Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Normális országok normális...

Normális országok normális vasúttársainak hány órába telik, hogy egy vonatkisiklás után újra járható legyen a pálya?

Figyelt kérdés
2023. júl. 11. 16:13
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Sokk
2023. júl. 11. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Szinte minden országban munkaerőhiány és alulfizetettség jellemzi a vasutat. A németeknél legalábbis biztos, amikor már felháborítóan sokat késett az ICE, akkor kérdeztem a jegyvizsgálótól, mi a késés oka, ezeket tudta felsorolni.
2023. júl. 11. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

-a semmi közepén meg kell oldani több kisiklott, rakott vagon műszaki mentését (van veszélyes anyaggal teli is, így erre külön figyelmet kell fordítani)

-a teljesen megrongálódott pályaszakaszt ki kell cserélni

Kínában, ahol “fán terem” a munkaerő és a mentéshez szükséges technológia, biztos hamar meglenne, de Európában más a helyzet.

2023. júl. 11. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
94%

Kezdjük azzal, hogy ne egy 5 fokban megdőlt táblát kell függőlegesbe állítani.

Már a mentés megkezdése is időigényes. Riasztani kell a mentőket, tűzoltókat, rendőrséget, a vasúttársaság megfelelő egységeit.

Az utasok és személyzet biztonsága a legelső, sérültek mentése. Ugyanakkor a helyszínt biztosítani kell. Egyrészt újabb balesetek ellen, másrészt lehetőleg minden maradjon eredeti állapotában a helyszínelésig. Ennek nem elsődleges célja, hogy kiderüljön, kit kell lecsukni, hanem hogy mi volt az ok. Ezt kell feltárni, és a későbbiekben esetleges módosításokat kidolgozni.

Hatalmas méretekről, nagy tömegekről van szó. Laci bá és Józsi néni nem teszi a helyére a kocsikat. A síneket sem cserélik.

A balesetes szakaszt nem lehet átugorni. A vágányokon közlekedő mentőeszközöket lehet csak sok-sok kilométerre találhatók, azt oda kell juttatni.

Itt elfáradtam, bocs. Messze nem értem a végére.

Annyit még azért írok, hogy pótlóbuszok sem állnak százszámra minden faluban, még a nagyon gazdag és modern országokban sem.

2023. júl. 11. 16:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
96%
Több hét, esetleg hónap.
2023. júl. 11. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha most arra megy itt ki a kérdés, hogy milyen béna a MÁV, akkor igazából a helyzet az, hogy egyáltalán nem az. Ilyen eseteknél , mint az újfehértói vagy a kétpói, többszáz méteren gyakorlatilag az alapoktól kell újrarakni a pályát. Pont, hogy az lep meg engem, hogy az általános pénzhiány ellenére itt nincs semmi érdemleges csúszás, tényleg szépen olajozottan megy a munka.
2023. júl. 12. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

#6

Engem is mindig meglep, de egyébként pedig sokkal drágább lenne, ha hetekig nem mehetne a forgalom. Pótlás, utasszám-csökkenésből fakadó bevételkiesés, kevesebb pályahasználati díj, ha huzamosabb ideig (akár más országon keresztül) kerülnie kell a tehervonatoknak. Ez kb. olyan, mint amikor a házadban tönkremegy a toalett. Azonnal megcsinálod még akkor is, ha egyébként szerényebb körülmények között élsz, hiszen létszükséglet, akárcsak egy vasúti fővonal. Valószínűleg ha a Somogyszob - Nagyatád szakaszon történne hasonló, akkor nem sietnék el a dolgot, hiszen a pótlás mindennapos a járműhiány miatt.

2023. júl. 12. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!