Az M2-es metrót nem akarták/akarják önvezetővé tenni, mint az M4-est? Régebben mintha valami ilyesmiről hallottam volna?
Figyelt kérdés
Nem mintha fontos kérdés lenne csak úgy érdekel.2024. ápr. 29. 21:15
2/8 anonim válasza:
Volt róla szó, de a filippínó olcsóbb.
3/8 eddiboy válasza:
Az M2 metró is önvezető, a vezetőfülkében ülő ember, csak a rendszer felügyeli, az ajtókat nyitja-zárja, és az indítási parancsot adja ki, ugyanúgy mint a 3-ason, csak ez már modernebb (Siemens) rendszer, mint az AVR a 3-ason, az Alstomok érkezésével építették ki.
4/8 anonim válasza:
Az is önvezető, csak nincs központi felügyelet, mint a 4-esen, minden szerelvényt helyben felügyelnek és ha gáz van beavatkoznak. A 4-es rendszere már modern, a Kelenföldön lévő kocsiszín melletti toronyházba fut be az egész vonal aktuális állapota, onnan bele tudnak szólni a rendszerbe (szó szerint, a szerelvény hangosbemondójába is bele tudnak szólni onnan).
5/8 anonim válasza:
A kettes metró sokkal régebben önvezető mint a négyes. A vezető gyakorlatilag csak az ajtókat nyitja és zárja.
6/8 anonim válasza:
Inkább a zajjal kezdhetnének valamit mert kb mintha egy aszfalt építkezésen lennék olyan hangos. Főleg mikor a Duna alatt megy át. Persze tudom ezt senkit sem érdekel és senki nem is figyeli.
80dB felett van jóval a hangnyomás, át sem lett volna szabad venni a MEO nak mert ilyen zajos. De a pénz ugye...
7/8 Case válasza:
#4:
Az M2 és M4 rendszere majdnem ugyanolyan, csak az M2-ben részben felügyeleti okokból megmaradtak a vezetők. Azt is központilag irányítják, az indítási parancsot és az ajtóműködtetést végzik a vezetők (na jó, picit bonyolultabb, de nincs hely részletesen kifejteni :D)
8/8 anonim válasza:
#7 leírtad a lényeget: Helyben adják ki az indítási parancsot, amit csak akkor tehetnek meg, ha a következő állomásig biztonságban el tud jutni a szerelvény, mert a rendszernek fogalma sincs, hogy hol van a többi. Nyilván biztosító berendezés van, de abból se lesz fogalma, hogy hol van a másik, csak annyit lát, hogy a pálya előtte foglalt, arról fogalma sincs, hogy mi van mögötte, vagy a szakaszon túl. Azaz ha a gép tévesen elindítja a szerelvényt, súlyos baleset lehet belőle. A 4-esen viszont minden szerelvény állapota valós időben ismert az egész vonalon, abból tud dönteni a gép, hogy biztonságos-e indítani vagy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!