Normális országok normális vasúttársainak hány órába telik, hogy egy vonatkisiklás után újra járható legyen a pálya?
-a semmi közepén meg kell oldani több kisiklott, rakott vagon műszaki mentését (van veszélyes anyaggal teli is, így erre külön figyelmet kell fordítani)
-a teljesen megrongálódott pályaszakaszt ki kell cserélni
Kínában, ahol “fán terem” a munkaerő és a mentéshez szükséges technológia, biztos hamar meglenne, de Európában más a helyzet.
Kezdjük azzal, hogy ne egy 5 fokban megdőlt táblát kell függőlegesbe állítani.
Már a mentés megkezdése is időigényes. Riasztani kell a mentőket, tűzoltókat, rendőrséget, a vasúttársaság megfelelő egységeit.
Az utasok és személyzet biztonsága a legelső, sérültek mentése. Ugyanakkor a helyszínt biztosítani kell. Egyrészt újabb balesetek ellen, másrészt lehetőleg minden maradjon eredeti állapotában a helyszínelésig. Ennek nem elsődleges célja, hogy kiderüljön, kit kell lecsukni, hanem hogy mi volt az ok. Ezt kell feltárni, és a későbbiekben esetleges módosításokat kidolgozni.
Hatalmas méretekről, nagy tömegekről van szó. Laci bá és Józsi néni nem teszi a helyére a kocsikat. A síneket sem cserélik.
A balesetes szakaszt nem lehet átugorni. A vágányokon közlekedő mentőeszközöket lehet csak sok-sok kilométerre találhatók, azt oda kell juttatni.
Itt elfáradtam, bocs. Messze nem értem a végére.
Annyit még azért írok, hogy pótlóbuszok sem állnak százszámra minden faluban, még a nagyon gazdag és modern országokban sem.
#6
Engem is mindig meglep, de egyébként pedig sokkal drágább lenne, ha hetekig nem mehetne a forgalom. Pótlás, utasszám-csökkenésből fakadó bevételkiesés, kevesebb pályahasználati díj, ha huzamosabb ideig (akár más országon keresztül) kerülnie kell a tehervonatoknak. Ez kb. olyan, mint amikor a házadban tönkremegy a toalett. Azonnal megcsinálod még akkor is, ha egyébként szerényebb körülmények között élsz, hiszen létszükséglet, akárcsak egy vasúti fővonal. Valószínűleg ha a Somogyszob - Nagyatád szakaszon történne hasonló, akkor nem sietnék el a dolgot, hiszen a pótlás mindennapos a járműhiány miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!