A Csepeli HÉV-et villamos vonallá való átalakítása nem lenne jobb?
Ha villamos vonal lenne akkor simán be fonódhatna a 2, 24esbe.
Ha a Kvassay útra is tennének síneket akkor az 51A-ba is fonódhatna.
Ha a Mester utcánál csinálnának egyenes átvezetést akkor az 1A-ba is.
Ezekkel az összekötésekkel már csak pótolni tudna a teljes Csepeli HÉV kieső kapacitását és jobb kapcsolatot is biztosítana mint most a HÉV.
Nem, inkább az M5-ös metró projektet kellene megvalósítani a H7-es HÉV Halásztelekig (vagy Tökölig történő meghosszabbításával együtt.
Ennek (M5 projekt) speciális előnye lenne, hogy a H5-ös, H6-os, H7-es HÉV-eken felül a kunszentmiklós-tassi és esztergomi elővárosi vonatokat is be lehetne vezetni az alagútba, ezáltal létrehozva összesen 5 vasútvonal között az átmérős rendszert, miközben ezek teljes belvárosi kapcsolathoz jutnának. Az esztergomi vonal kivételével közös jellemzőjük, hogy nagyon kiaknázatlanok, és nem hatékonyak, ezért a vonzáskörzetük jelentős része inkább autóval közlekedik. Ezen lehetne változtatni korszerű járművekkel, gyorsabb eljutási időkkel és megfelelő kapcsolatokkal.
Sokba kerülne a teljes projekt? Minden bizonnyal igen, többezer milliárd forintot emésztene fel (és persze nem is kéne így egyidőben levezényelni az egészet), de olyan szintű társadalmi hasznot hajtana Budapest és számos előváros számára, mint amit korábban talán semelyik másik projekt sem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!