Melyek a legrégebbi forgalomban levő buszok?
Figyelt kérdés
Az országban milyen buszok a legrégebbiek amik még forgalomban vannak illetve merre? Mármint nem nosztalgiajáratok, hanem napi használatban.2023. jún. 18. 07:02
1/13 anonim válasza:
Típusok talán az Ikarus 260 és a csuklós változat a 280-as amelyekből még lehet látni menetrend szerint is közlekedőket.
2/13 anonim válasza:
Ikarus 200-as sorozat.
Talán Győr környékén még van pár darab.
3/13 anonim válasza:
Budapesten is vannak tartalék állományban. Pótlásra simán használják őket a mai napig.
4/13 anonim válasza:
Ikarus 200-as sorozat. Mivel az egész ország járműállománya le lett rájuk cserélve annak idején, így régebbi típus már vagy 20 éve nincs közforgalomban.
5/13 anonim válasza:
Azt tegyük hozzá sok ma futó Ikarus viszonylag "friss" 2000 körüli gyártású. Ami nyilván ettől függetlenül nem mai. De például a Van Hool buszok is hasonló korúak.
Vidéken szinte bármerre járok akad 200-as Ikarus aktív forgalomban.
6/13 anonim válasza:
#5 Vidéki városban lakom. Felénk az Ikarusokat 2000-2001 környékén kezdték el lecserélni más típusokra. Eleinte még csak nem is alacsony padlósokra. Ha jól tudom, náluk 2015-16 környékén vonták ki az Utolsó Ikarusokat. Pontosabban a jobb állapotúak Budapestre kerültek. Azóta itt se 200-as, se 400-as Ikarus nincs még csak mutatóban sem. Amit egy kicsit sajnálok. Amellett, hogy lomhák, büdösek, magaspadlósak és klíma nélküliek voltak, lagalább kényelmesen el lehetett férni rajtuk. Volt állóhely is, nem úgy mint a mostaniakon. A két üléssor között van egy 40 centis ösvény. Ha valaki oda beáll, akkor te se előre, se hátra. Ezt utálom a mai buszokban.
7/13 anonim válasza:
Várpalotán is van még 2db 280-as:
8/13 anonim válasza:
Van Budapesten egy szépen rendbe tett 280-as, nosztalgiajáratban néha kijön, aktív állományban már nem szerepel, amúgy 1987-es gyártmány. 260-asból van 1983-as is, szintén nosztalgia, de az már 2000 környékén selejtezve volt, utána jó pár évet állt a Kispesti tanpálya mellett, utána újították fel.
9/13 anonim válasza:
#6 Én C56-osokat szoktam rendszeresen látni ami tulajdonképpen "faceliftes" 260-as.
Amit én tapasztalok, hogy az Ikarust vidéken nagyrészt a Credo-k váltották, legalábbis helyköziben amik mostanra pont ugyanúgy szét vannak esve és rohadva mint a régebbi 200-asok.
10/13 anonim válasza:
#6, a régi szép idők... A BKV is vett Debrecenből szólókat (260,263), ezek nagyon jók is voltak szerintem. lomhának egyiket sem mondanám, szerintem egy HFY-745 a mai szuper alacsonypadlósokat kb állva hagyná, pedig úgy 5 éve selejt, de mentem vele anno 00-esen, emlékszem rá, ahogy 50-ig húzott 1-esben :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!