Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Manapság milyen a kalauzok,...

Manapság milyen a kalauzok, illetve jegyvizsgálók munkája?

Figyelt kérdés
Olvastam erről a témáról, de inkább ilyen 2012-13-as dolgokat találtam. Gondolom azóta sokat változott a helyzet ezzel a munkakörrel kapcsolatban. Érdekelne,hogy valójában milyen ez a munka? Hazajárás hogy oldható meg, ha nem a lakhelyükön végeznek, hány órát dolgoznak, mennyi nettót kapnak stb. Amíg a jegyvizsgáló tanfolyam tart úgy hallottam, hogy kapnak a tanulók minimálbért. Arcképest is kapnak, ha esetleg nem a saját városukban van a tanfolyam? Ezek a dolgok hogy működnek? Vissza kell fizetni a tanfolyam árát, ha nem sikerül a vizsga, vagy esetleg menet közben valaki meggondolja magát? Válaszokat elôre is köszönöm!

2018. aug. 20. 19:21
 1/9 anonim ***** válasza:
Mi változna szerinted? És miért nem sikerülne a vizsga? Nagyon jó, főleg hétvégén a sok részeg fiatallal.
2018. aug. 20. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Hát például ennyi év alatt illő lenne a fizetésnek változnia jó iranyba. A követelményeknek is például. Erre lennék kiváncsi. Meg hogy igaz e az, hogy a jegyvizsgalokat leginkább az esti órákban vasutőr, rendőr kísérheti a vonaton.Mert ha javult a helyzet akkor megérné megpróbálni. Nem minden részeg fiatal agresszív szerintem.
2018. aug. 20. 20:05
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

A vasútnál három "kalauz" munkakör van.

(az ellenőrző közeget most nem írom le)


Fedélzeti jegyellenőr: Ők forgalmat nem tanulnak, csak és kizárólag kereskedelmi feladatik vannak (jegyeladás,ellenőrzés) a kereskedelmi vizsga MÁV-n belüli így viszonylag könnyen megcsinálható. Önállóan egy vonaton nem dolgozhatnak.


Jegyvizsgáló: Kereskedelmi rész ugyanaz mint fentebb leírtam, de ők már viszont forgalmat is tanulnak, a tanfolyam végén hatósági vizsgát kell tenni a KTI-nél.

Itt már elég sok a bukás, nehéz az anyag, de tanulással azért megcsinálható, első sikertelen vizsga után még van 2 lehetőséged. Ők sem dolgozhatnak önállóan.


Vezető jegyvizsgáló: Kereskedelmi rész szintén ugyanaz, viszont a forgalomból itt már sokkal többet és részletesen tudni kell. A vizsga szintén KTI-nél van, magas követelménnyel ezáltal magas a bukások aránya is.

Főbb feladatik a kereskedelmi részén kívül a vonatterhelés elkészítése, MV felhatalmazása indulásra, szükség esetén fékpróba megtartása, tolatás vezetése.

Ők már egyedül vagy alájuk beosztott jegyvizsgálóval dolgoznak.


Az hogy mennyi a kötelező óra egy hónapban attól függ, hány munkanap van egy hónapban. pl: 21 munkanap, akkor 21*8=168 a kötelező ledolgozandó óra, e felett amit dolgozol azt már túlórában fizetik. Vannak olyan telepállomások ahol nem nagyon van túlóra, de mivel nagy a munkaerő hiány így legtöbb helyen rengeteg túlóra van, 20-30 óra havonta simán van. A beosztásodat mindig előre egy hónapra megkapod, egy nap maximum 16 órát dolgozhatsz, te hát ha pl egy hónapban csak hosszú szolgálatokat kapsz akkor simán lehet olyan hogy egy hónapban csak 12-13 napot kell dolgoznod.


Tanfolyam alatt garantált minibálbért kapsz. Ha nem sikerül, igen vissza kell fizetni az árát, de nem olyan sokat én úgy tudom. Arcképest egyből megkapod, először ideiglenest amíg nem kész a plasztik kártya. Ha nem a lakhelyeden van a telephelyed akkor biztosítanak szállást, így munka előtt vagy után bent tudsz aludni, kocsihoz tudsz kérni benzintérítést ha nincs vonat haza.


Nekem vjv-ként a fizetésem idén eddig átlag nettó 250-260 volt+cafeteria. Habár vannak balhésabb napok főleg ugye az orkokkal, annyira nem vészes, nagyban függ melyik telephelyen dolgozol, én egész jó helyen vagyok, így a legtöbb napom szerencsére nyugis.

2018. aug. 21. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm. Amit leírtál azok alapján engem a jegyvizsgáló érdekelne leginkább. Tehát ha jól értelmeztem nem egyedül dolgoznak a vonatokon. Szeretnék tanfolyamra jelentkezni, csak az az egy dolog rémít meg esetleg, hogy egy olyan vonalra kerülök, ahol esetleg megtámadnak. Lakohelyemtől független, hogy melyik vonalra kerülök? Tehát ha én Nyékládházán élek,kerülhetek ic-re is ami Budapest-Miskolc között megy? Vagy csak Leginkább környékbeli vonalakat kapnék?
2018. aug. 22. 11:24
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Jól értelmezted, ha csak jegyvizsgálói vizsgád van akkor minden esetben lesz veled egy vezető jegyvizsgáló. A vasútnak nem érdeke meghagyni csak jegyvizsgálónak(hisz nem dolgozhatsz egyedül) tehát ha felvesznek és levizsgázol, majd dolgozol 3-4 hónapot, elfognak küldeni vezetői tanfolyamra.


Az hogy mely vonalakon fogsz dolgozni, attól függ melyik város lesz a telephelyed. Az állásajánlatoknál írják a munkavégzés helyét, majd később a szerződésedben is benne lesz. Nyékládháza nem telephely, így hozzád legközelebbi az Miskolc, ha oda vesznek fel akkor fogsz dolgozni az IC-n is.

2018. aug. 22. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! Nagyon hasznos volt a válaszod!
2018. aug. 22. 12:59
 7/9 anonim válasza:

A fizetéeről: már a VDSZSZ is erősen javasolta.

Munkaidő: 12-16 órát dolgoznak. Ha nagyon későn végeznek, az adott pályaudvar (pl: Keleti v. Déli) akkor biztosítanak szállást.

2018. aug. 22. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Gondolom ezeket a szállásokat hívják laktanyának. És ez alatt a 12-16 óra alatt mennyit tudnak pihenni, akár enni inni, bármi?
2018. aug. 23. 05:21
 9/9 anonim válasza:
Hello! Ugy nézki fedélzetis leszek! Hát nem kell pörögni ha nincs ember!/ lehet enni inni! :) teis kalauz vagy?
2018. okt. 4. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!