Egy vonaton hány jegyvizsgáló (kalauz) van?
Azt tudom, hogy IC-n mindig kettő, de pl. személyvonaton / interregen? 1 vagy 2? Vagy ez változik?
MÁV-nál és a GYSEV-nél van ebben eltérés?
"Azt tudom, hogy IC-n mindig kettő"
Ez egyáltalán nincs így, sok IC közlekedik eggyel. A kocsik száma befolyásolja a minimális létszámot, de ettől még adott esetekben ugyanúgy csak egyedül van a vezető jegyvizsgáló. A KSZ-ben vannak lefektetve a szabályai, milyen vonatokra hány főt kell vezényelni. Befolyásolja az ajtóműködtetés módja is például.
A magyar forgalmi utasítás szerint egy vonaton egy fő vonatkísérő szükséges.
Nemrégiben kezdték bevezetni, hogy bizonyos vonatokon, bizonyos feltételek teljesülése esetén motorvonat vonatkísérő nélkül közlekedhet. (Európában ez már húsz éve így működik minden motorvonaton, ugyan egy sínbuszon minek kell egy sétáló kísérő, buszon, villamoson meg a metrón sincs. Nyilván mi sokkal gazdagabbak vagyunk.)
A Kollektív szerződések előírnak bizonyos létszámot (de ez nem biztonság kérdése, hanem a mennyit akarunk dolgozni kérdése).
Így van olyan vasúttársaság, ahol öt hagyományos kocsiig egy fő, afelett kettő, de olyan is van, amelyiknél négy hagyományos kocsiig egy fő, afelett két fő. (És egyébként tíz kocsinál is két fő, tehát nem négy kocsinként egy fő.)
Nagyjából 15-20 éve is ugyanez volt a helyzet.
Motorvonatnál akár szimpla, akár dupla - az egyik társaságnál - mindig egy fő.
A szakszervezet szerint (tehát az már inkább tupírozott adat) 7-8%-os létszámhiány van. Nos ennyi bőven kezelhető a törvényes túlóra keretein belül. Sok cég örülne, ha csak ennyi lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!