A fogaskerekű miért kapta a 60-as villamos jelzést?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
"Hogy miért épp 60-ast választották (ami addig a régi óbudai buszjárat száma volt), arról sejtelmünk sincs, viszont a „villamosozás” akkori szemmel nézve érthető tűnik. Méghozzá azért, mert 2008 körül nagyon komolyan felmerült, hogy a fogaskerekű vonalát – a jobb kihasználtság érdekében – meghosszabbítanák a Széll Kálmán (akkor még Moszkva) térig, amihez új, speciális villamosokat vásárolna a BKV, a már akkor 35 éves fogas-szerelvények helyett."
"A fogaskerekű mai formájában tehát immáron fél évszázada üzemel. Ennyi idő alatt a vasúti pálya és a járművek is elhasználódnak és különösebb jele nincs annak, hogy érdemben felújítanák őket. Persze, ennek oka az is, hogy a fogassal nem igazán tud mit kezdeni a budapesti közlekedési rendszer: a szigetüzem különleges jellege miatt nehezen integrálható jelenlegi formájában a villamoshálózatba és bármilyen felújítást akkor már úgy kellene elvégezni, hogy ez az integráció is megtörténhessen. Erről szólt a VEKE 2007-es ötlete is, amely egyrészt a Moszkva térre vitte volna be a vonal belső végállomását, másrészt pedig a Normafáig hosszabbította volna a vonalat. A 2007-es ideát a hegyvidéki önkormányzat és a BKV is támogatta, pénz azonban azóta sem jutott a projektre, hacsak annyi nem, hogy a Moszkva, illetve azóta már Széll Kálmán tér legutóbbi átépítése során létesült a villamosvágányok között egy „fogasvágány” is, helyet adva a majdani 60-asnak."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!