Miután befejeződött az M3-as metró felújítása, már csak az M1-es metró állomásai és kocsijai maradtak felújítatlanul. Van terv arra, hogy az M1-es metró kocsijait és állomásait hasonlóan modernizálják? Rájuk férne szerintem
Figyelt kérdés
2023. márc. 13. 15:36
1/18 anonim válasza:
Remélem, hogy nem. Amíg műszakilag nem toprongyos, indokolatlan a felújítás, és ha újítanak is, tartani kéne a megállók és a kocsik kinézetét, mivel a világörökség része.
2/18 anonim válasza:
1996-ban újították fel a teljes vonalat, a kocsik 1973 körüliek. Előbbi alapvetően rendben van, műszaki értelemben nincs sürgős felújítandó rajta, persze 2030-35 körül már esedékes lesz.
A kocsik viszont gazdaságosan nem üzemeltethetők tovább, azokat azonnal cserélni kellene. Mivel egyedi járművek , már most valószínűtlen , hogy az évtized vége előtt lesz belőle valami. Márpedig a cseréhez el kell dönteni azt is, hogyan és merre hosszabbítják a vonalat, mert a jármű paraméterezése szempontjából ez nagyon fontos kérdés.
3/18 A kérdező kommentje:
M1-es metróra a kocsikat melyik cég gyártotta? Remélem nem az oroszok, mert akkor a felújítással rosszul járnánk. Nekem az Alstom metrókocsik tűnnek a legjobbnak, ha a kormány új kocsikat venne akkor tőlük lenne érdemes.
2023. márc. 13. 15:47
5/18 anonim válasza:
2-es Aza 1996 az valójában 1995 volt. És igen a kisföldalattit 1995-ben újították fel. https://www.youtube.com/watch?v=KqiV_IoY2TY
6/18 anonim válasza:
A Stadler cég (Flirt/KISS) fogja szállítani az új szerelvényeket a kisföldalattira, de még a prototípus sem készült el.
7/18 eddiboy válasza:
Az M1 kocsijait a valamikori Ganz gyártotta. Az M1 technológiailag egy föld alatt járó villamos, egész más kocsik kellenek rá, mint egy valódi metróra, így annak semmi jelentősége, hogy a metrók közül az Alstom kocsik "tűnnek a legjobbnak". Inkább valami CAF-szerű villamoskocsi kéne rá. De ekkora beruházásnál természetesen közbeszerzés kell, a megrendelő leírja, hogy milyen paramétereket vár el, és meg kell palyaztatni.
8/18 A kérdező kommentje:
Van az a nagyon magas padlós villamos, ami Hamburgban közlekedett és vett belőle sokat a BKV. Az jó lehetne az M1-es metróra ha a sínek lejjebb kerülnének (akkor beférne a villamos az alagútba és a lépcsőket nem kéne lenyitni) és ha meghosszabbítják az M1-es metrót akkor előnyös ha villamosként is tud közlekedni.
2023. márc. 13. 16:25
9/18 anonim válasza:
Őszintén remélem, hogy az állomásokat megtartják ilyennek. Borzalmas lenne „modernizálás”. A szerelvényekre egyszer láttam terveket, hát én kilőném a világűrbe azt, aki összehozta. A régi szerelvények nagyon szépek voltam. Az összes utána következő ronda. Lehet korszerű szerelvény, de stílusában legyen az állomásokhoz illő.
10/18 anonim válasza:
A világ első villamosvontatású földalatti vasútja a miénk. Nem tudom, áll-e védelem alatt, de nem kellene szétbarmolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!