Érdemes lenne az IC kocsikat átalakítani lehúzható ablakossá ?
A lehúzható ablak sem jó, valaki biztos utána a huzat miatt panaszkodna. Esetleg még egy erősebb hővédő fólia jöhetne szóba, mert ezek a légjavító berendezések is tudnak ám hűteni, de akkor a függönyöket elhúzva kell tartani, ami nem minden utasnak tetszik.
Az elképzelt imbusz-kulcsos megoldásod már egyébként most is alkalmazva van bizonyos kocsiknál, csak négyszög-(másnéven szakasz vagy kalauz) kulccsal működik.
"Az elképzelt imbusz-kulcsos megoldásod már egyébként most is alkalmazva van bizonyos kocsiknál, csak négyszög-(másnéven szakasz vagy kalauz) kulccsal működik."
De csak minden második ablak felső kis része nyitható, ez kánikulában rossz klíma mellett édeskevés, hasonlóan a régi kocsikhoz az ablakok felületének 50%-át nyithatóvá tenném, megfejelve egy központi zárral, amivel engedélyezhető lenne a kocsi összes ablakának nyithatósága. Ettöl még lehetne pluszban hővédő fóliát rakatni az ablakokra, vagy eleve hővédett üveggel szerelni az ablakokat.
Egy lehúzhatós ablak - pláne ha megbolondítos központi bezérléssel - sokkal drágább és sokkal több idő beszerelni mint egy teli ablakot. Az IC kocsikban vagy ilyen gumikéderrel rakják be, vagy beragasztják a nyílásba és kész, pár perc alatt bent van egy ablak. Óriáci pénz lenne az elvetemült ötleted alapján átalakítani minden IC kocsit. Főleg úgy hogy a normál, kötelezően előírt karbantartásokra sincs pénz, ember. Amikor kint 40 fok van akkor mindegy hogy lehúzható-e az ablak... nem ér semmit a 40 fokos huzat.
Megfelelő légkondik beszerelése a megoldás, semmi más nem jöhet szóba. Csak hát az akarat, a pénz, a szakember stb hiányzik.
Mégegy fontos érv szól a lehúzható ablak ellen: biztonság. Ha bezárjuk az utast akkor nem fog kiesni, kiugrani, nem veri ki a szemét a faág, nem repül bele a fülése a méhecske, stb. Biztonsági okokból bizonyos sebességre való alkalmasság felett nem lehet nagyméretű nyitható ablak a járművön.
Az irodánkban jelenleg nem működik a klíma. A kinti 35 fokban, nyitva levő ablakkal-ajtóval azt sikerült a múlt heti kánikulában elérni, hogy a levegő mozgott, a benti hőmérséklet meg a reggeli 28-ról felment 32-re. Nem pusztultunk meg a levegőtlenségben, de ugyanúgy embertelen volt a helyzet.
Oké, a vonat mozog, de ezzel is csak a meleg levegő gyorsabb áramlását éred el. El kell fogadni, hogy ugyan van az az időszak (tavasz,ősz) amikor az ablaknyitás elegendő, de a nyári csúcsban nem lesz elég, és kell a jól működő klíma. (És a tendenciák alapján ez csak rosszabb lesz idővel...)
Biztos, hogy nagyságrendekkel drágább, mint a klímák karbantartása.
Mondjuk jobb, mint az oldalra világítós fényszórók és hasonló ötleteid
Akik azt írják, hogy ugyanolyan a lehúzható ablak meg a zárt ablak, mer' kint úgyis 40 fok van, azok marhára ostobák. Mindig ezek miatt a huzatjancsik miatt kell sz*pni az utasoknak az eleve klíma nélküli, vagy az egyértelműen nem müködő klímájú járműveken.
Marhára nem mindegy, hogy jár a levegő, sőt, hogy egyáltalán jön be friss levegő, vagy megpusztulunk a poshadt, használt 40 fokos szén-dioxidban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!