Hol lesz a reptéri gyorsvasút budapesti végállomása?
Szijjártó bejelentette, hogy Kínával egy új reptéri gyorsvasútat építenek, de részleteket nem mondott róla. Na most eddig úgy volt, hogy a meglévő ferihegyi MÁV vágányokat hosszabbítják meg egészen a terminálokig, ahonnan a nyugatiba (?) lehet eljutni. Aztán a maxi dubaj tervvel közösen dobták be, és akkor a végállomása rákosrendezőn lesz. Most ezt a tervet újra felülírta ez a bejelentés? Vagy marad a rákosrendezőn, csak nem arab, hanem kínai beruházás?
Itt egyébként teljesen új nyomvonalat építenek ki? Hiszen gyorsvasút nem használhatja a régi vágányokat. Akkor a föld alatt fog menni? Esetleg lesz új végállomás épület valahol? És ha tényleg belevágnak nagyjából mikor lehet az átadás?
Vagy vannak erről már részletek, tervek?
Én inkább hangzatos kijelentéseknek nevezném ezeket, nem konkrét tervekkel jöttek a kínaiak, de az arabok sem. Ilyen az, amikor a politikus tervez, nem a mérnök.
Meg lehet úgy is közelíteni a repteret, ahogy a régi metrótervekben szerepel, a délkeleti irány után észak felé fordulva ( [link] - nyilván nem a metróhoz kapcsolódva, csak a terminál megközelítésének módját szemléltetem), meg a két futópálya között alagútban (a repülőtéri szervízutakat így a legcélszerűbb keresztezni, nem fölötte, és pláne nem szintben) - a harmadik lehetőséget, hogy északról kerülik meg a repülőteret, én kizárnám, bár ki tudja...
Ha a délről való bekötést választják, akkor a 100a vonal mellett (vagy felett, az lenne a látványos) haladhatna, akár részben magasvasútként is, de Kőbánya alsó környékére már a meglévő pálya szintjére kellene ereszkedni, hacsak nem akarják a 120a-80a felüljárója fölött is áthaladni. A Nyugatiba az út adott, Rákosrendezőre is a városligeti deltán keresztül, de ha nem nagy baj a kerülő, akkor Kőbánya-Kispest után a körvasútra is rá lehet menni, bár ekkor nem lenne túl gyors szerintem.
A terminál két futópálya között való megközelítése esetén szintén beköthető a 100a-ba (erre vannak tervek), a többi részt fentebb említettem. Egy másik lehetőség, hogy Rákos állomás felé haladna tovább a vasút, és onnan a körvasúton keresztül haladhatna Rákosrendező és a Nyugati felé. Ez gyorsabb lenne, mint a fentebb említett körvasúti lehetőség, de ugyanúgy elkerülné a belváros nagy részét.
A harmadik, általam elvetett északi kerülős változatnál a 120a-ba lehetne bekötni a reptéri vasutat, akár Rákos felé, akár már korábban, Rákoshegy állomás előtt, és innen szintén a körvasút lenne a folytatás.
Szerintem ezek azok a változatok, amivel nem kell legyalulni a fél várost.
Nekem a legszimpatikusabb a már tervekkel rendelkező verzió, vagyis a Kőbánya-Kispest felől, a két futópálya között alagútban történő megközelítés, ez tűnik a legészszerűbbnek is - bár Rákosrendező bekötése ebben kérdőjeles (szerintem nem is feltétlenül kell közvetlen kapcsolat). (A szintén alagutas, de Rákos felé induló verzió annyiban lenne szerencsés, hogy nem lehetetlenítené el ezt a változatot). Hallani lehetett magasvasútról is, én nem tudom, hogy miért ilyet szeretnének, de a 100a-ba való bekötésnél lehetne szép bújtatásokat, abban kiélhetnék az efféle vágyaikat.
Azt nem győzöm hangsúlyozni, hogy a politikus nem mérnök. Sajnos a gyorsvasút kifejezést sem megfelelően használják, sokszor a nagysebességű vasút szinonímájaként értelmezik, de a kettő nem ugyanaz. Tervekről, költségekről, átadásról természetesen semmit sem tudni. Ha jóhiszeműek akarunk lenni, akkor ezt a megállapodást tekinthetjük egy szándéknyilatkozatnak.
Semmi nincsen róla. Csak mondani kellett valamit ha már itt b..ta a rezet a kínai nagyember.
Látod a belgrádi vasúttal is mi van. Soha nem lesz kész. A vágányok fektetésével is alig-alig haladnak és majd ha a biztosítóberendezést kell szerelni akkor lesz nagy a baj...
Nagyon remélem hogy ez a baromság amit megálmodtak bud-ra az soha nem készül el. Annak egy hatalmas kínai városban ahol 2-3x annyian laknak mint egész magyarországon, ott van értelme. Bud-tól a belváros kb 15-16 km légvonalban. Erre a távra minek gyorsvasút???? Fel sem tud gyorsulni.
Itt annak van értelme amit a Vitézy is mond, meg amit Bécsben csinálnak.
Az élő vasáthálózatot kell bevinni a reptérre!
Ha megcsinálják ezt a kínai förmedvényt, akkor gyakorlatilag Komárom környékéről már egyszerűbb lesz a bécsi reptérre eljutni mint a Liszt Ferire...
Amúgyis szétszabdalt a rendszer, külön van a HÉV, (az is jó volna ha ugyanolyan lenne mint a nagyvasút), stb. Most még hoznak egy újabb rendszert ami az ég-világon sehogy sem illeszthető majd bele az ország rendszerábe. Sem a pálya, sem a járművek nem lesznek kompatibilisek semmivel. Egy szigetként fog üzemelni. Külön pálya, külön járműtelep, járművek, bizt ber, stb. Rengeteg olyan plusz kültsége lesz az államnak (és így az adófizetőknek) vele amit a kínaiak nem fognak finanszírozni. Járműveket valszeg kínából kell beszerezni, kérdés mikor mennek tönkre és mikor kell megint benyalni nekik...
A legeslegrosszabb ötlet ez a kínai gyorsvasút! Ennél még az is jobb lenne ha lebetonoznák a Dunát és oda szállnának le a repülők.
Jó lenne minél előbb elzavarni a viktort, mert egyre több őrültséget csinál. Teljesen elment az esze már.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!