Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit gondoltok a használt...

Mit gondoltok a használt izraeli "gumiorrú" dízel motorvonatok lehetséges megvásárlásáról?

Figyelt kérdés

Szerintetek összejön az üzlet? Szerintetek jó döntés ez a MÁV részéről?


[link]


2023. okt. 7. 20:54
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
80%
Újabb orbitális nagy mutyi, nyilván racionálisan nézve nem jó döntés. Ettől függetlenül, ha egyszer eldöntötték, akkor úgyis ez lesz.
2023. okt. 7. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
63%

A semminél jobb, de érthetetlen, miért nem a német szolgáltatóktól vesznek sokkal inkább regionális forgalomra adaptált motorvonatokat, amelyek ráadásul az európai specifikációhoz is közelebb vannak.


Például az ajtók száma botrányosan alacsony, mivel távolsági forgalomra vannak felkészítve e vonatok.

2023. okt. 7. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Én úgy gondolom hogy amekkora gáz van most a magyar vasútnál(főleg dízel fronton), már ez is egy hatalmas előrelépés lenne. Ami tény, ezek távolsági vonatok. 160-180 km/h-ra képesek és a felsővezeték nélküli vonalaink közül talán jó ha 100 km/h sebességre alkalmas 1-2. Az ajtók számával lehet gond, de még így is egy hatalmas ugrás a BZ-khez képest. Azt sem tartom kizártnak hogy néha beraknák interrégiónak hiszen ezek pont erre vannak kitalálva. Persze a főbb vonalak nagyrészt villamosítottak ezért pazarlás lenne erre a célra általánosan használni. Szóval én azt gondolom hogy jelen helyzetben (vagyis állami akarat és pénz hiányában) ez egy pozitív dolog. Nyilván sokkal célszerűbb lenne a németektől vagy a sógoroktól beszerezni használt járműveket ha már az újra nem futja, de ezzel sincs bajom.
2023. okt. 7. 23:39
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Na, nekem meg pontosan ezzel van bajom: hogy volna még jobb opció, mégsem élnek vele. Helyette megint valami mutyi készül.
2023. okt. 8. 04:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
68%
#3: Egy lovaskocsihoz képest egy IFA is hatalmas előrelépés. Kérdés, hogy 2023-ban érdemes még IFA-t venni? Na ez is kb. hasonló mértékben hatalmas előrelépés
2023. okt. 8. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim válasza:
ETCS (European Train Control System) nélkül már alapból 100km/h-s korlátot kapnának ezek a vonatok, illetve a méretük és a 100 tonnás súlyuk miatt már ki lennének zárva egy rakat mellékvonalról, szóval max. 1-2 csörgős vonalon tudnának közlekedni (S21 pl.). Illetve ezek a vonatok is már 30 évesek, szóval ezek is már a tervezett élettartamukon túl vannak. Mellékesen meg Izraeli vonatokra pályázásról 5 napja hallani, ma meg kitört ott egy háború, szóval...
2023. okt. 8. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim válasza:

Súlyban ittvan pár összevetési példa a 97 tonnás új szerzeményekhez összehasonlításnak:

BZ motorkocsi: 19 tonna

BZX mellékkocsi: 15 tonna

Csörgő: 66 tonna

Szili: 80 tonna

BHV kocsi: 35 tonna

Flirt: 124 tonna

2023. okt. 8. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim válasza:

+

Desiro: 70 tonna

Uzsgyi: 80 tonna

2023. okt. 8. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Ha jól számolom, 8 tengelyen oszlik el a 97 tonna, vagyis tengelyenként 12,125 tonna - a Bézénél ez akkor 9,5 tonna, a Csörgőnél 16,5 tonna, a Desirónál 11,66 tonna, az Uzsgyinál meg 10 tonna - vagyis a Csörgőnél jobb, a Desiro a közelben, a Bézé ebben meg verhetetlen.

Nem is gondolom, hogy azokra a vonalakra érkezne, ahol most járműhiány van, inkább átcsoportosítanák őket.

A héber wikipédia szerint 167/177 ülés van rajtuk, vagyis kapacitásban 2 Bhv, 4 Bzmot, 1,5-1,6 Desiro vagy ~1,3 Uzsgyi kapacitásának felelnek meg.

Az ajtókiosztás szűk keresztmetszet, a magaspadló csak a Desiróval szemben hátrány (az izraeli vasútnál az sk+75 peronmagasságot alkalmazzák, de ahogy látom, van lentebbi lépcső is, gondolom nem nagyon térnek el ezek a járművek a dán vagy spanyol társaiktól), a sebességük meg ETCS nélkül is szintén csak a Desirókkal szemben jelent hátrányt.

Úgy gondolom, hogy tűzoltásnak jók lehetnek, ugyan már korosak, de ha csak 10-15 évig használják őket (nem 25-30 évig), akkor még jók is lehetnek - közben meg le lehetne csapni mondjuk az osztrákoktól kikerülő dízel motorvonatokra.

A bevetési területük jó kérdés, a nagyobb kapacitás és a nagyobb sebesség pluszpont, a kevés ajtó mínuszpont - a talán legzsúfoltabb dízeles vonalra, a lajosmizseire így nem tenném ezeket.

Viszont a Szeged-Békéscsaba, Székesfehérvár-Komárom-Esztergom, Hatvan-Somoskőújfalu vonalakra (vagy ha esetleges érkezésükig nem sikerül villamosítani, akkor a Szeged-Röszke vonalra) jók lehetnek, de akár a Pannónia IR-re és a Kiskunfélegyháza-Baja vonalra is. A Szeged-Békéscsaba vonalon Csörgőket és Bhv-kat váltanának, a Székesfehérvár-Komárom-Esztergom és a Hatvan-Somoskőújfalu vonalon sokszor már Bézé sincs, hanem Dacia vagy púpos húz valamilyen kocsit, Szeged-Röszke között meg most éppen semmi sincs. De nyilván vannak még olyan viszonylatok, amiken jó megoldás lehet, vagy alkalmazásuk közvetve javítana más viszonylatok helyzetén (egy Desiróval kiadott kétóránkénti Pécs-Eszék vonat nem hangzik rosszul).

2023. okt. 8. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Én arra lennék kíváncsi hogy mennyiért adák darabját az izraeli gumiorrúnak. Vajon ez ki fog derülni? Persze az is lehet hogy nem lesz semmi az üzletből.
2023. okt. 8. 13:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!