A Credo buszoknak miért ilyen kicsi a kerekük?
"A 19,5" kerékméret és a vázszerkezet minden kilogrammra kiterjedő optimalizálása a csuklós buszoknál soha nem látott mértékű tömegcsökkentést tett lehetővé."
"Holttér helyett ülések a kerekek fölött
A 19,5” kerékméretnek köszönhetően a kerékjáratokon elhelyezett ülések háttámlái között nem alakulnak ki kihasználatlan terek."
"Legnagyobb érdekessége, hogy az összes kereke 19,5 colos, ezzel a legkisebb kerekű csuklós busz a világon – és ennek, valamint az ekkora kerekekhez méretezett futóműnek köszönhetően akár három tonnával is könnyebb lehet a konkurenciánál. A busz súlya 14 tonna, és a Credobus várakozása szerint körülbelül 15 százalékkal lesz alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása (és a fogyasztása), mint egy nehezebb csuklósnak."
Miért kellene nagy kerék?
Kb csak hátránya van, míg a kis keréknek sok előnye.
Előttem leirták azokat.
A buszos cégek nem attól választanak egy járművet hogy mókás-e vagy sem.
Ha a kis kerék miatt 1 liter gázolajjal fogyaszt kevesebbet 100 kilométerenként, az egy 1 milliós futásteljesítményű busznál 10ezer liter gázolaj megtakarítás. Ha van egy 300 buszból álló flottád, akkor az 3 millió liter gázolaj megtakarítás. Az 2 miliárt forint. Stb...
Te is felülnél egy ronda buszra ha milliárdok maradnának a zsebedben ugye?
A keréknek pont nem sok köze van az út hibák megérzéséhez...
Az sokkal jobban függ a gumitól és futóműtől.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!