Megéri Angliába vonattal menni? Valaki járt már ott vonattal?
Nem éri meg nyilván sem időben, sem pénzben.
Húsz éve volt szerencsém megtenni az utat szabadjeggyel a Bécs-Nürnberg-Frankfurt-Köln-Hoek van Holland-Harwich útirányon.
"De izgulok hogy a vonatnál lekésem a csatlakozást..."
A fenti városok között már akkor órás ütemes IC közlekedés volt (helyjegy nélkül), amikor Magyarországon azt sem tudták, hogy van olyan. Öt-tíz perc átszállás minden állomáson a következő úti cél felé induló vonatra, aztán Hoek van Hollandon a kishajóra. :)
Szép ideológia, hogy nem akarod támogatni a repülők környezetszennyezését és ha hiszel benne, hogy amiatt kevesebb gép fog repkedni, hogy te nem repülővel utazol, akkor még meg is nyugtathatod vele magad. Csakhogy ez nem így van.
A repülők túlnyomó többsége akkor is ugyanúgy elmegy és nagyjából ugyanannyi kerozint éget el, ha te nem ülsz rajta, mint ha igen. A különbség nem lesz kimutatható. Egy 80%-ig töltött járatot nem fognak amiatt törölni, hogy te nem ülsz fel rá.
Sőt, a személyautóknál azt tartjuk üdvözítőnek, hogy ha már mindenképp autózik valaki, akkor lehetőleg ne egyesével üljenek az autókban az emberek, hanem minél többen minél több autón osztozzanak.
Innen nézve azzal, hogy nem töltöd meg az üres helyek egyikét a gépen sokkal inkább ahhoz járulsz hozzá, hogy a gép kevésbé legyen kihasználva és nagyobb mértékben legyen felesleges a szennyezése. De ettől még ugyanannyit szennyezni fog. Ha felülnél a gépre, amin még van üres hely, azzal pont csökkentenéd a mindenképp repülő járat egy főre jutó szennyező hatását.
Ne félj miatta, hogy lekésed a vonatot! Számolj rá több időt és várd meg a következőt!
Te akarsz minden áron repülő helyett vonattal menni. Ha amúgy sem zavar, hogy 2-3 óra repülés helyett tízzel több a menetidő vonattal, akkor miért pont az zavar annyira, hogy akár órákat is várnod kell a vonat csatlakozásra?
Ilyen hosszú vonat útra egyébként (nyilván főleg az átszállás utáni részére) érdemes lehet éjszakai járatot keresni és hálókocsit foglalni. Átalhatod a hosszú út nagy részét és így hasznosan telik a sok idő, nem feleslegesen vesztegeted utazással. Aztán kipihenten érkezel meg a célállomásodra, új napot tudsz ott kezdeni és nem fogsz olyan hamar elfáradni (az mondjuk nem árt, ha tudsz vonaton aludni, hogy ez működjön is).
#14 Köszönöm!
#15 Köszönöm a hasznos tanácsokat!
#15
Vonaton hálófülkében a világ legjobb bulija aludni. Nekem szoktak problémáim lenni az elalvással idegen helyeken, de egy vonat szinte álomba ringat mint egy kisgyereket, a monoton háttérzaj csak rásegít erre. Persze ez csak fekvőhelyes utazásra vonatkozik.
#14 Ez így nem igaz. Egy repülőgép fogyasztása jelentősen függ a súlyától, tehát kevesebb utas, kevesebb fogyasztás. Autónál ez nem annyira jelentős különbség.
Egy 80%-os töltöttségű járatot nem mondanak le általában, de a fapadosoknál ez már veszteséget termel és ha folyamatosan nincsen tele, akkor meg fogják szüntetni a járatot. A megszüntetett járatnak pedig semekkora fogyasztása sincs.
#18 Igen, lehet hogy azt a járatot bezárják, ha nincs elég utas, de a gép nem fog a földön pihenve veszteséget termelni, hanem átveszik másik útvonalra, ahol ugyanúgy repülni és szennyezni fog.
Igen, befolyásolja a repülő fogyasztását, hogy mennyi utast szállít, de milyen mértékben?
#19 Nem kerestem neked idő hiányában konkrét példát, de itt egy grafikon ami jól szemlélteti a problémát: [link]
Itt arról van szó, hogy mennyivel nagyobb a fajlagos fogyasztás nagyobb távolságra a nagyobb mennyiségű üzemanyag miatt. De szemléltetésnek jó, hogy hogy viselkedik, mert 1 kg utas pont ugyan úgy hat a fogyasztásra, mint 1 kg üzemanyag. Ha egy kicsit tudományosabban szeretnéd megközelíteni ez jó olvasmánynak tűnik: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!