Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen metróvonalakat fognak...

Milyen metróvonalakat fognak a közeljövőben építeni Budapesten?

Figyelt kérdés

Esetleg HÉV-et, vagy HÉV-eket metróvonalakká összefabrikálni?


Egyébként milyen vonalak létrehozását javasolnátok?



febr. 8. 00:10
 1/6 anonim ***** válasza:
88%

Semmilyet... inkább megszűntetnék a Csömöri HÉV vonalat kihasználatlansága miatt.

Új metróvonal építéséről szó sincs.

febr. 8. 01:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
86%
Napi vicc.
febr. 8. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
84%

Szerintem viszonylag kis munkával megoldható lenne, hogy a Csepeli és Ráckevei HÉV vonalaknak közös végállomása legyen Budapesten. Párszáz méter sínt kellene építeni, hogy a Közvágóhídi végállomástól a Ráckevei HÉV továbbmehessen és a Nemzeti Színház környékén becsatlakozzon a Csepeli HÉV vonalba. Ekkor a Boráros tér lenne mindkét vonal végállomása.

Kicsit nagyobb munka ettől, hogy a fenti két HÉV a Boráros tértől tovább menjen a Kálvin térre, kapcsolatot biztosítva a 3-as és 4-es metróval. A Bálnáig akár a felszínen tovább lehetne vezetni, ott kellene csak levinni a felszín alá. 600 m lenne körülbelül a felszín alatt, ami kevesebb, mint a Szentendrei HÉV vonalon a Margit-híd - Batthyányi tér távolság.

Még nagyobb falat lenne innen alagútban továbbvinni és a Batthyányi téren összekötni a Szentendrei HÉV vonallal.

A 2-es metróvonalat a Széll-Kálmán tértől elkanyarítanám észak felé, Flórián-tér, Óbuda felé. A Déli pályaudvar kezelése egy külön kérdés, azon múlik, hogy hosszabb távon használatban marad-e vagy Kelenföld átveszi a szerepét.

A 3-as metrót jó lenne meghosszabbítani északon Káposztásmegyer felé, délen a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér felé.

A 4-es metrót jó lenne meghosszabbítani Kelenföldtől a Gazdagréti lakótelep vagy akár Budaörs felé, a Keleti pályaudvartól pedig Rákospalota felé. Amikor tervezték, eredetileg Dél-Buda - Rákospalota (DBR-) metrónak hívták, csak később Rákospalota elmaradt.

febr. 8. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
75%
Semmilyet. Pesten már soha nem fog megvalósulni semmilyen nagyobb beruházás. Persze kamu tervekre elköltenek jó pár milliárdot a pénzünkből, de csak hogy a haverok zsebét megtömjék.
febr. 8. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Akkor a találgatások meg érdemi tartalom nélküli megnyilvánulások helyett lássuk, mit ír a BKK.hu.


M2-H8 összekötés: átkerült BFK-hoz, majd onnan az ÉKM-hez, ahonnan kb az összes értelmes szakember elmenekült Lázár alól, így ott sok előrelépésre a 2021-2027-es ciklusban nem számítanék.


M1 hosszabbítás: a tervezési közbeszerzés megvolt, most nyújtott be a napokban az IKOP keret terhére támogatási kérelmet a BKK a tervezési munkákra. Itt ugye a Mini-Dubaj kormányzati projekt húzhatja csúnyán keresztül a számításokat, hiszen a főváros és az állam által segített befektető nyomvonalra vonatkozó érdekei markánsan eltérnek.



Az M3 hosszabbítás pedig tervezési közbeszerzési jutott, tovább egyelőre nem, én ennél nem érzem a valódi politikai elkötelezettséget és magam sem tekintem ezt a többihez mérten kellően fontos projektnek most. (De hosszabb távon mindenképp hasznos lenne.)

febr. 8. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
A legutóbbihoz még hozzá lehet tenni az M5 első szakaszát (H6-H7 hévek összekötése és bevezetése a föld alatt a Kálvin térig), amihez - még Lázár előtt - már próbafúrásokat is végeztek. Sajnos tovább nem jutott a projekt.
febr. 10. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!