A mozdonyvezetők hogy állnak meg tökéletesen a peronnál egy-fék egy-oldásból?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Klasszikus... ha elfogynak az érvek, jön a személyeskedés. 😂
De a kérdésre is válaszoljunk má':
A szimulátor összehasonlíthatatlan a valósággal. A játékok meg aztán pláne. Sok programban szinte semmi fizika szimulálás sincs, meg sem próbálták belefejleszteni. Mindig ugyanúgy fékez. Némelyiknél van azért néhányféle fék, de azok is inkább csak annyit tudnak hogy mondjuk a tehervonatoknál hosszabb fékutat ad. Ezzel próbálja szimulálni a tehervonati fékezést. Ami ugye a valóságban teljesen más mint egy személyvonatnál. Nem véletlenül létezik a vonatnemváltó, meg a raksúlyváltó, meg a többi okosság. A szimulátorban ha befékezel az összes kocsi egyszerre fékez. A valóságban az ep-s kocsik tudják ezt - vagy nem :D. Egy hosszú tehervonatnál sok idő kell mire végigfut a parancs és érződik is valami fékhatás. Oldásnál ugyanez... végig kell érnie az oldaásnak. Oda kell figyelni, mert könnyen el lehet szakítani a vonatot ha az eleje már feloldott, a vége meg még fog és az ember elkezdi húzni neki. Azt meg lehetetlen szimulátorral megcsinálni amikor a fél vonat nem fékez, mert ki van iktatva. Vagy van egy kocsi amiben rossz a csúszásgátló és "lepisszeg", fel-felold és rángatja a szerelvényt. A fék statikus és dinamikus kimeríthetőségéről nem is beszélve.... olyant még nem láttam játékban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"könnyedén ki tudják számítani a fejükben a szerelvényük féktávolságát"
Referencia pontokat kell megjegyezni, nem kell számolni.
"Ez egy fajta hatodik érzék ami a tapasztalattal kialakul?"
Is. Kell hozzá jó érzék is. Van aki nem tud jól fékezni sok év után sem.
Tehát nem számolsz, hanem kinézed referenciapontnak azt a nagy bodza bokrot ott jobbra és amikor mellé érsz, odacsapod a féket. Aztán meglátod mi lesz. Ha nem jó, nem ott állsz meg ahol kéne, akkor keresel másik bokrot, fát, oszlopot, valamit ami állandó.
Megállásnál dettó. Tudod hány kocsi, tudod melyik oszlopnál, padnál, akárminél legyen a gép, akkor jó helyen van a vége is. Sokat segít az árnyék is, vagy egy másik szerelvény.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"a megállón túlfutós eset lehetséges hogy azért volt mert éjszaka kivágták a bodza bokrot? :D"
Nem csak a bokrot nézi az ember :D
Ha minden nap jársz egy útvonalon - akár kocsival, kerékpárral, gyalog - akkor fel fog tűnni a változás, hogy hiányzik valami.
Srácok ti pedig többedszerre is beégettétek magatokat, újra és újra lejáratjátok az amúgyis az utazóközönség körében komoly közutálatnak örvendő jegyvizsgálókat. Gratulálunk! 👍 Tessék szépen lenyugodni!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!