Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Pest Vármegye bérlet és...

Pest Vármegye bérlet és Budapest bérlet költségelszámolása hogy alakul majd?

Figyelt kérdés
Munkahelyemen a Budapest bérletet cafeteria terhére (adóval terhelve) lehetett eddig "elszámolni", a Vármegye bérletet viszont a vidéki címről bejáróknak 86%-ban elszámolták. Aki nem tud pesti cím miatt vármegye bérletet venni, és nem akarja a cafeteriáját erre áldolni, az rosszabbul jár, mint aki vármegye bérletet szinte teljes egészében el tudja számolni. Szerintetek lesz erre valamilyen új törvény, vagy a ti munkahelyetek már talált erre valami megoldást?

febr. 3. 12:08
 1/8 anonim ***** válasza:
Az a munkába járást megkönnyítendő intézkedés, hogy azok akik nem a munkavégzés helyének településén élnek, megkapják a vármegyebérlet 86%-át. Akik ugyanazon a településen belül éltek eddig se kaptak ilyet, hanem a cafeteria keretből választhattad, ha van ilyen. Ez marad ugyanúgy, csak nem kell ezután Budapest Bérlet a vármegyebérlet mellé saját költségre vagy cafetériára azoknak, akiknek vármegyebérlet jár. De így is jól jársz, mert csökken az ára, az megmarad másra.
febr. 4. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
1/1, ezt értem. Az a gond, hogy néhány budapesti kolléga igazságtalannak tartja, hogy a vidékiek szinte teljesen el tudják számolni ezentúl a bérletet, a pestiek meg nem. Van aki szerint úgy lenne igazságos, ha csak a két bérlez 500 Ft-os különbözete lenne elszámolható. Aki viszont vidéki, ennek nyilván nem örülne.
febr. 5. 03:54
 3/8 anonim ***** válasza:

Nyilván igazságtalannak tartják, hiszen ezentúl a pestieknek kerül többe a közlekedés - eddig a vidékieknek volt drágább. Csak a megyebérletes időktől nézve 1323 forinttal volt drágább a vármegyebérlet+BB (miután a munkáltató kifizette a 86%-ot), márciustól 7627 forinttal olcsóbb lesz a vidékiekneka bejárás. Értem valamennyire a pestiek frusztrációját, de nem az a megoldás, hogy a vidékieknek ezután is legyen rosszabb, miközben nekik is olcsóbb lett 500 forinttal.

Meg nem tipikus példa, de ha valakinek a munkahelye a Nyugati mellett volt, és vonattal járt be vidékről, akkor neki csak szórakozásból volt Budapest-bérlete, vagyis ő semmit nem nyer márciustól, viszont a pesti kollégák ötletével veszítene. Nem túl empatikus hozzáállás, nem is annyira könnyű, de kilencezer forintról van szó. A pesti cégeknek még mindig olcsóbb egy pesti alkalmazott, mint egy vidéki azonos bérrel, csak most már 8127 a különbség (országbérlettel duplája), nem akár 50-60 ezer forint.

febr. 5. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Akik nem használtak BB-t eddig is jobban jártak.
febr. 5. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Igen, akik öt perc sétára laktak a munkahelyüktől, azok meg még jobban jártak.

Most kicsit furcsa a helyzet, hogy akik (elvileg) közelebb laknak, többet fizetnek a tömegközlekedésért, de a cégnek még mindig olcsóbbak, mint a vidékiek ugyanakkora bérrel.

febr. 5. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Miért lenne furcsa? A jogalkotó szándéka a munkába járás könnyítése. Településen belül lehet menni gyalog is (az más tészta, hogy Budapest ehhez nagy), de két település között már nem feltétlenül, ha csak főút, autópálya köti össze a kettőt, mert ott gyalogolni életveszélyes és tilos. A vármegyebérlet bevezetésével a munkáltató ilyen kiadása is csökkent, például ismertem olyat Pest vármegyében aki két nagyobb város között ingázik (Budapesten csak átszáll), a két bérlet így is majdnem 30 ezerbe került, most meg 9450-ért megússza a cég, majdnem a harmadára csökkent a kiadása. De egy agglomerációból Budapestre ingázó is simán összehozott némi csökkenést, nekem például 11900-ról csökkent 9450-re. Nem sok, de sok kicsi sokra megy a cégnél. De van a cégnél (Budapesten) olyan aki Pécsen lakik, ő országbérletet kap és így is ötödannyiba kerül mint eddig. Szóval mindenki jól járt, a cégek is, mert olcsóbb alkalmazniuk ingázókat, a munkavállaló is, mert azzal a bérlettel mehet ahova akar. Aki meg olyan kényelmes, hogy nem hajlandó ingázni a munkába... Annak nem probléma kifizetni egy vármegyebérletet.
febr. 5. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Azért furcsa, mert eddig nem így volt :) Leginkább az az ökölszabály működött, hogy minél messzebbről jár be valaki, annál többe kerül neki az utazás. De márciustól abszolút máshogy lesz (legalábbis Budapesten), míg a vidékiek a helyközi bérletet használhatják a BKK-járatokon, és ennek árát 86%-ban térítik a munkáltatók, addig a helyi bérletet nem. Így hiába használja például egy szolnoki és egy kispesti munkavállaló a munkábajáráshoz ugyanúgy a hármas metrót Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér között, és jár be ugyanabba az irodába ugyanazt a munkát megcsinálni, előbbi 1323 forintot fizet, utóbbi 8950-et - ez a furcsa, ez nem tetszik a pestieknek. Persze a cég még fizet 8127 forintot előbbi közlekedéséért (utóbbiért 0-t), de a munkavállaló közvetlenül ezt nem érzi. Ahogy azt sem feltétlenül érezte, hogy a 100 km-ről bejáró munkavállaló esetleg azért kap 30-40-50 ezer forinttal kevesebbet, mert a bérletetét ebből a meg nem adott bérből finanszírozta a cég.
febr. 5. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Ennyi erővel azért is felháboroshatnék, hogy mire bevezették a 25 év alattiak adókedvezményét én már rég 30 voltam és nem kapom vissza utólag, pedig ugyanúgy dolgoztam, engem az a pénz megillet.

Az olcsó tömegközlekedésre szükség van, mert fel kell vennie a versenyt az autóval szemben. Az pedig máshogy nem megy, csak ha jelentősen olcsóbb nála. A támogatásban sem történt semmi változás, aki máshonnan jár be kapja, aki ott lakik nem. Ez mindig is így volt, így is marad. A BB egy opció, én például Kelenföldre érek be, a Deák téren dolgozom. Ott a villamos, a metró... De jár vonat is Kőbánya-Kispestre, onnan a Nyugatiba, ahonnan már semmiből sem tart lesétálni. Ott a BuBi is, mint olcsóbb alternatíva. Meg még ki tudja. Nem muszáj a BKK-t választani. Mostantól ez is benne van a bérletben, mert a BKK döntött úgy, hogy elfogadja a vármegyebérletet. Nem volt kötelező. Sőt, a BB megtartása sem, mondhatták volna hogy mostantól csak a vármegyebérlet van, még így is olcsóbb mint eddig és többet tud. Attól még nem kapná a pesti dolgozó, bármelyik is lett volna. Bár így is jól jár, ha nem is annyira mint aki az agglomerációból jön, mert a BB is olcsóbb lett. Így mindenki jól jár, a cégek a legjobban, az agglomerációból érkezők jól, a pestiek kevésbé jól, de rosszabb senkinek sem lett.

febr. 5. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!