Miért nem "lazítanak" a vasúti menetrenden? Sajnos sok a késés. Szerintem ahol 120 km/h a megengedett, ott már szinte mindegy, ha csak 110-el mennek és így alakítanák a menetrendet. Esetleg 5 percet "beszúrni", amikor áll a vonat.
Figyelt kérdés
Szeretek vonattal utazni. Lényeges, komoly problémát okozó késésbe nem futottam bele, viszont hallom a sok panaszt.2023. máj. 22. 18:43
1/14 nemaRendőrség válasza:
Mert a menetrendszervezés egy ekkora, többszereplős, kötöttpályás hálózaton nem így működik sajnos
2/14 anonim válasza:
Mert ha elkezdenek igazodni a menetrenddel a pocsék pályaállapotokhoz, akkor el lehet majd mondani, hogy csökkentek a késések, csak közben nőni fognak a menetidők. Viszont eltereli a figyelmet arról, hogy kéne pénzt költeni a karbantartásra, fejlesztésre.
3/14 anonim válasza:
2-es... például a Dombóvár - Kaposvár vonalon 20-25 évig így volt ahogy mondod....
Szerintem ha nem fideszes lenne a Karcsi bácsi, akkor a mai napig nem nyúltak volna hozzá a vonalhoz.
4/14 anonim válasza:
Azért, mert egyszerűen ebben az integrált ütemes menetrendi szerkezetben nincsenek érdemi tartalékok - már. Amikor a 2000-es években megalkották, már akkor is voltak nagyon durva kompromisszumok benne (konkrét települések estek le miatta a vasúti személyszállítási térképről vagy kaptak a korábbinál jóval gyengébb kiszolgálást a hálózat többi részen kialakítandó ütemes menetrend érdekében), és ez bizony arra a premisszára épült, hogy az infrastruktúra szinten lesz tartva vagy fejlesztve. És ez az, amit a szakpolitikáért felelős nímandok nem ismernek, nem vesznek figyelembe vagy képtelenek elmagyarázni a gazdáiknak.
5/14 anonim válasza:
"Lényeges, komoly problémát okozó késésbe nem futottam bele, viszont hallom a sok panaszt."
Milyen meglepő Magyarországon...
És mit várnak egyébként a panaszkodók (főképp most, hogy gyakorlatilag ingyenes lett)? Nem kell vele utazni, sajnos már így is egyre kevesebb a hely annak, aki meg van elégedve.
6/14 A kérdező kommentje:
Te nem a kérdésre válaszoltál. Nem betámadtam a MÁV-ot, csak egy lehetőséget szerettem volna körüljárni.
2023. máj. 26. 07:21
7/14 anonim válasza:
És Te abban látod a lehetőséget, hogy ha nincs nyomós oka, hogy a vonat álljon (leszakadt a felsővezeték, gázolt, nem áll be a váltó, letörték a csapórudat), akkor álljon a semmiért?
8/14 nemaRendőrség válasza:
@7
Igen.
Viszonylag sok a nem párhuzamos szakasz, ahol egy sínpáron megy oda vissza 7-8 különböző vonat egyszerre. Be kell várniuk egymást
9/14 anonim válasza:
Én is gondolkoztam ezen, de az jutott eszembe, hogy a menetidő csökkenésével az effektív kapacitás is növekszik (többször tud fordulni ugyanaz a szerelvény), és ez járműhiány esetén releváns lehet.
10/14 A kérdező kommentje:
Ebben igazad van. Viszont vannak vonalak, amik kb. azért vannak fenttartva, hogy a vasút dolgozói be jussanak dolgozni.
2023. jún. 15. 15:08
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!