Olykor miért nem tudja a MÁV tartani a menetrendet és miért késnek a járatai - főleg reggelente akár 15-20 perc késéssel is?
Te tudod, milyen finanszírozási problémákkal küzd a MÁV? Hogy mennyire le van amortizálódva minden ott?
A kérdésedet fordítva kell föltenni:
"Olykor miért tudja tartani a menetrendet a MÁV?"
Ez a furcsa, a meglepő egy ilyen leamortizálódott vasútnál.
Tehát azért hibáztatod a MÁV-vezetőket, mert elégtelen az állami finanszírozás?
Érdekes ember lehetsz.
A legtöbb vonalon a menetrend fizikailag betarthatatlan. Mivel a MÁV-nál még állagmegóvó karbantartás sincs, a pálya állapota folyamatosan romlik, a menetidő folyamatosan nő. A menetrend viszont erre nem reflektál, sejtésem szerint marketing okokból, tehát borítékolható a késés.
Ehhez még hozzájönnek különféle idiotizmusok az egyes vonalakon. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalról tudok nyilatkozni: tavaly decemberig minden vonat 1 órát állt Szolnokon, mielőtt visszaindult Pestre, azóta viszont mindössze 17 percet. Ez azt jelenti, hogy semmi tartalék nincs a menetrendben, tehát ha egy vonat egyszer elkezd a szokásosnál többet késni, akkor ez a késés az aznapi összes olyan járatra rárakódik, amin az adott szerelvény közlekedik.
6-os jól írja, a fordulóidőket azért rövidítették, mert nagyon kevés már a használható jármű. És ez nem csak a mellékvonalakra igaz, hanem az amúgy az utóbbi években szépen kistafírozott budapesti elővárosi vonatokra is.
Elképesztő mértékű az erőforráshiány, mind humán, mind műszaki, mind financiális oldalról. És közben az utasok meg szép számban utaznának is, drága a benzin, csökkentek a reálbérek, olcsó a bérlet.
Ezért van történelmi felelőssége a magyar kormánynak abban , hogy pont egy felívelő utasszámokkal jellemezhető időszakban hagyták magukra dőlni az egész kócerájt és más területeken sehol nem jellemző módon gyakorlatilag menekülnek a vezető politikusok a problémacsomag elől.
"A MÁV vezetői olyan "szarul" keresnek, hogy kb. egy hónapja a New York Café hotel részében kajáltak."
Mondjuk még abból a fizetésből is legfeljebb egy KISS forgóváz jönne ki évente.
"miért késnek a járatai - főleg reggelente akár 15-20 perc késéssel is"
Pont azért, amiért emberek tömegei autó helyett (mégis ezt) a vonatot választják.
9. Akkor látom nem érted, a vezetők mennyire kizsákmányolják az ott dolgozó embereket..
A másik: Azért választjak ezt, mert NINCS MÁW. Ha lenne nem állami vasút, hanem mondjuk a GYSEV tudna terjeszkedni, nyilván én is azt választanám!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!