Önműködő térközjelző ad előjelzést vörös bejárati jelzőre?
Lenne egy olyan kérdésem, hogy mikor érkezik nyíltvonalról állomásra egy szerelvény, és az utolsó térközjelzőn kint van az előjelzővel nem felszerelt bejárati jelzőre figyelmeztető tábla, akkor maga a térközjelző ad e utalást a bejárati jelző állására? Vagy ilyenkor olyan sebességgel kell megközelíteni a bejárati jelzőt, hogy biztonságosan meg lehessen állni a szerelvénnyel Megállj! jelzés esetén?
A válaszokat előre is köszönöm!
Persze hogy ad. A figyelmeztető jel lényege, hogy a bejárati jelzőnek nincs külön előjelzője, hanem ez az utolsó térközjelző adja az előjelzést.
Ugyebár "a biztosított fény főjelzők (pl. térközjelző) és előjelzők
sebességjelzést adnak, a velük adott azonos jelzések értelme mindig ugyanaz, bármilyen elnevezésű vagy rendeltetésű fényjelző adja azokat."
Egy sárga (vagy egy zöld) fény akár egy külön előjelzőn, akár az utolsó térközjelzőn ugyanazt jelenti.
Így van, pont azért van kint a tábla, hogy a mozdonyvezető ne várjon előjelzőt, hanem tudja, hogy az adott térközjelző működik előjelzőként.
A bejárati jelzők alapállása a vörös szokott lenni, és ebből adódóan az utolsó térközjelző alapállása a sárga.
Ha a bejárati jelzőre bármilyen továbbhaladást engedélyező fény kerül, akkor az utolsó térközjelző automatikusan zöldre vált.
Gondold el, ha nem tudna adni, 120 km/h sebességgel érkezve kisiklana a váltón. Vagy mindig le kéne feleslegesen lassítani 40-re.
villogó sárga = 40
villogó zöld = 80
"Ha a bejárati jelzőre bármilyen továbbhaladást engedélyező fény kerül, akkor az utolsó térközjelző automatikusan zöldre vált."
Nem egészen...
Ha a bejárat 40-es, akkor villogó sárgára vált.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!