Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A mozdonyvezetők hogy állnak...

Bab51 kérdése:

A mozdonyvezetők hogy állnak meg tökéletesen a peronnál egy-fék egy-oldásból?

Figyelt kérdés
Mindig is lenyűgözött, milyen könnyedén ki tudják számítani a fejükben a szerelvényük féktávolságát. Tudom hogy nem pontos számokkal számolnak ilyenkor, de mégis érdekelne, hogy hogy csinálják. Ez egy fajta hatodik érzék ami a tapasztalattal kialakul? Szimulátorokban mindig is problémásnak találtam a megállást, általában csak az állomástól számított távolságot nézem és letesztelem, hogy milyen messze kell elkezdeni fékezni. De még így se sikerül gyakran egy fékezésből megállni.

2023. ápr. 16. 12:01
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
53%

Klasszikus... ha elfogynak az érvek, jön a személyeskedés. 😂


De a kérdésre is válaszoljunk má':

A szimulátor összehasonlíthatatlan a valósággal. A játékok meg aztán pláne. Sok programban szinte semmi fizika szimulálás sincs, meg sem próbálták belefejleszteni. Mindig ugyanúgy fékez. Némelyiknél van azért néhányféle fék, de azok is inkább csak annyit tudnak hogy mondjuk a tehervonatoknál hosszabb fékutat ad. Ezzel próbálja szimulálni a tehervonati fékezést. Ami ugye a valóságban teljesen más mint egy személyvonatnál. Nem véletlenül létezik a vonatnemváltó, meg a raksúlyváltó, meg a többi okosság. A szimulátorban ha befékezel az összes kocsi egyszerre fékez. A valóságban az ep-s kocsik tudják ezt - vagy nem :D. Egy hosszú tehervonatnál sok idő kell mire végigfut a parancs és érződik is valami fékhatás. Oldásnál ugyanez... végig kell érnie az oldaásnak. Oda kell figyelni, mert könnyen el lehet szakítani a vonatot ha az eleje már feloldott, a vége meg még fog és az ember elkezdi húzni neki. Azt meg lehetetlen szimulátorral megcsinálni amikor a fél vonat nem fékez, mert ki van iktatva. Vagy van egy kocsi amiben rossz a csúszásgátló és "lepisszeg", fel-felold és rángatja a szerelvényt. A fék statikus és dinamikus kimeríthetőségéről nem is beszélve.... olyant még nem láttam játékban.

2023. ápr. 17. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:
62%

"könnyedén ki tudják számítani a fejükben a szerelvényük féktávolságát"

Referencia pontokat kell megjegyezni, nem kell számolni.

"Ez egy fajta hatodik érzék ami a tapasztalattal kialakul?"

Is. Kell hozzá jó érzék is. Van aki nem tud jól fékezni sok év után sem.

Tehát nem számolsz, hanem kinézed referenciapontnak azt a nagy bodza bokrot ott jobbra és amikor mellé érsz, odacsapod a féket. Aztán meglátod mi lesz. Ha nem jó, nem ott állsz meg ahol kéne, akkor keresel másik bokrot, fát, oszlopot, valamit ami állandó.

Megállásnál dettó. Tudod hány kocsi, tudod melyik oszlopnál, padnál, akárminél legyen a gép, akkor jó helyen van a vége is. Sokat segít az árnyék is, vagy egy másik szerelvény.

2023. ápr. 18. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:
100%
"kinézed referenciapontnak azt a nagy bodza bokrot" Az a néhány kicsit a megállón túlfutós eset (1-2 ilyen hozzászólás volt) lehetséges hogy azért volt mert éjszaka kivágták a bodza bokrot? :D Magyarán ha látsz egy kivágott fát vagy bokrot a vasút mentén állomásközelben, érdemes készülni a túlfutásra :D
2023. ápr. 18. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:
54%
21# te személyeskedsz folyamatosan. Azt javaslom, hogy keress fel egy szakembert, mert szerintem komoly mentális problémáid vannak (a nárcisztikus személyiségzavar a minimum).
2023. ápr. 18. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 anonim ***** válasza:
90%
Nyilván nem MV, csak elszakadt a kisgyerek a valoságtól 😀
2023. ápr. 18. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim ***** válasza:
30%

"a megállón túlfutós eset lehetséges hogy azért volt mert éjszaka kivágták a bodza bokrot? :D"

Nem csak a bokrot nézi az ember :D

Ha minden nap jársz egy útvonalon - akár kocsival, kerékpárral, gyalog - akkor fel fog tűnni a változás, hogy hiányzik valami.


Srácok ti pedig többedszerre is beégettétek magatokat, újra és újra lejáratjátok az amúgyis az utazóközönség körében komoly közutálatnak örvendő jegyvizsgálókat. Gratulálunk! 👍 Tessék szépen lenyugodni!

2023. ápr. 18. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:
56%
26# csak te vagy, aki újra és újra beégeti a jegyvizsgálókat “kolléga” létére! Szállj magadba…
2023. ápr. 18. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:
48%
A jegyvizsgálókkal (kaller) kapcsolatban nekem nagyon sarkos tapasztalataim vannak. Vagy szarnak bele a munkájukba, végig se mennek a vonaton csak az állomáson menesztenek vagy kötekednek. Én pl. közalkalmazotti papírral utazok 50% kedvezménnyel kb. 15 éve. Mindig jogosan, a munkáltatóm által kiállított, hivatalos papírral. Ennek ellenére minden évben találkozom 2-3 olyan idiótával, aki közli, hogy a papírom hamisítvány. Volt egy barom aki rendőrt is hívatott a következő állomáson és miatta(m) állt az IC 1 órát. A rendőr kijött, ránézett a papíromra, felhívta a szervet ahol dolgozok, leigazolták ott dolgozom és viszontlátásra. Igazoltatással eggyütt 5p intézkedés sem volt.
2023. ápr. 20. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:
30%
28# csak itt nem a jegyvizsgálókról szólt a kérdés. Az egy dolog, hogy egy magát mozdonyvezetőnek kiadó lúzer állandóan az összes ilyen téma alatt őket kezdi fikázni, mert frusztrált, de attól még a kérdés nem rájuk vonatkozott.
2023. ápr. 20. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:
16%
30# és a te válaszod kit érdekel? Nem a kérdésre feleltél okoska….
2023. ápr. 20. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!