Megérné vasutat építeni Muraszombat és Maribor közé?
Nem.
Muraszombat 11 ezres, Maribor 100-110 ezres, a kettő között kisebb települések, a domborzat meg nem sík. A teherforgalom szempontjából meg nem olyan nagy az a kerülő.
Az egy más történet, ott csak újraépítésről lenne szó, jelentősebb műtárgy csak egy Lendva-híd és egy autópálya fölötti híd lenne.
Hogy a forgalom milyen lenne rajta, az más kérdés. Teherforgalom nem hiszem, hogy jelentős lenne, a személyforgalom versenyképessége szempontjából az egész Zalaegerszeg-Csáktornya vonalon rendbe kellene tenni a vonalat (ez mondjuk sosem árt egy vasútvonal esetében sem). A legnagyobb nehézség viszont az lehet, hogy három országon át halad a vasútvonal.
A magyar szakaszon most is megy pár Bézé mutatóban, de elég sok települést érint. A szlovén szakaszon csak Lendva és Lendvahosszúfalu van, a horvát szakaszon pedig Muraszerdahely és Csáktornya. Ezeket egyben kiszolgálni nyilván egyszerűbb és értelmesebb (akár Varasdig vagy még tovább), mint külön-külön, de a nehézség tényleg a három ország, három vasúttársaság.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!