Hol lesz a reptéri gyorsvasút budapesti végállomása?
Szijjártó bejelentette, hogy Kínával egy új reptéri gyorsvasútat építenek, de részleteket nem mondott róla. Na most eddig úgy volt, hogy a meglévő ferihegyi MÁV vágányokat hosszabbítják meg egészen a terminálokig, ahonnan a nyugatiba (?) lehet eljutni. Aztán a maxi dubaj tervvel közösen dobták be, és akkor a végállomása rákosrendezőn lesz. Most ezt a tervet újra felülírta ez a bejelentés? Vagy marad a rákosrendezőn, csak nem arab, hanem kínai beruházás?
Itt egyébként teljesen új nyomvonalat építenek ki? Hiszen gyorsvasút nem használhatja a régi vágányokat. Akkor a föld alatt fog menni? Esetleg lesz új végállomás épület valahol? És ha tényleg belevágnak nagyjából mikor lehet az átadás?
Vagy vannak erről már részletek, tervek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Én inkább hangzatos kijelentéseknek nevezném ezeket, nem konkrét tervekkel jöttek a kínaiak, de az arabok sem. Ilyen az, amikor a politikus tervez, nem a mérnök.
Meg lehet úgy is közelíteni a repteret, ahogy a régi metrótervekben szerepel, a délkeleti irány után észak felé fordulva ( [link] - nyilván nem a metróhoz kapcsolódva, csak a terminál megközelítésének módját szemléltetem), meg a két futópálya között alagútban (a repülőtéri szervízutakat így a legcélszerűbb keresztezni, nem fölötte, és pláne nem szintben) - a harmadik lehetőséget, hogy északról kerülik meg a repülőteret, én kizárnám, bár ki tudja...
Ha a délről való bekötést választják, akkor a 100a vonal mellett (vagy felett, az lenne a látványos) haladhatna, akár részben magasvasútként is, de Kőbánya alsó környékére már a meglévő pálya szintjére kellene ereszkedni, hacsak nem akarják a 120a-80a felüljárója fölött is áthaladni. A Nyugatiba az út adott, Rákosrendezőre is a városligeti deltán keresztül, de ha nem nagy baj a kerülő, akkor Kőbánya-Kispest után a körvasútra is rá lehet menni, bár ekkor nem lenne túl gyors szerintem.
A terminál két futópálya között való megközelítése esetén szintén beköthető a 100a-ba (erre vannak tervek), a többi részt fentebb említettem. Egy másik lehetőség, hogy Rákos állomás felé haladna tovább a vasút, és onnan a körvasúton keresztül haladhatna Rákosrendező és a Nyugati felé. Ez gyorsabb lenne, mint a fentebb említett körvasúti lehetőség, de ugyanúgy elkerülné a belváros nagy részét.
A harmadik, általam elvetett északi kerülős változatnál a 120a-ba lehetne bekötni a reptéri vasutat, akár Rákos felé, akár már korábban, Rákoshegy állomás előtt, és innen szintén a körvasút lenne a folytatás.
Szerintem ezek azok a változatok, amivel nem kell legyalulni a fél várost.
Nekem a legszimpatikusabb a már tervekkel rendelkező verzió, vagyis a Kőbánya-Kispest felől, a két futópálya között alagútban történő megközelítés, ez tűnik a legészszerűbbnek is - bár Rákosrendező bekötése ebben kérdőjeles (szerintem nem is feltétlenül kell közvetlen kapcsolat). (A szintén alagutas, de Rákos felé induló verzió annyiban lenne szerencsés, hogy nem lehetetlenítené el ezt a változatot). Hallani lehetett magasvasútról is, én nem tudom, hogy miért ilyet szeretnének, de a 100a-ba való bekötésnél lehetne szép bújtatásokat, abban kiélhetnék az efféle vágyaikat.
Azt nem győzöm hangsúlyozni, hogy a politikus nem mérnök. Sajnos a gyorsvasút kifejezést sem megfelelően használják, sokszor a nagysebességű vasút szinonímájaként értelmezik, de a kettő nem ugyanaz. Tervekről, költségekről, átadásról természetesen semmit sem tudni. Ha jóhiszeműek akarunk lenni, akkor ezt a megállapodást tekinthetjük egy szándéknyilatkozatnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Semmi nincsen róla. Csak mondani kellett valamit ha már itt b..ta a rezet a kínai nagyember.
Látod a belgrádi vasúttal is mi van. Soha nem lesz kész. A vágányok fektetésével is alig-alig haladnak és majd ha a biztosítóberendezést kell szerelni akkor lesz nagy a baj...
Nagyon remélem hogy ez a baromság amit megálmodtak bud-ra az soha nem készül el. Annak egy hatalmas kínai városban ahol 2-3x annyian laknak mint egész magyarországon, ott van értelme. Bud-tól a belváros kb 15-16 km légvonalban. Erre a távra minek gyorsvasút???? Fel sem tud gyorsulni.
Itt annak van értelme amit a Vitézy is mond, meg amit Bécsben csinálnak.
Az élő vasáthálózatot kell bevinni a reptérre!
Ha megcsinálják ezt a kínai förmedvényt, akkor gyakorlatilag Komárom környékéről már egyszerűbb lesz a bécsi reptérre eljutni mint a Liszt Ferire...
Amúgyis szétszabdalt a rendszer, külön van a HÉV, (az is jó volna ha ugyanolyan lenne mint a nagyvasút), stb. Most még hoznak egy újabb rendszert ami az ég-világon sehogy sem illeszthető majd bele az ország rendszerábe. Sem a pálya, sem a járművek nem lesznek kompatibilisek semmivel. Egy szigetként fog üzemelni. Külön pálya, külön járműtelep, járművek, bizt ber, stb. Rengeteg olyan plusz kültsége lesz az államnak (és így az adófizetőknek) vele amit a kínaiak nem fognak finanszírozni. Járműveket valszeg kínából kell beszerezni, kérdés mikor mennek tönkre és mikor kell megint benyalni nekik...
A legeslegrosszabb ötlet ez a kínai gyorsvasút! Ennél még az is jobb lenne ha lebetonoznák a Dunát és oda szállnának le a repülők.
Jó lenne minél előbb elzavarni a viktort, mert egyre több őrültséget csinál. Teljesen elment az esze már.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!