A 2-es metró valóban automatikusan működik, a vezetők csak felügyelik a szerelvény működését?
Figyelt kérdés
Itt olvastam korábban, hogy a M2 hasonlóan működik, mint a M4, de a M2 működését felügyelni kell. Ez igaz? Vagy a M2-n a vezetőállásban lévő emberek vezetik a szerelvényt, gyorsítanak, lassítanak, nyitják, zárják az ajtókat?ápr. 9. 22:48
2/7 A kérdező kommentje:
Tehát akkor a vezetők vezetik a szerelvényt, nem felügyelik a müködését? Mi kellene ahhoz, hogy úgy működjön a M2, mint az M4? Milyen rendszer hiányzik, hogy teljesen automatikusan működjön a metró, hogy ne kellejen vezető?
ápr. 9. 22:59
3/7 anonim válasza:
Ahogyan én tudom: a jármű képes lenne vezető nélküli közlekedtetésre. Ugyansz, mint a 4-es vonalon van.
Most is minimális a feladatuk. A menetbe beavatkozniuk csak nem várt edeménynél kell. Szt hiszem, a ráfutásos balesetnél arról volt szó, hogy sz rmber hezitált, hogy most vészfékezzen, vagy megoldja a rendszer.
4/7 anonim válasza:
A 2-es, meg a 3-as is félautomata, a 3-as az idők kezdete óta az volt, a 2-es a 2007-es felújítása óta az. Ez azt jelenti, hogy a szerelvény magától megy, ahogy a 4-esen is, a járművezető ajtót nyit, zár, megnyomja a start gombot és a szerelvény elmegy a következő állomásig. Viszont nincs olyan szintű központi felügyelet mint a 4-esen, ha egy szerelvényt elindítanak az minden további nélkül belemegy a következő állomáson állóba, mivel nem tudják egymás helyzetét. Ezért kell ember, hogy ilyen ne történhessen meg, csak akkor indítsa a szerelvényt ha az biztonságos, ha gond van vészfékezzen. A 4-es vonalon a szerelvények ismerik egymás helyzetét, csak akkor indulnak el ha a következő állomásig biztonságosan el tudnak jutni. Ha egy szerelvénnyel is megszakad a kapcsolat, az bevészfékez, a többi pedig elmegy a következő állomásig, ott ajtót nyit és nem indul tovább.
5/7 anonim válasza:
#4: SzerintemM2-3-on is van legalább olyan szintű biztosítóberendezés, hogy a fedélzeti számítógép lássa, hogy egy térközzel előtte foglalt-e, az automata nem megy át a piroson, a vezető felügyeli a szerelvényt, meg figyeli, nem ugrik-e valaki elé. (A Pillangó utcai összeütközésnél úgy tudom az automata fékezett anélkül hogy a vezető beavatkozott volna, a számítógép tudott az előtte lévő szerelvényről, csak nem eléggé fékezett / nem számolt a falevelekkel, a vezető vészfék beavatkozása már késő volt.)
6/7 anonim válasza:
#5 Mechanikus vészfék van abban az esetben, ha belemenne a tilos jelzésbe. Ilyenkor egy pöcök kinyúlik, ami a szerelvényen mechanikusan aktiválja a vészféket. De semmit sem ér, lásd a Kőbánya-Kispesten történt balesetet.
7/7 anonim válasza:
#6: Mechanika vészfék a 3-as metrón van, a 2-esen modernebb rendszer van.
Kőbánya-Kispesten a kihúzón történt a baleset, ahol nincs automata rendszer, csak a nyílt vonalon.
#4: Az az idők kezdete óta, az 1990,1977 és 89 között manuális vezetéssel mentek a 3-es metrók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!