Manapság milyen a kalauzok, illetve jegyvizsgálók munkája?
A vasútnál három "kalauz" munkakör van.
(az ellenőrző közeget most nem írom le)
Fedélzeti jegyellenőr: Ők forgalmat nem tanulnak, csak és kizárólag kereskedelmi feladatik vannak (jegyeladás,ellenőrzés) a kereskedelmi vizsga MÁV-n belüli így viszonylag könnyen megcsinálható. Önállóan egy vonaton nem dolgozhatnak.
Jegyvizsgáló: Kereskedelmi rész ugyanaz mint fentebb leírtam, de ők már viszont forgalmat is tanulnak, a tanfolyam végén hatósági vizsgát kell tenni a KTI-nél.
Itt már elég sok a bukás, nehéz az anyag, de tanulással azért megcsinálható, első sikertelen vizsga után még van 2 lehetőséged. Ők sem dolgozhatnak önállóan.
Vezető jegyvizsgáló: Kereskedelmi rész szintén ugyanaz, viszont a forgalomból itt már sokkal többet és részletesen tudni kell. A vizsga szintén KTI-nél van, magas követelménnyel ezáltal magas a bukások aránya is.
Főbb feladatik a kereskedelmi részén kívül a vonatterhelés elkészítése, MV felhatalmazása indulásra, szükség esetén fékpróba megtartása, tolatás vezetése.
Ők már egyedül vagy alájuk beosztott jegyvizsgálóval dolgoznak.
Az hogy mennyi a kötelező óra egy hónapban attól függ, hány munkanap van egy hónapban. pl: 21 munkanap, akkor 21*8=168 a kötelező ledolgozandó óra, e felett amit dolgozol azt már túlórában fizetik. Vannak olyan telepállomások ahol nem nagyon van túlóra, de mivel nagy a munkaerő hiány így legtöbb helyen rengeteg túlóra van, 20-30 óra havonta simán van. A beosztásodat mindig előre egy hónapra megkapod, egy nap maximum 16 órát dolgozhatsz, te hát ha pl egy hónapban csak hosszú szolgálatokat kapsz akkor simán lehet olyan hogy egy hónapban csak 12-13 napot kell dolgoznod.
Tanfolyam alatt garantált minibálbért kapsz. Ha nem sikerül, igen vissza kell fizetni az árát, de nem olyan sokat én úgy tudom. Arcképest egyből megkapod, először ideiglenest amíg nem kész a plasztik kártya. Ha nem a lakhelyeden van a telephelyed akkor biztosítanak szállást, így munka előtt vagy után bent tudsz aludni, kocsihoz tudsz kérni benzintérítést ha nincs vonat haza.
Nekem vjv-ként a fizetésem idén eddig átlag nettó 250-260 volt+cafeteria. Habár vannak balhésabb napok főleg ugye az orkokkal, annyira nem vészes, nagyban függ melyik telephelyen dolgozol, én egész jó helyen vagyok, így a legtöbb napom szerencsére nyugis.
Jól értelmezted, ha csak jegyvizsgálói vizsgád van akkor minden esetben lesz veled egy vezető jegyvizsgáló. A vasútnak nem érdeke meghagyni csak jegyvizsgálónak(hisz nem dolgozhatsz egyedül) tehát ha felvesznek és levizsgázol, majd dolgozol 3-4 hónapot, elfognak küldeni vezetői tanfolyamra.
Az hogy mely vonalakon fogsz dolgozni, attól függ melyik város lesz a telephelyed. Az állásajánlatoknál írják a munkavégzés helyét, majd később a szerződésedben is benne lesz. Nyékládháza nem telephely, így hozzád legközelebbi az Miskolc, ha oda vesznek fel akkor fogsz dolgozni az IC-n is.
A fizetéeről: már a VDSZSZ is erősen javasolta.
Munkaidő: 12-16 órát dolgoznak. Ha nagyon későn végeznek, az adott pályaudvar (pl: Keleti v. Déli) akkor biztosítanak szállást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!