Mivel fontosabb a Bajcsy-Váci útra meg építeni (összekötni) a 12-14/47-48-49-es villamost mint mondjuk a Rákóci útra és a Thököly útra villamost és/vagy a M4-et megépíteni?
Igazából a Lehel út, Béke út felől érkezők átszállási kényszerét lenne jó megszüntetni. A többi, legalábbis az én olvasatomban nice to have.
A Thököly út alá a 4-es metró kellene. Lenne utasa.
Jelenleg a Rákóczi úti tengelyen semmiféle kötöttpályás közlekedés nincs a felszínen, viszont van egy nagyon erős busztengely végig, mely úgy-ahogy kiszolgálja a népet. A Bajcsy-Váci vonalon már van mindkettő oldalon egy-egy jó villamos, ezeket csak össze kell kötni, és lenne egy átmérős vonalunk, aminek van füle meg farka is.
Ezzel átszállási kényszert szüntetünk meg, és levesszük a terhet a 3-as metró legforgalmasabb, belvárosi részéről. A Rákóczi-Thököly úton pedig éppen egy átszállási kényszert kreálnánk a villamossal, ha nem épülne meg egyszerre az egész Újpalotától legalább az Erzsébet hídig (amire Magyarországon vajmi kevés esély van, hogy mindenestül egyszerre megépítsék)
Nem csak az aktuálisan legfontosabb problémákat lehet megoldani, olyanokat is lehet, amiknél van fontosabb, de egyszerűbbek.
A 12-14/47-48-49 összekötés picivel rövidebb, mint a Rákóczi-Thököly úton az Astoria-Dózsa György út közötti szakasz, utóbbi Zuglóig meg több mint egy kilométerrel hosszabb. Előbbin viszont nem igazán kell plusz jármű, a villamosok annyi idő alatt megteszik ezt a távolságot, mint amennyi a fordulóidejük a Deákon, illetve a Lehel téren (a Szabadság hídnál lehetnek problémák a szűk keresztmetszet miatt, de talán villamosok átcsoportosításával orvoslható a helyzet - de most tesztelgették különböző villamosokkal, talán pont ezért).
A Rákóczi-Thököly úti villamos a hossza mellett az új járművek miatt is drágább, az M4 meghosszabbítása meg nagyságrendekkel több. A mostani, újból elővett terv már az önkormányzati kampány része, egy "nincs pénzünk semmire sem" kommunikáció mellett bedobni egy új metrószakasz építését (amit önerőből a főváros biztosan nem tudna megoldani) eléggé komolytalan lenne.
Azt értem, hogy a Deák és a Lehel tér között egy durva 3km-teres távról van szó, tehát nem kell sok pályát építeni, hogy jobb legyen a közlekedés. Ezt támogatom is, csak azt nem értem ha már ezt megépítik akkor pl egy Népszínház utcai villamos vonalakat miért nem kötik be az Astóriához? A Balahától azt a durva 1-2 km-ter megépítése már miért nem fér bele ebbe a projektbe? Mint pl a Rákóczi úti villamos tengely első üteme. Simán el tudnám képzelni, és ez is csökkentené az átszállási kényszert és tehermentesítené a M2-est azon a szakaszon és legalább elindulna valami fejlesztés a Rákóci úton is.
Az új CAF-ok érkezésével gondolom nem fognak tátrákat vagy TW6000 villamosokat selejtezni szóval járműhiány nem hiszem hogy előfog fordulni.
Elég rosszul adná ki magát, ha ugyanaz a társaság szorgalmazná most a Blaha Lujza tér átépítését a villamosvonal miatt, amelyik pont most építette át úgy, hogy villamospályát oda ne legyen olyan egyszerű építeni... A Rákóczi úti villamos újjáépítésének a 0. üteme kellett volna legyen, hogy a villamosok a Népszínház utcából be tudjanak menni a Blaha Lujza térre, ez nem hogy nem történt meg, hanem nagyon helyet sem hagyott, hogy komolyabb átépítésék nélkül később megvalósulhasson.
Egyébként a Deák tér - Lehel tér kb. 2,3 km, a Blaha Lujza tér - Astoria 0,8 km, vagyis tényleg rövidebb, de talán túl rövid ahhoz, hogy érdemi mértékben lehessen vele buszokat kiváltani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!