Magyarországon ahol régebben voltak villamosok (Pécs,Nyíregyháza)ott tervezik visszahozni ezt a tömegközlekedési eszközt?
Figyelt kérdés
2023. jún. 22. 21:45
1/10 anonim válasza:
Talán Sopronon kívül az összes többi városban felmerült a villamos üzem újraindítása, de egyikben sem lett realitás.
3/10 A kérdező kommentje:
Pedig olyan jó dolog a villamos... :(
2023. jún. 22. 22:04
4/10 anonim válasza:
Nem terveznek sehol ilyet. Igazából nincsenek is ma már olyan intenzív és hosszú utasáramlatok, amelyekre újonnan érdemes lenne villamost építeni , nagyon kevés e téren a kivétel . Viszont a tramtrainben érdemes lenne intenzívebben gondolkodni.
5/10 anonim válasza:
Az a baj, hogy mai viszonylatban a villamosnak csak ott van értelme, ahol a buszos kapacitást már nem lehet tovább növelni. És igazából egyik város sem kiemelkedő ilyen szempontból. Persze, a buszok tömve vannak de fél-egy óránként járnak. Talán 1-2 főbb járat van ami 10-15 percenként csúcsidőben.
6/10 anonim válasza:
Mindenki autózik,akármennyire nem tetszik a "nem autósoknak" e miatt nincs értelme belefektetni pénzt az adott városnak.Budapesten is veszteséges az egész tömegközlekedés.
7/10 anonim válasza:
Önerőből egyik önkormányzat sem lenne képes felépíteni. Tehát ilyet akkor fognak építeni, ha az EU vagy az állam fizeti.
Pl. ha egy megalomán kormányközeli ember vágyálma ez, aki képes jelentős állami forrásokat becsatornázni (lásd Hódmezővásárhely).
De ugye azt még a gazdasági konjunktúra idején kezdték el építeni. A mostani gazdasági helyzetben, szerintem elképzelhetetlen lenne egy hasonló gigaprojekt megvalósulása.
8/10 anonim válasza:
"Viszont a tramtrainben érdemes lenne intenzívebben gondolkodni."
Az a baj, hogy ez is sok helyen nehezen megvalósítható. Nyíregyháza környéke például pont a mindenféle bokortanyákról híres, nem nagyon lehetne egy irányt kifogni.
9/10 anonim válasza:
Pécsett a városfejlesztési cég készített a város tömegközlekedésének fejlesztéséről egy megvalósíthatósági tanulmányt, amiben arra jutottak, hogy a villamos jobb lenne mint a busz a város fő vonalain, mert nagyon ingadozó az utasszám(főleg egyetemisták miatt vannak 100%-os telítettségű járatok, egyetemisták nélkül ezek majd' üresek), a villamosnál ugyanis kisebb 1-1 járat indulásának a határköltsége, mert az össz költségek nagyobb része állandó költség(pályafenntartás pl) és kisebb változó költség(buszoknál több az üzemanyag, nagyonn szervizigény miatt). Nem lett a dologból semmi, csak a terv első fázisa valósult meg ami a fonódó hálózat létrejötte volt. Tekintve, hogy állami pénzt alig kap a város, a város saját forrásai gyakorlatilag nem léteznek és hogy balfasz a vezetés fixen nem lesz villamos itt belátható időn belül. Ehhez az is hozzá jön, hogy durván át kellene alakítani a város szerkezetét ami más városokhoz képest elég nagy többletköltséget jelentene.
10/10 anonim válasza:
debrecenben is volt több vonal több villamossal, amíg nem ültek a zsellérek húszmilliós suv-okban a dugókban. most két vonal van - a kettes csak kiegészítés valójában, és a zsellérek ülnek a dugóban a suv-jukban, egy autó egy ember.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!