Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért van az, hogy a GYSEV...

Miért van az, hogy a GYSEV vonalain a nagy vihar után is zavartalan a közlekedés, miközben a MÁV-nál teljes a káosz?

Figyelt kérdés
2023. jún. 24. 10:29
1 2
 11/11 Justinianus ***** válasza:
100%

"picit kevésnek tűnik az a 117km"

"ennyi a vonal hossza saját adatuk szerint."

Az tényleg egy csöppet kevés a Dunántúl harmadát ellátó vasútnak. :)

117 km - a nevének megfelelően - a Győr-Sopron-Ebenfurt távolság, valóban ennyi a saját tulajdonban lévő hálózat hossza.

Ehhez jött 2001-ben a 15-ös (Sopron-Szombathely), majd 2006-ban a 21-es (Szombathely-Szentgotthárd), végül 2011-ben az 1d (Rajka-Hegyeshalom), 16-os (Hegyeshalom-Csorna-Szombathely), 17-es (Szombathely-Zalaszentiván), 18-as (Szombathely-Kőszeg) és 20-as (Szombathely-Porpác között) vonalak, valamint a Szombathely személy- és rendező pályaudvar MÁV Zrt.-től üzemeltetésre történt átvétele.

Ez így már összesen 430 km.

Továbbá ehhez jön 2023 decemberétől a 23-as (Zalaegerszeg-Rédics), a 25-ös (Zalaszentiván-Zalaegerszeg-Őriszentpéter-Hodos), a 20-as vonalon (Szombathely-Celldömölk között) a regionális forgalom lebonyolítása (tehát ezek a pályák maradtak a MÁV Zrt. kezelésében), valamint a Győr-Budapest közötti soproni IC forgalom lebonyolítása.

Ez további 130 km-en a teljes forgalom lebonyolítása, valamint 140 km-en az IC forgalom lebonyolítása.

2023. dec. 28. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!