Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A budapesti metrókocsikon a...

A budapesti metrókocsikon a leszállásjelzők gombjainak használatát miért nem tudták megszokni az utasok?

Figyelt kérdés
A villamosokon sikerült nekik, pedig régebben azokon sem voltak.
jún. 12. 18:02
 1/9 Justinianus ***** válasza:
18%
Vagy a repülőkön...
jún. 12. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
A villamosokon sem megy. A metró üzeme túl dinamikus ahhoz a bénázáshoz
jún. 12. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
62%

Mert nincs értelme.


1. Leszállásjelzőként értelmetlen. A metró mindig (még az első és utolsó járat is) visz annyi embert annyira változatos úticélokkal, hogy meg kell álljon minden megállóban.


2. Ajtónyitóként pedig nem működik. Nyomkodhatod, nem nyitja ki korábban (azt az esetleges 0,001mp-t gyakorlatilag semmi), mint az összes többit.

Ha ebben a funkcióban normálisan működne, akkor lenne értelme hozzászokni.


Mint Párizsban. Ha a szerelvény egy bizonyos sebesség (talán 4 km/h, tehát biztonságos, közepes sétatempó) alá lassul és az ajtó elhagyta a peron kezdetét, akkor ki tud nyílni azonnal, te pedig a még mozgó járműről tudsz lelépni.

Ha valakinek nagyon rohanni kell, az az 5 mp életmentő tud lenni egy átszállásnál!


Ott van értelme a metrón a gomboknak, kallantyúknak. Budapesten csak dísznek vannak.

jún. 12. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
36%
A pestiek, különösen az öregek, túl hülyék ahhoz, hogy megnyomjanak egy gombot.
jún. 12. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 nb2019 ***** válasza:
100%

Buszon villamoson (kivéve CAF-on az ajtón levők) leszállásjelzőként is működnek, így a megállás után az összes ajtó nyílik, amit megnyomtak. A metrókon ezzel szemben csak akkor vált aktívvá, amikor már megállt a vonat, és engedélyezte a vezető (vagy az M4-en az automatika). Ez viszont indokolatlan késedelemmel járt.


Ráadásul az igazi előnye csak 1-2 megállónál, és az év egy relatív szűkebb időszakában jönne ki.

jún. 12. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Külön bosszantó az számomra, hogy a gombot nem lehet megállás előtt megnyomni, mint bűármely más járművön.
jún. 12. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
82%

Mondjuk nem ártana pontosítani a kérdést. Ugyanis nem mindegyik metróvonalon volt ez kipróbálva, hanem csak a 2-esen és a 4-esen (az Alstom szerelvényeken)

A ruszki felújított csodák esetében sosem volt használva ez a funkció.

jún. 12. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Mert Budapest hálózata többnyire forgalmasabb, belvárosi megállókból áll. Jóformán egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hány olyan megálló van, ahol olyan kevés utas száll le és fel, hogy csak néhány ajtót használnak. Ennek a rendszernek pedig pont ilyenkor van a legnagyobb haszna, az semmilyen előnyt nem jelent, hogy a Kálvin téren minden ajtót külön nyitogatni kell.

És ahogy előttem is írják, ha bármilyen más járműhöz hasonlóan a megállás előtt megnyomott gomb egyenlő volna az ajtónyitással, akkor lenne létjogosultsága ennek a rendszernek, azonban valamiért jobbnak látták, ha felhagynak vele.

jún. 13. 01:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

„A pestiek, különösen az öregek, túl hülyék ahhoz, hogy megnyomjanak egy gombot.”

Vannak, akik meg ahhoz hülyék, hogy mikor nyomják meg. Nagyon sokan képtelenek végre megtanulni, hogy felszállás előtt csak addig nyithatók az ajtók, amíg a felszállásjelző gomb zölden világít. Nézd meg, mennyien nyomkodják mikor már nem világít zölden, sőt olyanok is vannak, akik még akkor is nyomkodják, amikor a villamos már elindult. Nemcsak az öregek, a fiatalok is.

jún. 13. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!