Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Régen hogyan képzelték el a...

Régen hogyan képzelték el a repülés jövőjét?

Figyelt kérdés

50-60 éve például. Akkoriban egymás után épültek az egyre nagyobb és gyorsabb repülőgépek. 747, Concorde például. Aztán ezek a versenyek valahogy alább hagytak, a 747-es után sem épültek egymás után az egyre nagyobb és nagyobb égi paloták, a Concorde után sem épültek gyorsabb és gyorsabb utasszállítók, sőt az ezredfordulóra be is fellegzett a szuperszónikus utasszállításnak.

A 70-es évek közepétől-végétől kezdve hogyhogy megállt a repülőgépek fejlődése ebben a tekintetben? Persze egyre biztonságosabb és modernebb modellek jöttek-mentek de méretben és gyorsaságban mintha ott megállt volna a tudomány.



2023. máj. 12. 21:18
 1/7 nemaRendőrség ***** válasza:
84%

Mert az embereknek az kell, hogy oda vissza 30e forintból bejárják európát, nem az hogy 300e forintból.


Olcsóbb jegyek mellé pedig kompromisszumok kellenek.


Az interkontinentális gépek persze mástészták

2023. máj. 12. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Régen a repülés mint sok egyéb egyfajta luxus volt, minden a kényelemről és kiszolgálásról szólt. Meg presztízsről. Olyan pénzeket költöttek el például a Concorde-ra ami a mai világban fel sem merülhetne.
2023. máj. 12. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Azt is meg kell jegyezni, hogy a szuperszónikus személyszállítás idejében még egyáltalán nem létezett, illetve még csak gyerekcipőben járt az internet, a mai formájában egészen biztos. Amíg a 70-es években szükséges volt személyes találkozók egy üzlet megkötéséhez, ma már a munkahelyre sem kell bemenni, nem hogy egy másik kontinensre.
2023. máj. 12. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Azt is tegyük hozzá, volt egypár pénzügyi és olajválság ami kicsit megváltoztatta a dolgokat. Mára meg a repülés lassan olyan mint a buszvezetés a sok ingajárattal.
2023. máj. 12. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
A feljődés állt meg, csak az iárnyok változtak. Az A380-as bukása jó példa arra, hogy hiába van egy remek mérnöki alkotás, ha arra nincs elég vásárló. A nagy gyártók nonstop fejlesztenek, s ennek sok-sok kézzelfogható eredménye van, lásd Dreamliner, A350, A220, vagy áppen ERJ sorozat.
2023. máj. 13. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

#5 A fejlődéshez tegyük azt is hozzá, egy mai nagyobb, de 2 hajtóműves Boeing vagy Airbus közel ugyanannyi utast el tud vinni, mint egy átlagos konfigurációjú 747 vagy A380 kétszer több hajtóművel.


Illetve kialakult az egésznek egy olyan rendszere, amiben a perülési idő csak egy részét adja az egésznek. Becsekkolás, kicsekkolás, reptérre utazás. Az elmúlt évtizedekben teljesen átalakított és megnövelt biztonsági normák.

2023. máj. 13. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

A Concorde mondjuk alapból egy érdekes történet. Egyik oldalról azért 25-30 évig üzemeltek, ami nem olyan rossz arány, nyilván ehhez kellett az adott időszak is.


Másik oldalról az elejétől fogva rohadt veszteséges volt az egész projekt, amit csak állami támogatással tudtak véghez vinni. 20 gép épült, ebből 7-7 darab volt aktív szolgálatban, a többi teszt példány.


Külön fogalom is van rá "Concorde effektus" amikor valamibe már túl sok pénzt/energiát öltél bele, ezért ragaszkodsz hozzá.


Ráadásul baromi drága (milliós nagyságrend) volt rá a jegy.


Amúgy elvileg a Virgin Atlantic meg akarta venni a 7 Brit Concorde-ot, de ebből az üzletből nem lett semmi. Lehet, hogy működött volna a rendszer ha nem állami légitársaság üzemelteti, hanem piaci alapokon dolgozó.

2023. máj. 13. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!