Ez az. És a középkorban miért lóháton közlekedtek? Talán mert nem volt még autó?
júl. 14. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 anonim válasza:
Drága volt és nehéz, másrészt az emberek elvárásai sem voltak ott, mint manapság - senkinek nem jutott eszébe légkondival bohóckodni, ha a huzat is tudta tenni a dolgát.
júl. 14. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
3/14 anonim válasza:
Nem voltak ennyire kifinomultak a klímaberendezések, nem lehetett ekkora hűtőteljesítményt beépíteni annyira pici helyre. Valamint az energiafogyasztásuk is jóval nagyobb volt.
Valamint nem is voltak ennyire és ilyen meleg az időjárás. 31-32 fok már forróságnak számított. De valahogy az a 31 fok is más volt, nem égetett ennyire a nap. Sokkal könnyebben el lehetett viselni akkoriban a meleget mint most. (Az is igaz, hogy novemberben leesett az első hó és karácsonyig biztosan meg is maradt :D)
júl. 14. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 anonim válasza:
Nem vót ilyen és ennyi meleg.
júl. 14. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
5/14 anonim válasza:
A 90-es években még ritkaság volt a klíma. Autókban is inkább csak a jobban extrázott prémiumokba került. Lakóházakban abszolút nem volt, esetleg néhány prémium irodaházban/bevásárlóközpontban volt.
Igazán a 2000-es években terjedt el.
júl. 14. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 anonim válasza:
A globális felmelegedés miatt van ennyire meleg. Szüleim mesélték, hogy télen -20 fok átlagos volt, nyáron pedig simán kifeküdtél egy napra a napra és nem égtél le. Manapság kifekszel egy órára és ketchup figura leszel. Egyik ok ez, hogy nem volt ennyire meleg, másik hogy nem is nagyon volt még kifejlődve a klímarendszer autókba buszokba.
júl. 14. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
7/14 Meton válasza:
2000-es évek előtt is raktak klímát, csak nem volt még általános. Repülőgépeken, hajón mindenképpen volt, buszon meg gondolom úgy voltak ezzel, ha kinyitják az ablakot, a menetszél megoldja a problémát. Eleve nagyobb ablakok is voltak, szóval nem volt ezzel gond. Az, hogy a nyarak melegebbek lettek, az azért nem igazán érzékelhető, bár átlag 1-2 fokkal melegebb lett. Viszont mindenhol klíma van, ezért az emberek megszokták a 20 fokot, a 30 fokban meg fulladoztak. Nálunk nincs klíma és én teljesen jól érzem magam 30 fokban, mert megszoktam. Viszont a klímás buszon nagyon hamar megfázok, ezért sokszor pulóvert is viszek.
júl. 15. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
8/14 Meton válasza:
Régi vonatokon például teljesen le lehetett húzni az ablakot. Akkor teljesen jó idő volt, mert a menetszél átjárta a kocsit. Aztán már csak félig lehetett lehúzni, majd beszerelték a klímát, azóta nem lehet az ablakokat nyitni.
júl. 15. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 anonim válasza:
Kivéve a Bz, aminek még hőség sem kell, elég egy kicsit erősebb napsütés és már kész is a szauna, a billenős kis ablakfelületek szart sem érnek (mellékvonali döcögős tempó mellett meg főleg nem).
júl. 15. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
10/14 anonim válasza:
8. ennek más okai is vannak.
Rengeteg barom lett öngyilkos úgy hogy a vonatból vetette ki magát az ajtón, ablakon. Egyszer volt szerencsém közelről látni egy ilyen esetet sajnos. És sokan sérültek meg a mozgó vonatról leszállás, vagy felszállás közben.
Fokozatosan kiépítették az ajtók központi zárásának lehetőségét a régi szerelvényekben is, az újakban meg már eleve benne van. A nyitható ablakok is emiatt kicsik. Nagyon sok problémát megspórol magának egy vasúttársaság ha megvédi az utasait saját maguktól.
Az már más kérdés hogy az ilyen járműveken nagyon szigorúan kellene karbantartani a klímákat hogy még véletlenül se fordulhasson elő olyan hogy nem működik. Legalább a légcserének biztosítottnak kellene lenni minden esetben.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!