Honnan van ennyi pénz fenntartani a tömegközlekedést?
"Vagy pont emiatt fog csökkenni a színvonal idővel?"
Igen.
De ezt Lézer Jani gyakorlatilag ki is mondta: sz@r a szolgáltatás, de legalább olcsó...
Az a cél, hogy ne ülj autóba. A régi rendszerben ha már ketten utaztatok teljesárú jeggyel jobban megérte autóba ülni, ha többen pláne. Most egy tank benzin ára az országbérlet, azért egy hónapig oda mész ahova akarsz. Szükség volt erre, hogy az emberek átszálljanak az autóból. Meg is történt, jelentősen megugrott az utasszám és az olcsó bérletek ellenére a bevétel is. Mert ugye sok kicsi sokra megy. A probléma ott van, hogy bizonyos személyek túlságosan sokat keresnek ezeknél a cégeknél. Ha ők is annyit keresnének mint egy KKV vezérigazgatója, máris lenne pénz felújításra és járművekre.
Abban egyetértek, hogy a diákkedvezmény túlzás, 50% elég lett volna.
Jó kérdés. Nyilván az előnyeit én is élvezem, de lehetett volna egy olyan tarifarendszert is kidolgozni, ami az utazóközönségnek szintén rendkívül előnyös, de az egyszerűség nem csap át értelmetlenségbe (lásd a megyehatárokon áthaladó 5-10 km-es bérlet helyett országbérlet drágábban).
Mindenesetre amilyen számokat hallottunk, az az országbérleteknél 21-30 milliárd, a BKK-bérletek helyetti vármegye és országbérleteknél 20 milliárd bevételkiesésről írnak. A napijegyekről még nem találtam becslést, de nem hiszem, hogy eléri az előző számokat, de legyen akkor összességében 60 milliárd a bevételkiesés. A költségvetés 2018-tól kezdve 2024-ig sorban (hogy ne csak a Covid és infláció utáni éveket nézzük): 18751 milliárd (2018), 20578 milliárd (2019), 21793 milliárd (2020), 23465 milliárd (2021), 28546 milliárd (2022), 39758 milliárd (2023, ezt 33425 milliárdról módosították), 40755 milliárd (2024).
Vagyis ez a pótolandó bevételkiesés (nem az a pénz, amit egyébként is kap a tömegközlekedés, hanem amit ezentúl nem szed be jegyárbevételként) a költségvetés másfél ezreléke. Nem gondolom, hogy kigazdálhatatlan.
Azt is meg kell jegyezni, hogy ez a 60 milliárd nem marad az emberek zsebében, hanem nagy valószínűséggel elköltik az emberek másra. Ha ezt olyan dolgokra költik, amiken 27% áfa van, akkor ebből visszajön kb. 12 milliárd.
*kigazdálkodhatatlan.
Még annyit hozzáfűznék, hogy a bevételkiesés pótlása a fejlesztésekhez nyilván nem elegendő.
"Nem gondolom, hogy kigazdálhatatlan."
Az a kérdés, hogy ki akarják-e gazdálkodni. Lézer Jani nyilatkozatai alapján nem...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!