Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Érdemes lenne az IC kocsikat...

Attilav kérdése:

Érdemes lenne az IC kocsikat átalakítani lehúzható ablakossá ?

Figyelt kérdés
Vajon mennyibe kerülne az IC kocsik lehúzható ablakossá átépítése ? A légkondi megbízhatóbbra cserélése gondolom többe kerülne mint az összes ablak lehúzhatóra cserélése. Úgy oldanám meg hogy minden kalauznál lenne egy speciális imbusz kulcs, ha működik a légkondi akkor zárva lennének az ablakok, ha elromlik akkor a kalauz a kulccsal kinyitná az ablakzárakat és az IC kocsik ablakai ugyanolyan fel/le húzható ablakokká változnának mint a régebbi kocsik ablakai. Vagy lehetne olyan megoldás hogy elektronikusan oldható zárak lennének az ablakokon, amivel az adott kocsin egy gombnyomással(a kapcsolószekrény kulccsal kinyitása után) oldhatná a kalauz az összes ablakot, természetesen az ablakonkénti kulcsos oldás is ott lenne biztonsági tartalékként ha a központi elektronikus oldás esetleg nem működne.

júl. 21. 01:58
A kérdező szavazást indított:
Igen, alakíttassák lehúzható ablakossá az összes IC kocsit
Nem, inkább cseréljék megbízhatóbbra a légkondit az összes IC kocsiban
Igen, legyen lehúzható az IC kocsik ablaka, de gyorsvonati áron adják az IC kocsikba is a helyjegyet
Inkább vegyenek/béreljenek új nyugati gyártmányú IC kocsikat, amin már vákuumos WC is van.
24 szavazat
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
71%
Semmit sem ér a lehúzható ablak ha 35 fok van kint. Csak a normális légkondi jöhet szóba.
júl. 21. 03:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

A lehúzható ablak sem jó, valaki biztos utána a huzat miatt panaszkodna. Esetleg még egy erősebb hővédő fólia jöhetne szóba, mert ezek a légjavító berendezések is tudnak ám hűteni, de akkor a függönyöket elhúzva kell tartani, ami nem minden utasnak tetszik.

Az elképzelt imbusz-kulcsos megoldásod már egyébként most is alkalmazva van bizonyos kocsiknál, csak négyszög-(másnéven szakasz vagy kalauz) kulccsal működik.

júl. 21. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

"Az elképzelt imbusz-kulcsos megoldásod már egyébként most is alkalmazva van bizonyos kocsiknál, csak négyszög-(másnéven szakasz vagy kalauz) kulccsal működik."

De csak minden második ablak felső kis része nyitható, ez kánikulában rossz klíma mellett édeskevés, hasonlóan a régi kocsikhoz az ablakok felületének 50%-át nyithatóvá tenném, megfejelve egy központi zárral, amivel engedélyezhető lenne a kocsi összes ablakának nyithatósága. Ettöl még lehetne pluszban hővédő fóliát rakatni az ablakokra, vagy eleve hővédett üveggel szerelni az ablakokat.

júl. 21. 07:28
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Az átépítés árából lehetne egy fél vagy egész új kocsit venni. Egynek az átépítése hetekbe telne, ha nem több. Ahhoz a gyárba kellene vinni, ott tudnák megoldani. Olyan tíz év alatt meg is lenne az összes.
júl. 21. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
89%

Egy lehúzhatós ablak - pláne ha megbolondítos központi bezérléssel - sokkal drágább és sokkal több idő beszerelni mint egy teli ablakot. Az IC kocsikban vagy ilyen gumikéderrel rakják be, vagy beragasztják a nyílásba és kész, pár perc alatt bent van egy ablak. Óriáci pénz lenne az elvetemült ötleted alapján átalakítani minden IC kocsit. Főleg úgy hogy a normál, kötelezően előírt karbantartásokra sincs pénz, ember. Amikor kint 40 fok van akkor mindegy hogy lehúzható-e az ablak... nem ér semmit a 40 fokos huzat.

Megfelelő légkondik beszerelése a megoldás, semmi más nem jöhet szóba. Csak hát az akarat, a pénz, a szakember stb hiányzik.

Mégegy fontos érv szól a lehúzható ablak ellen: biztonság. Ha bezárjuk az utast akkor nem fog kiesni, kiugrani, nem veri ki a szemét a faág, nem repül bele a fülése a méhecske, stb. Biztonsági okokból bizonyos sebességre való alkalmasság felett nem lehet nagyméretű nyitható ablak a járművön.

júl. 21. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 nb2019 ***** válasza:

Az irodánkban jelenleg nem működik a klíma. A kinti 35 fokban, nyitva levő ablakkal-ajtóval azt sikerült a múlt heti kánikulában elérni, hogy a levegő mozgott, a benti hőmérséklet meg a reggeli 28-ról felment 32-re. Nem pusztultunk meg a levegőtlenségben, de ugyanúgy embertelen volt a helyzet.


Oké, a vonat mozog, de ezzel is csak a meleg levegő gyorsabb áramlását éred el. El kell fogadni, hogy ugyan van az az időszak (tavasz,ősz) amikor az ablaknyitás elegendő, de a nyári csúcsban nem lesz elég, és kell a jól működő klíma. (És a tendenciák alapján ez csak rosszabb lesz idővel...)

júl. 21. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Biztos, hogy nagyságrendekkel drágább, mint a klímák karbantartása.

Mondjuk jobb, mint az oldalra világítós fényszórók és hasonló ötleteid

júl. 21. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
52%
Jelen helyzetben jobb lenne, mert nagyon úgy néz ki, hogy ahol egyszer elromlik a légkondi, ott soha többé nem fogják megjavítani. A MÁV-nak még a létfontosságú, közlekedést akadályozó javításokra sincs elég embere, nemhogy ilyenekre.
júl. 21. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
55%

Akik azt írják, hogy ugyanolyan a lehúzható ablak meg a zárt ablak, mer' kint úgyis 40 fok van, azok marhára ostobák. Mindig ezek miatt a huzatjancsik miatt kell sz*pni az utasoknak az eleve klíma nélküli, vagy az egyértelműen nem müködő klímájú járműveken.

Marhára nem mindegy, hogy jár a levegő, sőt, hogy egyáltalán jön be friss levegő, vagy megpusztulunk a poshadt, használt 40 fokos szén-dioxidban.

júl. 22. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
0%
9. Nem mindegy, de nehéz úgy ablakot nyitni, hogy átszellőzzön, de ne legyen huzat.
júl. 22. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!