Szerintetek melyik lenne jelenleg a legfontosabb metrófejlesztés Budapesten? Melyik lenne legnagyobb hatással a budapesti közlekedésre?
Az M1-es metró felújítása már egy égető probléma, mind az infrastruktúra, mind a vonatok elavultak, utóbbiak 50 évesek már. Ezt érdemes lenne összekötni a meghosszabbítás projektével , így kaphatnánk rá uniós forrásokat.
Az M2-Hév összekötés nagy előrelépés lenne a keleti agglomerációban élőknek, nem is az átszállási kényszer megszűnése miatt leginkább, hanem az infrastruktúra fejlesztése miatt.
Az M3 meghosszabbítás jelenleg nem top prioritás szerintem. Káposztásmegyer nem lát el egy metrót még csúcsidőben sem, így elég lenne nekik egy vasúti megálló a lakótelep szélére.
Az M4 meghosszabbítás talán még annyira sem fontos, mint a 3-asé.
A déli hév vonalak fejlesztése és meghosszabbítása a belvárosig lenne a legfontosabb szerintem, mivel azok a legelavultabbak, azokban van a legnagyobb potenciál.
Ha az ár-érték arányt tekintjük, a következő prioritás-sorrendet tartom reálisnak. --> M5, M1, M2, M3, M4
Nagyjából hasonlóan látom, mint az egyes.
Az M5 első szakasza adhatná a legtöbbet, a H6-H7 hévek mellett az S25-ös vonatok is mehetnének be a föld alatt a Kálvin térig, vagyis egy egész nagy térség kapna közvetlen belvárosi kapcsolatot (persze ehhez a 2,5-3 km alagút mellett még közel 50 km-nyi pályafelújítás is kellene).
Én ezt követően az M2-H8 összekötést tartom a legfontosabbnak, persze az M1 felújítása is időszerű már, és ha valóban egy új városrész épül Rákosrendezőnél, akkor a kötöttpályás kapcsolat kiépítése nem árt.
2-es metró Érdig: Déli->Kelenföld->Kelenvölgy->Albertfalva/Savoya Park->Budafok->Budatétény->Nagytétény->Diósd->Érd.
Savoya Parknál elágazás Csepel felé.
Albertfalva/Savoya Park->Csepel->Pesterzsébet->Kispest->Köki->Kőbánya Felső->Örs vezér tér/Rákosfalva->Alsórákos->Újpalota->Rákospalota->Káposztásmegyer->Békásmegyer->Csillaghegy->Kaszásdűlő->Rózsadomb->Széll Kálmán tér->Déli.
Ezzel létrejönne egy körmetró. Békásmegyer és Batthyány tér között tudom ott a hév, de a nagy forgalma miatt nem lenne célszerű ugyanarra a pályára bekötni a metrót, ráadásul baleset esetén fél napra bedugul.
4-es metró hosszabbítása mindkét irányban, Kelenföld->Gazdagrét->Budaörs valamint Keleti->Bosnyák tér->Újpalota.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!