Mivel fontosabb a Bajcsy-Váci útra meg építeni (összekötni) a 12-14/47-48-49-es villamost mint mondjuk a Rákóci útra és a Thököly útra villamost és/vagy a M4-et megépíteni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igazából a Lehel út, Béke út felől érkezők átszállási kényszerét lenne jó megszüntetni. A többi, legalábbis az én olvasatomban nice to have.
A Thököly út alá a 4-es metró kellene. Lenne utasa.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Jelenleg a Rákóczi úti tengelyen semmiféle kötöttpályás közlekedés nincs a felszínen, viszont van egy nagyon erős busztengely végig, mely úgy-ahogy kiszolgálja a népet. A Bajcsy-Váci vonalon már van mindkettő oldalon egy-egy jó villamos, ezeket csak össze kell kötni, és lenne egy átmérős vonalunk, aminek van füle meg farka is.
Ezzel átszállási kényszert szüntetünk meg, és levesszük a terhet a 3-as metró legforgalmasabb, belvárosi részéről. A Rákóczi-Thököly úton pedig éppen egy átszállási kényszert kreálnánk a villamossal, ha nem épülne meg egyszerre az egész Újpalotától legalább az Erzsébet hídig (amire Magyarországon vajmi kevés esély van, hogy mindenestül egyszerre megépítsék)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nem csak az aktuálisan legfontosabb problémákat lehet megoldani, olyanokat is lehet, amiknél van fontosabb, de egyszerűbbek.
A 12-14/47-48-49 összekötés picivel rövidebb, mint a Rákóczi-Thököly úton az Astoria-Dózsa György út közötti szakasz, utóbbi Zuglóig meg több mint egy kilométerrel hosszabb. Előbbin viszont nem igazán kell plusz jármű, a villamosok annyi idő alatt megteszik ezt a távolságot, mint amennyi a fordulóidejük a Deákon, illetve a Lehel téren (a Szabadság hídnál lehetnek problémák a szűk keresztmetszet miatt, de talán villamosok átcsoportosításával orvoslható a helyzet - de most tesztelgették különböző villamosokkal, talán pont ezért).
A Rákóczi-Thököly úti villamos a hossza mellett az új járművek miatt is drágább, az M4 meghosszabbítása meg nagyságrendekkel több. A mostani, újból elővett terv már az önkormányzati kampány része, egy "nincs pénzünk semmire sem" kommunikáció mellett bedobni egy új metrószakasz építését (amit önerőből a főváros biztosan nem tudna megoldani) eléggé komolytalan lenne.
Azt értem, hogy a Deák és a Lehel tér között egy durva 3km-teres távról van szó, tehát nem kell sok pályát építeni, hogy jobb legyen a közlekedés. Ezt támogatom is, csak azt nem értem ha már ezt megépítik akkor pl egy Népszínház utcai villamos vonalakat miért nem kötik be az Astóriához? A Balahától azt a durva 1-2 km-ter megépítése már miért nem fér bele ebbe a projektbe? Mint pl a Rákóczi úti villamos tengely első üteme. Simán el tudnám képzelni, és ez is csökkentené az átszállási kényszert és tehermentesítené a M2-est azon a szakaszon és legalább elindulna valami fejlesztés a Rákóci úton is.
Az új CAF-ok érkezésével gondolom nem fognak tátrákat vagy TW6000 villamosokat selejtezni szóval járműhiány nem hiszem hogy előfog fordulni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Elég rosszul adná ki magát, ha ugyanaz a társaság szorgalmazná most a Blaha Lujza tér átépítését a villamosvonal miatt, amelyik pont most építette át úgy, hogy villamospályát oda ne legyen olyan egyszerű építeni... A Rákóczi úti villamos újjáépítésének a 0. üteme kellett volna legyen, hogy a villamosok a Népszínház utcából be tudjanak menni a Blaha Lujza térre, ez nem hogy nem történt meg, hanem nagyon helyet sem hagyott, hogy komolyabb átépítésék nélkül később megvalósulhasson.
Egyébként a Deák tér - Lehel tér kb. 2,3 km, a Blaha Lujza tér - Astoria 0,8 km, vagyis tényleg rövidebb, de talán túl rövid ahhoz, hogy érdemi mértékben lehessen vele buszokat kiváltani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!