Jó öltet lenne a Transzszibériai vasútvonalat Alaszkáig, vagy egészen Kanadáig meghosszabbítani? A Bering-szorosnál vasúti alagútat vagy vasúti hidat lenne jobb építeni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jó lenne.
Remélhetőleg ott játszaná le Putyin és Biden a háborújukat, nem Európában.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Aki fél a repüléstől, vagy csak vonattal akarna menni, annak biztos jól jönne. Meg egy közvetlen Budapest-(Moszkva)-Washington vonatjárat vicces lenne.
Ha nem a nyugatutáló-háborúskodós, szovjetnosztalgiás őrületbe vezette volna az országát az ország vezetése, akkor akár meg is valósulhatna.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha jó ötlet lenne, akkor lenne.
Kutya nem akar arra vonatozni hetekig, mikor egy nap alatt repülővel is megvan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Dehogy.
Nem véletlenül nincs vasút arra, alig laknak arra emberek (még orosz léptékben is alig): [link]
A Bering-szoros meg az északi sarkkörön túl van, és 82 km széles a legkeskenyebb része. Többen halnának meg az építkezésen, mint amennyien utazánának erre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Még ha meg is próbálunk teljesen elvonatkoztatni a lehetetlen politikai állapotoktól, akkor is azt kell mondjam, Szibéria közlekedési infrastruktúrája nagyságrendekkel alapvetőbb hiányosságokkal küszködik, minthogy mi a ló_asz van Alaszka felé. Egyelőre a legnagyobb szibériai nemzet fővárosába se lehet eljutni, mert évtizedek óta elakadt a vasútépítés a semmiben. Valami bitang nagy hidat kéne építeni a Lénán. Ehelyett a jakut építőmunkásokat "elfogyasztották" Bahmutnál. Egyelőre Oroszország hátsó egyharmadába se lehet sehogyan se eljutni, egy Antarktiszi turistakiruccanás megoldhatóbb, mint egy szibériai faluból eljutni a legközelebbi szakorvosi rendelésre...
(Amúgy nyilván nem az orosz utasokat érdekelné az az Alaszkai híd, sokkal inkább a kínai konténervonatokat.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!