Most hogy a MÁV jegyvizsgáló nélkül van mi lesz így?
Ez mind csak papírmunka. Úgy értve, hogy a megfelelő végrehajtási utasításokat, szabályokat kell módosítani és újakat létrehozni. Más országokban sok helyen működik már ilyen rendszer és nálunk is volt már rá példa. Ráadásul a buszokon, metrókon, HÉV-ek bizonyos szakaszain, villamosokon sincs kalauz, mégis napi több1000 járat leközlekedik. Nehogymár pont a vasúton ne lehessen megoldani :D A tehervonatokon sincs második ember, mégis tudja a mozdonyvezető mikor indíthatja el a szerelvényt.
Megaztán valljuk be hogy elég sok kalauz csak darab-darab alapon van a vonaton. Olyan mintha egy utas lenne, mert sokuknak fogalma sincs az egészről. Valahogy levizsgáztak, de ha komoly helyzet lenne, nem tudnának komolyan cselekedni, beavatkozni.
Csak a Pilisvörösvár és Rákos állomás között közlekedő S76-os vonatokon próbálják ki a jegyvizsgáló nélküli üzemet. Forgalmista ezen a szakaszon eleve nem nagyon van, ha van egyáltalán- A mozdonyvezető a tükrök és a kamerák segítségével látja, hogy befejeződött-e a le- és felszállás. A lámpákat látja a mozdonyvezető is, eddig is csak szabad jelzésnél indulhatott, most is így lesz.
A jegyek, bérletek ellenőrzése meg hasonló lesz, mint a villamosokon, ha jön ellenőr, neki kell bemutatni, ha nem, akkor elmarad. Annyi a különbség, hogy itt nincs jegylyukasztás, vagyis már a vonatra lépés pillanatában kell érvényes jeggyel rendelkezned.
„Úgy értem hogy az ország,vármegye bérleteket ki,mi fogja beolvasni?”
Ugyanaz, aki a 4-6-os villamoson, vagy az 1-2-3-4-es metrón szokta.
„És a megállóhelyeken ahol forgalmista sincs, ki fog jelezni az indulást?”
Nyugodj meg, hogy nem csak a megállóhelyeken, de az állomások nagy részén sincs 5-10 év óta forgalmista, ugyanis vonalak nagy részén központi forgalomirányítás üzemel (így pl. Győr-Hegyeshalom, Kelenföld-Pécs, Kelenföld-Nagykanizsa, Rákos-Hatvan, Rákos-Békéscsaba, Szolnok-Debrecen, Püspökladány-Biharkeresztes, a GYSEV összes vonala stb.). Mégis tudja a mozdonyvezető, hogy mikor indulhat. És azt jelenleg sem a jegyvizsgáló mondja meg.
„Már ha van lámpa a megállóhelyeken...”
Van, az világítja meg sötétben a peront.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!