Minden villamosnak elektromos az ajtaja, vagy vannak "levegősek" is, mint a buszoknál?
Szerintem mind elektromos, legalábbis Magyarországon. Csufié volt levegős.
Régen volt kézi működtetésű ajtó is, például az 5600-as, 5800-as pótkocsikon:
Az utóbbi kép tanúsága szerint az ajtó becsukható, de így én annak idején még télen sem láttam villamost közlekedni. Általában úgy közlekedtek, hogy a felszállási oldalon a rácsot sem csukták be, csak a másik oldalon. Sok motorkocsin sem volt távműködtetésű ajtó:
Ez volt még az igazi.
#2#
Levegővel működtek az UV-k és a 70-évek közepétől a hozzákapcsolt pótkocsik, meg a Bengálik ajtajai. Levegős ajtót kapott az 1000, 1500, 1600-asok egy része. A 2000/2700,2500 és 2600-asok végig kéziek maradtak. Szólóban és ikerben is. Ma már minden ajtó motoros.
6
Nem voltam benne biztos, mert például a képeken kinézetre nagyon hasonló ajtaja van az 1600-asnak és a 2600-asnak. A 2600-asok ajtajai tényleg kézi működtetésűek voltak? Egyszerűen csak behúzták kézzel? Már csak halovány emlékeim vannak erről, óvodás és általános iskolás koromban jártak ezek a villamosok. A környékünkön a 12-es, 14-es, 55-ös, 10-es, 3-as (a régi Váci úti 3-as) és a 8-as.
#8#
A Füzessy kasztnival acélvázasított kocsik szinte egyformák voltak. Eltérés csak az eredeti kocsi hossza, vagy magassága miatt volt, meg abban hogy volt amit csapóajtóval építettek át. A 2500-600-700-asok szinte egyformák lettek. De levegős ajtót csak az 1000, 1500, 1600-asok egy része kapott. (Mondjuk ezak maradtak legtovább a forgalomban)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!