Rövidebb lesz a Romániába tartó vonatok menetideje, ha az ország 2024. január 1-től végre csatlakozik a schengeni övezethez?
A románokat nem fogják engedni mostanában a schengerni országok közé.
A horvátok a menetrendváltás után lettek tagok, úgyhogy talán majd most decemberben faragnak kicsit a tartózkodási időkön. Viszont ott gépcsere is van, úgyhogy a gyékényesi 25 perces "veszteglés" nagyon nem sok és nem drámai! A kaproncai tartózkodás sem akkora idő hogy meghajlana a tér is bele... nem baj ha ilyen távon és viszonylaton van egy kis puffer a menetrendben.
Ha csatlakoznának a schengeni övezethez, akkor Nagyvárad felé már csak egy gépcsere kellene biharkeresztesen (a püspökladányit már kiváltották a villamosítással, de a menetrend maradt egyelőre, azt a román oldali menetrenddel is összhangba kellene hozni). Ha egy órányit lehet spórolni a határellenőrzések és a püspökladányi állásidő kihagyásával, akkor akár a magyarországi ütemes menetrendben is könnyű csúsztatni előre vagy hátra egy-egy órát - de lehet, hogy nem minden esetben jön össze az egy óra ezekből, tehát a romániai oldalon is változtatás szükséges.
Arad felé az egyik tartózkodás ideje biztosan kiesik, a másikon a gépcsere miatt megmaradhat valamennyi - az Aradig menő vonatoknál ezt szerintem ki lehetne hagyni, valahogy meg lehet oldani a futásteljesítmény-kiegyenlítést.
A Kötegyán-Nagyszalonta, Tiborszállás-Nagykároly átmeneteknél nincs szükség gépcserére, itt nyilván rövidülhet a menetidő.
Debrecen-Érmihályfalva között meg van személyvonat is meg EC is, előbbinél csak az adott vonal menetrendjét kell kicsit átszabni, a Szamos EC viszont Bécsből jön, az bonyolultabb.
#5: Valóban rövidült, hiszen a határellenőrzésre már nincs szükség, viszont az csak a határt követő első állomásig közlekedik, a csatlakozó vonat menetrendje nem változott, vagyis Eszékre ugyanannyi idő eljutni most is, mint tavaly. Az aradi vonalnál ez olyan lenne, mintha Nagykürtösig 40 perccel lenne rövidebb a menetidő, Aradig viszont ugyanannyi, mert ennyit állna Nagykürtösön.
A Pécs-Magyarbóly járat helyett Pécs-Eszéknek kellene lennie - nem tudom, mennyire nehéz ezt megvalósítani, hiszen Horvátországban nincs ütemes menetrend (legalábbis ezen a vonalon nincs).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!