Budapestiek, a "villamos" szóról melyik típus jut eszetekbe először?
Nekem ezek voltak a villamosok:
A 12-es és az 55-ös. Micsoda élmény volt ezekkel utazni Rákospalotán a végállomásnál levő hurokvágányon:
A maiak közül a Tátra és a CAF tetszik. A buszokat ugyan nem kérdezted, nekem a „busz” az Ikarus 620-as volt az akkori 20-as vonalon, a későbbiek közül az Ikarus 280.
A 12. válaszban lévő 2810-55 és -1 képekhez.
Nem értek a villamosokhoz, csak utaztam, utazok vele. Gyermekoromból ismerősök ezek, vagy hozzá nagyon hasonlók.
Nos, ha mindenképpen a villamost kötni kell járműhöz, akkor talán ezek azok.
Mindkét végükön nyitott peronjuk volt. Egy vasból készült „sorompószerűség” zárta el. Picit felfelé meg kellett emelni, és akkor lenyílt.
A padozata emlékem szerint bordás volt (lécek egymás mellett). A belsejébe úgy lehetett bejutni, hogy egy két oldalra elhúzható fa ajtót kellett kinyitni. Az ülések fából voltak. A lécek gömbölyített élűek voltak és szép fényesek. Színűk váltakozóan fekete és sárga.
A jármű vezetője többnyire állt vagy egy magas forgószéken ült. Műszerek talán nem is voltak.
Állókalauznál lehetett jegyet venni. Kicsit huszáros-katonás stílusú egyenruhája volt és csákó. Ha a le- és felszállás megtörtént, az csengővel jelezte a vezetőnek. De nem ám elektromos! Egy-egy harang volt a kocsi két végén. A tető alatt vezetett bőr zsinór kötötte össze. Mint ahogyan ma a kapaszkodók is lógnak lefele, voltak ilyen lenyúló bőr zsinórdarabok. Ezt rántotta meg a csengetéshez.
Ez a 2
Aztán, hogy ezek melyik típusúak tudja a tököm.
Villamos, nagy, sárga és legyen rajta hely.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!