Budapestiek, most hogy a metrófelújítás a végéhez közeledik, mi a véleményetek az elmúlt évek során alkalmazott metrópótló módszerekről?
Miért? Mit kellett volna beállítani? Helikoptert?
Sokkal nagyobb a baj ezzel a szutyok Demszky 2-vel.
Én elégedett vagyok vele. A buszok kellően sűrűn járnak/jártak, a fő pótlási szakaszon pedig mindenhol külön sávban mehetnek/mehettek. Ezen felül biztosítva voltak az alternatív útvonalak, melyek közül rengeteg marad meg más jelzéssel (2M->23, 72, 83 stb.), vagyis a felszíni közlekedésre hosszú távon is pozitív hatást gyakorolt.
Talán az egyetlen, amit másképp csináltam volna, az az M jelzés használata. Jelölt gyorsjáratot (194M, 223M, 254M), betétjáratot (1M), elágazó járatot (2M), meghosszabbított járatot (12M, 72M, 73M, 79M, 83M) és sűrített járatot is (14M), azaz az egyetlen jelentése: metrópótláshoz kapcsolódó járat. Őszintén szólva, nem bánom, hogy végre eltűntek az M betűk, kicsit túlzásba vitték.
Azt tegyük hozzá, ami a metrópótlást nehezítette azok pont a régóta meglévő "csontvázak".
Például hogy korábban rohadtul nem volt csökkentve a belvárosi forgalom, pedig mindenki tisztában volt vele 10+ éve, hogy ez nem egy járható út.
Vagy hogy az Népliget melletti felüljáró konkrétan életveszélyesen leromlott állapotban van. Ez sem mai történet, régóta azon megy a vita mi legyen vele, már 10+ éve is le volt rohadva.
Azért azok is szép dolgok voltak, amikor a kormánypárti építkezések "véletlenül" mindig felesleges útlezárásokhoz vezettek. MVM Dome építésénél konkrétan hetekig minden nap felbontották, visszaaszfaltozták az üllői utat, szándékosan dugót generálva, aztán lehetett reklámozni a tv-ben hogy alkalmatlan a városvezetés.
Plusz ha azt nézzük, fel lett újítva a Blaha és a Lánchíd amihez a korábbi városvezetések nem mertek hozzá sem nyúlni, mert rettegtek a népharagtól.
A déli szakaszról nem tudok nyilatkozni, arra nem járok.
A most lezáruló középső szakasz nem volt egy leányállom, nem is használtam a pótlókat, ha nem volt nagyon muszáj, de ez nem is igazán a pótlás milyensége, hanem a környezet miatt volt, egyszerűen nem tudtak normálisan haladni a belvárosban.
A legjobb talán az északi szakasz volt 2017 és 2019 között, ott a váci úton elfértek a dedikált buszsávok, és tudták rendesen csapatni a pótlók, azt tapasztaltam én is, és több ismerősöm is akkor, hogy a pótlóval hasonló menetidő vagy még rövidebb is volt jellemzően, mint ha metróval mentünk volna.
Amúgy szerintem ez nagyrészt politika.
Direkt úgy időzítették a szarosabb beruházásokat, Lánchíd, Metró, hogy ellenzéki időszak alatt fussanak le. Így most mindenki Karácsonyt szidja, jön lassan a választás, jöhet vissza a Fideszes vezetés mutogatni, hogy ők aztán mindent megcsináltak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!