Amikor jeges a sín, mennyivel nehezebb a vonatnak megállnia?
Figyelt kérdés
Milyen megoldást használnak a kockázat elkerülése végett?2023. dec. 10. 11:51
1/2 anonim válasza:
A jég a lekisebb probléma, mert azt összetöri a kerék és a sima vizet sín nem csúszik annyira.
Amikor csak kicsit ázik meg a sínen a por kosz és emiatt lesz taknyos, vagy amikor a sínekre hordott leveleket széttapossa a kerék és attól lesz taknyos az sokkal rosszabb mint a jég. A leveles sín csúszik a legjobban. A kerék azonnal blokkol a legkisebb fékezésre is. A blokkolásgátlós járműveken meg azonnal old is a fék.... nem jó érzés.
Az adhéziós vasutaknál a homokszóró berendezés a terjedt el széles körben a tapadás elősegítése érdekében.
Itt láthatod a működését: A kerék előtti kis csövön homokot juttat a sínre.
https://www.youtube.com/watch?v=Cjw4Bzt1SOw
Ilyen van a villamosokon is, HÉV-eken is.
2/2 anonim válasza:
Ahogyan fent is írták, homokot szórnak a kerék elé, ez kellő tapadást tud biztosítani. Nyilván így is eltér a fékút hossza a száraz körülményekhez képest, de enélkül viszont beláthatatlanul megnőne. Volt is ebből baleset az M2 metró vonalán, fékezett szerencsétlen vonatvezető, de állt az összes kerék, a vonat meg csúszott tovább az előtte álló felé a felszíni szakaszon - nos, ott nem volt homokolás, csak olyan szoftveres vezérlés, ami nem számolt az ilyen mértékű megcsúszás lehetőségével. Lett is belőle tömegbaleset.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!