartom az alábbi tervet?
Tudom, hogy volt már hasonló kérdés valamikor (nem tőlem), ott írtátok, hogy bizonyos idő után érvénytelenné válna a helyjegy ha mutatom az összeset és ragaszkodom, hogy ne üljön ott senki, de sose ül ott a tulajdonosa (vagy valami ilyesmi) és álló utas lenne, akkor simán leülteti, de mi a helyzet azokal a vonatokkal, ahol kötelező a helyjegy és nincs helyjegymentes kocsi (így helyjegymentesen ülőhelyet kereső utas se lehet szabályosan).
Játszunk el a gondolattal, megveszem Nyugati - Nyíregyháza és Nyíregyháza - Keleti vonalon az összes helyjegyet ugyanarra a Tokaj IC-re még akkor, amikor megnyílik a jegyvásárlási lehetőség. Felszállok a Nyugatiban, leülök a kedvenc helyemre és a kalauznak csak azt a jegyet mutatom amin ülök (a többiről egy szót sem szólok, nehogy érvénytelenítse, mert nincs mögötte tényleges utas), az egész úton csak én lennék? (Persze van pár kivételes néhány kilométeres szakasz, ahol helyjegy nélkül lehet utazni (Nyugati - Ferihegy / Hatvan - Keleti), ott lenne néhány utas, de nem kelteném fel, hogy ne hívjam magamra a figyelmet) Ezzel a tervvel az kivételes szakaszok kivételével csak én lennék rajta? A rendszer nem engedne senkinek jegyet venni, mivel "betelt". Az útvonal végefelé ha elmesélném a kalauznak, hogy azért nem volt utas, mert minden jegy az enyém, akkor belekerülne a hírekbe a magánvonatjáratom? Sőt meg is adhatnám a módját, hogy én magam se szállok fel és tényleg üres lenne a vonat :D Rájönne valaki a turpisságra, ha nem szólok és már Püspökladányban ülne fel helyjegyes utas (last minute megvárolva a jegyet) vagy csak lenne egy kis pletyka a kalauzok között, hogy ma mindenki kerüli a kör IC-t :D Röhögnék magamba, amikor rakják félre a zónázót, hogy "engem" előre engedjenek, ha már IC, utascsere gyors lenne (nincs sehol felszálló utas), így nagy eséllyel pontos lenne legalább.
(Az még eszembe jutott, ha pár perc / fél óra alatt megvettem a jegyet, akkor a központba észrefogják jóval az indulás előtt venni és csatolnak még pár kocsit, ha már ekkora az érdeklődés? Ha igen, akkor lehetne 10-15 kocsis üres körIC is, ha mindig ráfoglalok amíg a peronhossz be nem telik)
Csak elméleti kérdés, a megvalósítása drága lenne (Teljes áron 10 ezer / ülőely lenne, de ha csak helyjegyet nézzük az is 2000, így ha 100 férőhely / kocsival számolunk és 6 kocsival, az 600 férőhely, így nekem ez 6 000 000 vagy csak helyjegyet véve 1 200 000 forintomba kerülne, de szerintem olcsóbb így is mint a magángép ekkora távon)
#10: Nem én voltam :D de olvastam a kérdést :D A gumikerekes vonat létezik amúgy, így fellendülhet a vonatkerékpumpáló szakma, habár még nem sorozatgyártmány :D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!