Milyen metróvonalakat fognak a közeljövőben építeni Budapesten?
Esetleg HÉV-et, vagy HÉV-eket metróvonalakká összefabrikálni?
Egyébként milyen vonalak létrehozását javasolnátok?
Semmilyet... inkább megszűntetnék a Csömöri HÉV vonalat kihasználatlansága miatt.
Új metróvonal építéséről szó sincs.
Szerintem viszonylag kis munkával megoldható lenne, hogy a Csepeli és Ráckevei HÉV vonalaknak közös végállomása legyen Budapesten. Párszáz méter sínt kellene építeni, hogy a Közvágóhídi végállomástól a Ráckevei HÉV továbbmehessen és a Nemzeti Színház környékén becsatlakozzon a Csepeli HÉV vonalba. Ekkor a Boráros tér lenne mindkét vonal végállomása.
Kicsit nagyobb munka ettől, hogy a fenti két HÉV a Boráros tértől tovább menjen a Kálvin térre, kapcsolatot biztosítva a 3-as és 4-es metróval. A Bálnáig akár a felszínen tovább lehetne vezetni, ott kellene csak levinni a felszín alá. 600 m lenne körülbelül a felszín alatt, ami kevesebb, mint a Szentendrei HÉV vonalon a Margit-híd - Batthyányi tér távolság.
Még nagyobb falat lenne innen alagútban továbbvinni és a Batthyányi téren összekötni a Szentendrei HÉV vonallal.
A 2-es metróvonalat a Széll-Kálmán tértől elkanyarítanám észak felé, Flórián-tér, Óbuda felé. A Déli pályaudvar kezelése egy külön kérdés, azon múlik, hogy hosszabb távon használatban marad-e vagy Kelenföld átveszi a szerepét.
A 3-as metrót jó lenne meghosszabbítani északon Káposztásmegyer felé, délen a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér felé.
A 4-es metrót jó lenne meghosszabbítani Kelenföldtől a Gazdagréti lakótelep vagy akár Budaörs felé, a Keleti pályaudvartól pedig Rákospalota felé. Amikor tervezték, eredetileg Dél-Buda - Rákospalota (DBR-) metrónak hívták, csak később Rákospalota elmaradt.
Akkor a találgatások meg érdemi tartalom nélküli megnyilvánulások helyett lássuk, mit ír a BKK.hu.
M2-H8 összekötés: átkerült BFK-hoz, majd onnan az ÉKM-hez, ahonnan kb az összes értelmes szakember elmenekült Lázár alól, így ott sok előrelépésre a 2021-2027-es ciklusban nem számítanék.
M1 hosszabbítás: a tervezési közbeszerzés megvolt, most nyújtott be a napokban az IKOP keret terhére támogatási kérelmet a BKK a tervezési munkákra. Itt ugye a Mini-Dubaj kormányzati projekt húzhatja csúnyán keresztül a számításokat, hiszen a főváros és az állam által segített befektető nyomvonalra vonatkozó érdekei markánsan eltérnek.
Az M3 hosszabbítás pedig tervezési közbeszerzési jutott, tovább egyelőre nem, én ennél nem érzem a valódi politikai elkötelezettséget és magam sem tekintem ezt a többihez mérten kellően fontos projektnek most. (De hosszabb távon mindenképp hasznos lenne.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!