Mit gondoltok a használt izraeli "gumiorrú" dízel motorvonatok lehetséges megvásárlásáról?
A semminél jobb, de érthetetlen, miért nem a német szolgáltatóktól vesznek sokkal inkább regionális forgalomra adaptált motorvonatokat, amelyek ráadásul az európai specifikációhoz is közelebb vannak.
Például az ajtók száma botrányosan alacsony, mivel távolsági forgalomra vannak felkészítve e vonatok.
Súlyban ittvan pár összevetési példa a 97 tonnás új szerzeményekhez összehasonlításnak:
BZ motorkocsi: 19 tonna
BZX mellékkocsi: 15 tonna
Csörgő: 66 tonna
Szili: 80 tonna
BHV kocsi: 35 tonna
Flirt: 124 tonna
+
Desiro: 70 tonna
Uzsgyi: 80 tonna
Ha jól számolom, 8 tengelyen oszlik el a 97 tonna, vagyis tengelyenként 12,125 tonna - a Bézénél ez akkor 9,5 tonna, a Csörgőnél 16,5 tonna, a Desirónál 11,66 tonna, az Uzsgyinál meg 10 tonna - vagyis a Csörgőnél jobb, a Desiro a közelben, a Bézé ebben meg verhetetlen.
Nem is gondolom, hogy azokra a vonalakra érkezne, ahol most járműhiány van, inkább átcsoportosítanák őket.
A héber wikipédia szerint 167/177 ülés van rajtuk, vagyis kapacitásban 2 Bhv, 4 Bzmot, 1,5-1,6 Desiro vagy ~1,3 Uzsgyi kapacitásának felelnek meg.
Az ajtókiosztás szűk keresztmetszet, a magaspadló csak a Desiróval szemben hátrány (az izraeli vasútnál az sk+75 peronmagasságot alkalmazzák, de ahogy látom, van lentebbi lépcső is, gondolom nem nagyon térnek el ezek a járművek a dán vagy spanyol társaiktól), a sebességük meg ETCS nélkül is szintén csak a Desirókkal szemben jelent hátrányt.
Úgy gondolom, hogy tűzoltásnak jók lehetnek, ugyan már korosak, de ha csak 10-15 évig használják őket (nem 25-30 évig), akkor még jók is lehetnek - közben meg le lehetne csapni mondjuk az osztrákoktól kikerülő dízel motorvonatokra.
A bevetési területük jó kérdés, a nagyobb kapacitás és a nagyobb sebesség pluszpont, a kevés ajtó mínuszpont - a talán legzsúfoltabb dízeles vonalra, a lajosmizseire így nem tenném ezeket.
Viszont a Szeged-Békéscsaba, Székesfehérvár-Komárom-Esztergom, Hatvan-Somoskőújfalu vonalakra (vagy ha esetleges érkezésükig nem sikerül villamosítani, akkor a Szeged-Röszke vonalra) jók lehetnek, de akár a Pannónia IR-re és a Kiskunfélegyháza-Baja vonalra is. A Szeged-Békéscsaba vonalon Csörgőket és Bhv-kat váltanának, a Székesfehérvár-Komárom-Esztergom és a Hatvan-Somoskőújfalu vonalon sokszor már Bézé sincs, hanem Dacia vagy púpos húz valamilyen kocsit, Szeged-Röszke között meg most éppen semmi sincs. De nyilván vannak még olyan viszonylatok, amiken jó megoldás lehet, vagy alkalmazásuk közvetve javítana más viszonylatok helyzetén (egy Desiróval kiadott kétóránkénti Pécs-Eszék vonat nem hangzik rosszul).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!