Miért maradt a Volánbusz sokkal kezdetlegesebb és valójában gagyi a MÁV-hoz képest?
Igen, az a gond hogy ilyen darabokban lévő cég volt, nem volt sokminden egységes, mindenki csinálta a maga területén úgy ahogy gondolta, ahogy jónak látta, meg amire volt pénz. Mert egy komoly rendszer kialakításához rengeteg pénz kell. Minden járművet fel kell szerelni a szükséges berendezésekkel, meg kell venni a szoftvereket, azokat üzemeltetni is kell, stb. Komoly beruházás és hosszú idő mire megtérül.
Nameg akarat az ami sokszor nem volt. Sokkal egyszerűbb a zavarosban horgászni. Értsd: ha nincs járatkövetés, nem is látják az utasok hogy a sofőr két megálló között még bement a tsz-be leszivatni 100 liter gázolajat a traktorba, meg megállt a boltnál kajáért, meg csajozni, stb. Meg ugye ha nem ad jegyet és kp-ben fizetsz az neki zsebbe megy és ettől sem akartak elesni. És ahol van 1-2 főnök meg 100 buszvezető ott nem biztos hogy a főnök fog irányítani.
Azért tegyük hozzá a vasút eleve egy zárt rendszer, sokkal zavarérzékenyebb és biztonsági okokból sokkal nagyobb szerepe volt mindig is a vonatkövetésnek.
Ezzel szemben a buszokból sokkal több van és sokkal szabadabban tudnak mozogni. Eleve sokkal kevésbé zavarérzékenyek, így kisebb a fontossága a valós járatkövetésnek.
A buszoknál talán az országos szintű, hosszabb járatokon van ennek szerepe, ezeken a járatokon viszont régebb óta elérhető a követés.
Amúgy emlékeim szerint a(z országos) Volán helyközi járatokra is elér régóta elérhető online jegy. Még valamikor 2010 környékén úgy vettem, nyomtattam mint a MÁV jegyet. Mert hogy akkor még nem volt ennyire okos a telefon.
Az, hogy a MÁV mennyire fejlett is jól működő, inkább hagyjuk. Azért amikor annyira lassú az automata, hogy közel 10 percembe telik venni egy jegyet az gáz. Vagy az is gáz, hogy nem tudok az applikációba bejelentkezni. Csak webes felületen tudok jegyet venni, az mondjuk tényleg jó.
Viszont szintén nem jó, hogy a MÁV gyakorlatilag semmibe nincsen integrálva. Simple alkalmazással akármelyik buszra veszek jegyet, de vonatra nem lehet. Ez gáz.
"a vasút sokkal zavarérzékenyebb"
Mesélj, mikor láttál buszt 120kmh-val rongyolni tejködben! Vagy 5 centis hóban. (a hó a váltóknál szokott gondot okozni, a síneken 5-10 centi hó nem számít)
"Ezzel szemben a buszokból sokkal több van és sokkal szabadabban tudnak mozogni"
Pont ezért kéne követni, hogy épp hol kószál a sofőr.
"épp hol kószál a sofőr"
Látom itt sem sikerült felfogni a lényeget. Nem a sofőr "kószálása" amit követni kell. Nem mintha a mai menetrendben lenne a sofőrnek ideje "kószálni" amikor sofőrhiány miatt hugyozni nem tudnak elmenni :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!