Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért két mozdonnyal vontatnak?

Miért két mozdonnyal vontatnak?

Figyelt kérdés

Balatoni, illetve nemzetközi vonalakon látom (pl adria IC), hogy dupla mozdonnyal vontatnak.

Ennek mi az oka? Valaki fel tud világosítani?


Kör IC-n, vagy pl Savaria-, Bakony IC-n még nem láttam ilyet.


Előre is köszi! :)


2023. jún. 21. 07:00
 1/7 anonim ***** válasza:
34%
Vagy a szerelveny sulya miatt, vagy kell a nagyobb gyorsulas a menetrend tartasahoz. De mivel magyar a vonat, ha genyo lennek azt mondanam hogy az egyik barmikor elromolhat...
2023. jún. 21. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem csak az egyik húz, a másik csak azért van besorozva, hogy szerelvénymenetet spóroljanak.
2023. jún. 21. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
97%
#1 Szibériába van ilyen is csak busszal. Minden menetrendszerinti busz után megy egy másik üres busz, hogy ha az első lerobban fél úton, akkor átvegye az utasokat, hogy nehogy megfagyjanak a hidegben.
2023. jún. 21. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Ha csak alkalmanként ilyen akkor az egyik csak segélyez. Nálunk teherből sincs olyan hosszú, és/vagy durva emelkedő, ami két gépet igényelne.
2023. jún. 21. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%
A legutolsó személyvonat, ami Debrecenből Nyíregyházára közlekedik, este 11 előtt indul Debrecenből, minden nap két mozdony van rajta. Ez azért van, hogy az egyik gépet is el kell juttatni Nyíregyházára, és ne menjen külön gépmenetbe.
2023. jún. 21. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
95%

[link]


Akár 3-al is 🤣

2023. jún. 21. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Több oka is lehet. Egyrészt lehet, hogy csak gépmenetet spórolnak, azaz az egyik mozdony csak azért van a vonatba sorozva, hogy ne külön kelljen mennie. Ilyenkor mondjuk ez a mozdony vontatni nem szokott.

Lehet az ok az is, hogy a járat csak részben közlekedik villamosított szakaszon, ennek végén pedig lekapcsolják a villanymozdonyt, és a mögötte, már a vonatban lévő dízellel mennek tovább.

De lehet az oka a vonat tömege és a pálya vonalvezetése is. Pl. az általad említett Adria IC a horvát szakaszon tipikusan ezért közlekedik a horvát vasút két dízelmozdonyával, mivel át kell kelnie a Dinári-hegységen.

2023. jún. 21. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!