Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mégis mi a jó tököt akar...

Mégis mi a jó tököt akar elérni a Volán ezzel a sztrájkkal?

Figyelt kérdés
Akkor is,ha csak ebben a formában törvényes, akkor is,ha nem,ez egyszerűen bohóckodás. Két havonta két napig sztrájkolnak,amit bejelentenek előre, hogy mettől meddig, hogy melyik járat jár és melyik marad ki, ráadásul az érintett járművezető simán felveszi a munkát. Így mi értelme van ennek az egésznek? Nevetséges. Ez az ország,mert igen, tisztában vagyok vele, hogy nem csak úgy megy, hogy gondol egyet a munkavállaló és a hasára üt, hogy ma sztrájkolni fog. De akkor is. Így nem lehet sehova sem jutni. Egy minden eddiginél nagyobb, szó szerinti leállás kéne, és akkor talán az egész ország komolyan venné ezt az egészet. Persze nem muszáj a járművezetőknél maradni, vehetünk bárkit, például a pedagógusokat.
jan. 27. 10:03
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Mit nem értesz...?
jan. 27. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
91%

Nem vagy tisztában azzal, hogy mit jelent a sztrájk, mit és hogyan lehet vele elérni.


Szerinted egy teljes leállás kéne. És annak mi értelme van? Ez egy szolgáltatás. Mint szolgáltatás, két oldala van: a felhasználó fizet, a szolgáltató szolgáltat. A szolgáltatót csak a felhasználó pénze érdekli, a szolgáltatás már nem. Tehát, ha csinálsz egy teljes leállást, ami már nem csak a bevételt, hanem a szolgáltatást is érinti, akkor elkezded a felhasználókat büntetni. Na és ugyan mégis miért?


Japánban konkrétan úgy tartottak sztrájkot, hogy a szolgáltatás 100%-ig működőképes maradt. Egyszerűen a sofőrök nem vettek el pénzt az utasoktól, ingyen szállították őket. A bevétel kiesése egyenesen büntette a szolgáltatót, anélkül, hogy a felhasználókat bármi kár érte volna.


Szóval ezen legközelebb gondolkodj el egy kicsit, mielőtt témát csinálsz belőle.

jan. 27. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Én egyetértek a sztrájkkal annak ellenére, hogy vasárnap pont használni fogom a Volánbuszt, de szerencsére a kinézett járat el fog indulni, az előtte és utána lévő nem (a kiírás szerint, de biztos lesz sztrájktörő). A jegyárakat megemelték tavaly, most a viszonylati bérlet megszűnése szintén áremelést eredményez az utasok úgy 10%-ának, ezt a pénzt adják oda a sofőröknek! Ne a vezérigazgató prémiumjára menjen, keres ő anélkül isneleget. Vicc, hogy a semmiért kapja a bérét és amikor tényleg dolgozik egyből megdobják plusz pénzzel.
jan. 27. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Japánban nem tudom mi a helyzet. Az teljesen más világ.

De ahol az utasok többsége bérletes, a Volán vállalatot nem nagyon rázza meg, ha a csak a jeggyel utazók pénze hiányzik a kasszából.


A Volánt írod, de hát nem a Volán sztrájkol (az logikailag is lehetetlen), hanem az alkalmazottak.

Alighanem a munkakörülmények és/vagy fizetés miatt.

jan. 27. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
#4 a vármegyebérlet bevezetéséig és ezzel együtt a rövid távú jegyek árának megemeléséig mindenki jeggyel utazott. A covid időszakban ez hatalmas bevételkiesést eredményezett, mert az utasok töredéke vett mobiljegyet (még ha meg is tehette volna, miért tegye?). Ez egyszerűen azért volt, mert a bérlet ára 37 jegyé volt, azaz csak akkor nyertél vele, ha minden munkanap mentél vele oda-vissza. Most a vármegyebérlet 19 jegy, azaz a 10. odaúton már térül és ez csak egy viszonylat, mehetsz bárhova vele.
jan. 27. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Szerintem elég egyértelműen megfogalmazták a követeléseiket
jan. 27. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Azt nem érti a kérdező, hogy miért nincs totális sztrájk, ahelyett, hogy csak néhány járat marad ki.

És azért nincs, mert ez a kormány a valódi sztrájkot törvényellenessé tette. Ha mégis leállna minden busz, akkor a szervező szakszervezet vezetőit pár évre lecsuknák.

Jelenleg van egy "kötelező minimális szolgáltatás" nevű dolog. Nem tudom, ez konkrétan mit jelent, de mondjuk minden órában (vagy akárhogy) kell menni busznak azon a vonalon. (Természetesen csak akkor, ha alapból is kell...) Tehát csak az maradhat ki, ami az adott járatokon kívül még lenne. És kötelező előre megadni, hogy mely járatok maradnak ki.

jan. 28. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!